VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

paprikan skrev:
-------------------------------------------------------
> Uppdaterat med de senast betalande - ni andra
> betala tack!

Bara 18 kvar då :D

18 - suck, men jag vet flera som skall betala ikväll. Dom som inte betalt i slutet av veckan kommer bli utan kläder och det kommer således enkelt synas vilka som skött sig (förutom för Björn A som fått dispens då hans sponsor kräver att kör i deras kläder).

paprikan skrev:
> 18 - suck, men jag vet flera som skall betala
> ikväll. Dom som inte betalt i slutet av veckan
> kommer bli utan kläder och det kommer således
> enkelt synas vilka som skött sig (förutom för
> Björn A som fått dispens då hans sponsor
> kräver att kör i deras kläder).

Hahaha, anar jag en viss irritation? ;o)

paprikan skrev:
> 18 - suck, men jag vet flera som skall betala
> ikväll. Dom som inte betalt i slutet av veckan
> kommer bli utan kläder och det kommer således
> enkelt synas vilka som skött sig (förutom för
> Björn A som fått dispens då hans sponsor
> kräver att kör i deras kläder).

Ledsen att man tillhör kategorin slarver...
Hoppas på visst överseende då jag nu gjort rätt för mig.
Man vill ju inte cykla naken eller!? :-)

PS: Har precis avnjutit 2 x 6 st 4 min intervaller en god bit över tröskeln.
Det brände fint i benen!

/Slarvfredrik

Ingen irritation alls, men det är ibland jobbigt att administrera allt. Igår blev jag sittandes med sammanställningar när jag egentligen skulle kört ett hårt intervallpass på trainern, men förhoppningsvis är jag stark nog för att köra under 8 timmar ändå.

Träningen idag väger med råge upp det missade träningspasset igår. Idag körde vi lagtempo. Vi var 4 som körde hela vägen, medvind ner och ganska hård motvind hem. 38 km med ett snitt på 40.7 totalt. Snittpulsen blev 167 (92%). Sved skönt i låren emellanåt. Såna här pass gör en hård!

Patric

Pengar är insatta,
satsar på att tappa 4kg till så det blir storlek L i Väst,Tröja samt byxor. (189cm, 91kg idag)

Förutom den planerade Göteborgshelgen, finns det intresse för något testlopp a la Siljan runt, Halv vättern etcetera?

Själv har jag planerat in Hjälmaren Runt, SMACK Rundan, Roslagsvåren, ev Göteborgshelgen(lite beroende på Svensexa, )Siljan Runt, Halvvättern men jag är öppen för förslag.

/Sporty

Fyller på med dagens skörd

6 maj kl 16.11

Zixten
Anders G
Enar
Kristoffer
Felix Sors
Olof H
SteffoN
Orange
Lasse K
Ismael
Mattias H
Jonas G
Thorbjörn H
Fredrik H
Tornourd
Saltgurkan
Sporty
Gupe

Väntar fortfarande på ett gäng - få tummen ur nu.

Alla som betalat - tack!

Senast redigerad av en moderator:
Kan posta följande info här också då det även gäller Patrics klunga och alla som kör på förmiddagen:

VIKTIG INFORMATION

Jag pratade precis med Gisela från Vätternrundan kansliet. Hon ringer just nu runt och berättar om sub9 satsningen och vad som gäller med trafik och depåer m.m.

Vidarebefordrar detta kortfattat här:

1. En grupp liggcyklister startar vid ca 06.15, de syns dåligt på vägen då cyklarna är låga. Så det gäller att hålla koll och köra om de försiktigt. De startar drygt tre timmar före oss, så vi kommer inte ikapp de förrän efter drygt halva loppet gissar jag.

2. Depåer: Hästholmen, Gränna och Jönköping är indragna/stängda på förmiddagen då sub9 cyklisterna kör. Nya vätskedepån vid ca 15 mil finns däremot och även alla ordinarie depåer efter Jönköping och fram till målet.

3. Rullande service och sjukvårdsbilar finns på östra sidan under loppets första del, då depåerna är stängda.

4. Jönköping: Stan är _INTE_ avstängd på något sätt, utan det råder full trafik där som alltid. Dock har vägen dragits om lite, pga en ny 2:1 väg bl.a. och eftersom vi inte passerar Jönköpingsdepån längre. Karta kommer upp på Vätternrundans hemsida under "SUB9" delen snart.

5. Målet i Motala: Målet har inte någon snabbfil när SUB9 cyklisterna kommer dit vid 16.30-18 tiden. Dock ska det inte vara problem efter fyratiden enligt Gisela, värsta köerna är runt 12-16. Det gäller att ta hänsyn till alla, skulle det vara kö - då får vi köa.

Mer info kommer upp på Vätternrundans hemsida under SUB9 delen: http://www.cyklavaettern.com

Angående Jönköping: Detta var en nyhet för mig, trodde det skulle bli lite mer öppet spår igenom staden. Ordinarie flaggvakter och skyltning kommer finnas i Jönköping, precis som föregående år. Med lite tur så är den nya dragningen igenom staden bättre än den gamla. Det gäller dock att vara uppmärksam på trafik och följa trafikregler. Jag tror ändå att vi kommer passera igenom ganska smärtfritt.

/Leo

Ny penicillinkur.. faaan också :(

Det kommer vara på håret om jag klara 8timmar men det ska ta mig faan gå om jag får till bra träning när kuren är slut.

Redigerat listan med betalande, nu börjar vi närma oss. Alla som skall ha kläder har betalt med några undantag (några har varit kontakt med mig under dagen och jag vet att era pengar befinner sig i en kabel någonstans).

Ni andra kan räkna med ett samtal......

Hisingen runt på söndag - skall bli grymt kul. Lycka till ni som skall köra fondot i Sthlm! Ni som kör träningsrundor, skriv gärna hur ni kör och hur det känns. Allas träningsnoteringar inspirerar och gör att vi mer känns som ett lag. För ett lag är verkligen något vi skall sträva efter att vara på VR. Inga egokörningar utan en välsmord lagmaskin som rullar fram!

Patric

Shit! Sitter på ett hotell i Indien just nu och får se att betalningen ska vara inne typ NU! Vetef-n hur jag ska lösa det, har såklart inte bankdosan med mig. Är hemma på tisdag, kan det vänta till dess??? Kan inte se att jag fått varken meddelande på happy eller mail om detta....

Träning och träning,...tjööta ;-)

Fick precis hem ett stort paket med Sram Red (billigt pund) som skall på den nya S3-ramen. Är tokinspirerad inför de sista veckorna. Svensexan ligger pyrt till och det lutar mot att jag dyker upp i Gbg sista helgen i Maj då jag behøver lite mer speed i benen.. Det kommer..Kanske blir det likt Sub7 gänget en tempokruka på huvudet. Skall vi bryta Codex och köra med nymodigheter som Camelbacks,... så kanske. Skämt åsido. Kanonsugen! (

/Sporty

Jonas (Runner72), jag lägger ut 960 kr för dig så betalar du helt enkelt när du kommer hem! Enkelt och bra!

Trevlig resa, hoppas du slipper otäcka magåkommor!

Patric

Zixten
Anders G
Enar
Kristoffer
Felix Sors
Olof H
SteffoN
Orange
Lasse K
Ismael
Mattias H
Jonas G
Thorbjörn H
Fredrik H
Tornourd
Saltgurkan
Sporty
Gupe
Rask

Tjena, är det "endast" ca 20 av 30 i klungan som ska köra med teamkläder? Tänkte på listan, men det kanske finns ett gäng som redan pröjsat tidigare eller nåt :)?
Annars rullar det på, har tvingat mig själv att hänga med på diverse intervall- och snabbpass med Hovet och har faktiskt börjat inbilla mig att jag blivit både starkare och snabbare, hoppas det är så också ;).
Imorrn blir det städdag med brf:en, ska ge gärnet med lövräfsandet och ganska även baxa lite grus, bra för bål och rygg kanske :). Annars blir det eventuellt eller förmodligen Grand Fondot på Söndag.

1Patric Alm paprikan
2Stefan Norman Steffo N
3Jonas Göransson JonasG
4Ulrik Nilsson Orange
5Fredrik Halldin Fredrik H
6Mikael Rolander Saltgurkan
7Gunnar Pettersson Gupe
8Anders Gustafsson Mr Scott
9Lars Karlsson Lasse K
10Tor Nordqvist tournord
11Olof Hagander Olof H
12Sven Wellsand Ismael
13Mathias Gourdon Mathias900
14Mattias Heimdahl Botvinov
15Thorbjörn Hidebring Tobbe 101
16Jonas Asplund Runner72
17Felix Sors Felix_Sors
18Kristoffer Nielsen Kristoffer
19Björn Atthoff (diskbråck och kanske utgår)
20David Jörgensen Scott tokig
21Stefan Englund Rask
22Dan Persson Persson79
23Marcus Nilsson Schön Zixten
24Enar Eze
25Magnus Andersson Sporty
26 Fredrik P (ersätter Mats Granlund)
27 Elisabeth (Sävedalens CK) - ej helt klart än
28 Stefan (SävedalenCK) - ej helt klart än

Så ser det ut just nu efter några sena återbud, har kontaktat reserver för intresseanmälan.

Återkommer så fort jag ver mer. Det är dock så skönt att vi fortfarande är en stark kärna som kommer ha så sjukt kul samtidigt som vi kör sjukt fort......

Patric

paprikan skrev:
> Saltgurkan, jag tror på dig.....

Tack, det börjar jag också göra :). Angående reserver, snackade med en snubbe på hovets sub8-9 gruppetto förra helgen. När jag började babbla lite om happy sub8 så blev han lite intresserad och undrade till slut om det fanns möjlighet att haka på. Jag rekommenderade honom att han skulle gå in och läsa här för att få mer info. Kanske borde tagit hans namn, riktigt stark cyklist iaf. En förutsättning är ju i så fall att man kan byta startgrupp och sådant.

Har hängt ut lite krokar, om jag inte får napp på dom är Hovetssnubben intressant!

Vår grupp har varit rätt så spikad en längre period och jag har därför inte behövt ägna så mycket tid åt reservlistan. När jag nu återvände till den visade det sig lite rörigt då jag blivit tvungen att radera en massa PM vilket fört med sig att jag inte riktigt vet vad jag svarat folk.

Puh, tur man inte jobbar på kontor!

Har avbokat svensexan och kommer till GBG för en helg med Belgisk körning.

Körde Hjälmaren i helgen. Fick bra klungträning med VästeråsCK som körde belgiskt runt sjön i bra fart. Gick fint med bra rytm i gruppen men trots detta slitigt i kantvinden en bit ner i klungan. Blir spännande att köra i samlad trupp i Götet.

Såg flera i liknande kläder som våra Sub 8. Såg smäckert ut!

/Sporty

I torsdags körde jag en riktig långrunda i mitt Östergötland. Cyklade solo från Norrköping till Linköping. I Linköping var jag med på en gemensam runda med Mera Lera och CK Hymer. Det blev 11 lugna mil söder om stan. Efter klungkörningen körde jag ensam de sista tunga milen tillbaka till Norrköping. Det regnade konstant under dagen utom de första 4 milen. Vädret påminde en del om VR2009, men denna gång var jag bättre förberedd med klädsel. Hoppas dock på betydligt bättre väder under årets VR. Snitthastigheten blev 30 km/h för både ensamcyklingen och den i klunga; känns helt ok med tanke på vädret.

Lite aktivitet här....mycket cykel och lite snack; det är bra!

Mathias900 och jag cyklade lördagsrundan från träningslägret idag (fredag). Och vilken dag vi fick.
Varmt, sol, nästan vindstilla, vackra vägar, massor med vitsippor och bra ben. Det kan inte bli bättre.
14 mil. I torsdags körde vi en snabbare runda via Härskogen, 8 mil. Imorgon blir det mer cykling, skog eller asfalt beror på vädret. På söndag kör de stora pojkarna snabbdistans...

Någon som kör Roslagsvåren nästa Söndag?

Jag körde SMACK rundan idag med bland annat en av CONTI-grabbarna och vi pratade om ett "träningsläger" på Lördagen, dagen innan Roslagsvåren i Sthlm. Kommer det upp någon från vårt gäng? (Det är verkligen kanon att få lite fart i benen efter den långa vintern - men det börjar lossna..)

- Siljan runt. Även här, finns det intresse att kanske slå ihop oss med 7.30 gänget för en snabbklunga runt Siljan. (Jag kör från Linköping/Sthlm och kommer ha plats i bilen, har dock inte tagit tag i boende ännu)

- Göteborgslägret - Jag kommer och det finns troligtvis plats i bilen ner från Linköping/Sthlm - men inte hem då jag har möte i Malmö på måndagen och kör direkt ner..
Sporty

Sporty skrev:
> Någon som kör Roslagsvåren nästa Söndag?
>

Japp, jag är anmäld :)!

> Jag körde SMACK rundan idag med bland annat en av
> CONTI-grabbarna och vi pratade om ett
> "träningsläger" på Lördagen, dagen innan
> Roslagsvåren i Sthlm. Kommer det upp någon från
> vårt gäng? (Det är verkligen kanon att få lite
> fart i benen efter den långa vintern - men det
> börjar lossna..)
>

Låter intressant med träningsläger, det kan man ju inte missa då!
Hur gick SMACK-rundan förresten, bra fart, mkt sol?

> - Göteborgslägret - Jag kommer och det finns
> troligtvis plats i bilen ner från
> Linköping/Sthlm - men inte hem då jag har möte
> i Malmö på måndagen och kör direkt ner..
> Sporty

Ja, hakar förmodligen på Gbg-lägret, synd dock att det är samma helg som Vänern Runt.

Någon som kör Roslagsvåren nästa Söndag?

Jag körde SMACK rundan idag med bland annat en av CONTI-grabbarna och vi pratade om ett "träningsläger" på Lördagen, dagen innan Roslagsvåren i Sthlm. Kommer det upp någon från vårt gäng? (Det är verkligen kanon att få lite fart i benen efter den långa vintern - sakta men säkert börjar det börjar lossna..)

- Siljan runt. Även här, finns det intresse att kanske slå ihop oss med 7.30 gänget för en snabbklunga runt Siljan. (Jag kör från Linköping/Sthlm och kommer ha plats i bilen, har dock inte tagit tag i boende ännu)

- Göteborgslägret - Jag kommer och det finns troligtvis plats i bilen ner från Linköping/Sthlm - men inte hem då jag har möte i Malmö på måndagen och kör direkt ner..
Sporty

Jag ska köra Roslagsvåren och har tjatat på Paprikan att han ska hänga med, har ju plats i bilen ocskå. :-) Kommer att delta i lördagens träningscykling också, mer info kommer i 7.30 tråden om det.

/Leo

Kul att läsa att det tränas och tävlas. Själv körde en 15 milare på egen hand i dag. Kändes bra, snittade drygt 32 km/h. Det var riktigt varmt, enligt pulsklockan över 25 grader större delen av turen. Hann faktiskt få en riktigt fin cykelbränna ;-)
Sista snön försvann från skuggsidan av huset i förrgår och tidigare i veckan cyklade jag i minusgrader, snacka om kontraster.

SMACk-rundan var kul.
Fantastiskt proffsigt arrangemang med alerta flaggvakter, fina vægar och en mycket duktigt ledar-mc framfør klungan. Helt i klass med ett bra linjelopp på en "vanlig" cykeltävling.
Distansen var 120km varav de första 30-40 gick mycket lungt och avvaktande. Sedan sprakade det loss. En hel del starka cyklister från Uppsala, Valhall, CONTI. Mycket stötar och jakt i kantvinden(kändes som vilket linjelopp som helst) vilket slutade med att vi till slut var 7 man som bildade täten och gick runt i lagtempo de sista 60-70 kilometrarna. Bra flyt men man fick bita i ibland.. Sluttiden gav ett snitt på 37km/h vilket får anses ok trots den tröga inledningen...

Följde upp med 15mil distans med Hofvet (Täby) idag.

Ser fram emot nästa helg då jag hoppas vi får till en samträning med Sub-7.30. De passen är guld før benen...

/Sporty

Idag gick det undan i Göteborg. Vi körde snabbdistans med lagtempo. Sträckan var Göteborg - Varberg tur och retur, 135 km. Vi var 6 pers som körde hela vägen i ganska vindiga förhållanden. Vi fick ihop ett snitt på 39.5 till slut. Mina ben var inte dom bästa idag men jag lyckades ändå streta emot och köra hela vägen. Vi var några ur vår sub grupp som var med, jag, Jonas G, Eze och Fredrik H (som fick ge upp pga en superpunka på tubdäck).

I torsdags körde vi 14 mil med ett snitt på 36.5, så det har blivit många mil den här helgen - bra inför VR.

Imorgon skall jag vila, mina ben har bestämt det, för jag hade ren värk i dom de sista 2 milen idag. Leo och Mikko från sub7.30 var svinigt starka idag.

Bra jobbat på olika håll, Sporty och Paprikan!
Min tanke var att ta det soft igår för att köra ngt längre hovetpass idag och jag hade ställt klockan så att jag skulle komma iväg till Täby i tid men kände mig för trött och somnade om, ibland är det bra att sova ut också :). Helgens facit (förutom 15-milaren i Torsdags) blev annars en kort rask 5-milare igår och en sväng på mountainbiken idag, det senare faktiskt rätt välkommet som variation då det endast blivit räser på senaste tiden :).

Vet inte varför men jag satt och summerade senaste 8 dagars perioden. Den innehöll 4 pass, 3 långpass och ett jävulskt träningspass med CK Masters på en backig rundbana i tävlingstempo med spurtpriser (satte sigsom en bomb i låren).

De tre långpassen blev totalt ca 38 mil och det genomsnittliga tempot blev hela 38.2 km/h. Så fort och hårt har jag inte kört tidigare. Det känns som att man börjar närma sig den form som behövs för att klara av det stora målet i år.

Skönt att ha den gångna veckan att falla tillbaka på. Många andra göteborgare ser dessutom starka ut och jag har faktiskt en ganska skön känsla när jag tänker på VR10 sub8. Tror faktiskt vi kommer klara det, när jag dessutom läser om hur en del andra tränar ute i landet njuter jag.

Hur går det för alla er andra som INTE skriver om träningar/tävlingar. Vore kul med lite liv i tråden. Var inte rädda för att skryta!

Patric

Det börjar dra ihop sig till nytt träningsläger!

Hoppas många kommer för då kommer det gå undan. Ett mycket nyttigt snabbdistanspass över ca 15 mil kommer köras på lördagen! Söndagens pass kommer med sannolikhet bli något kortare och något lugnare!

Ses vi?

Patric

Hej på er.

Jotack träningen går fint och formkurvan pekar mot himmlen. Till göteborgsnivå är det rätt mycket kvar tyvärr, det är läskigt att läsa här. Bäst att hålla tyst och gneta på istället. Jag sumpade grundträningen i vintras och åkte längdskidor och långfärdskridsko istället. Sedan 2 månader har jag fått bra fokus på cykel. På vardagarna sätter jag minstingen i kärra bakom cykeln och kör backintervaller under hans lunchvila. Det ger en hel del faktiskt. Till helgpassen har försökt styra upp belgisk kedja men vi har inte riktigt kommit upp i fart ännu och jag har hela tiden mer att ge.

Det känns faktiskt exakt som förra året. Då när vi hade vår träff på torget sa jag att "jag har inte en suck att kunna hänga med er grabbar på sub9, men jag kör med och tar mina pass tills benen tar slut i Jönköping eller Hjo." Sedan kände jag mig stark hela vägen och rullade in med gänget på 8:35 och fattade inte hur det gick till.

Så det ska nog gå bra i år också, jag är grymt sugen på att köra fort igen.

Minns det förra året Olof. Det var kul för du var drivande i våra diskussioner på torget för att sedan helt plötsligt vända och erkänna att du inte kommer orka hela vägen. Jag fattade ingenting, du ju verkade grym. Det visade sig emellertid att du var grym, du såg ju inte ens trött ut på slutet....

Så med den erfarenheten tror jag du klarar det enkelt om du är något bättre än förra året. Med bättre organisation från början förra året hade vi gått under 8.30. Skillnaden mot det i år borde vara någon km/h i snitt vilket borde vara en enkel match.

Förra sommaren körde jag också backträning med barnvagnen till och från simskolan i två veckor. Jag hade två barn i vagnen och blev urstark på det. All träning är bra.

Patric

Kommer också ihåg Olof på torget förra året och tänkte, v-fan, men det gick ju bra till slut :). Känner igen mig i Olofs situation annars, vintern var ju kalas så det blev en massa skridskor och skidor istället, inte helt fel det heller men det är ju inte cykling :).

Hursom helst, i år försöker jag, till skillnad från förra året att köra mer intervaller vilket är en intressant träningsform. Man är skittrött i början av passet och tror att man ska dö, men sedan släpper det och man kan panga på rätt bra, skumt.

paprikan skrev:
>
> Förra sommaren körde jag också backträning med
> barnvagnen till och från simskolan i två veckor.
> Jag hade två barn i vagnen och blev urstark på
> det. All träning är bra.
>
> Patric

ÄNTLIGEN avslöjar du hemligheten bakom din otroliga form Patric!!!

Du har ju någorlunda koll på mig men jag vill ge lite info ändå.
Den gångna helgen var bra, jag cyklade alla dagar to-sö. Eftersom jag läste att både du och Leo vilade
dagen innan kände jag mig mindre sugen på snabbdistanspasset. Efter många mil to till lö behövde jag ett lite lugnare pass. Fattade sedan att det var rätt beslut när jag träffade JonasG på väg hem. Jösses vad killen såg trött ut.

Framöver ser det så ut att jag tävlar mig i form: på lördag är det Göteborgsvarvet (trots att jag knappt kommer ihåg hur man springer), veckan efter är det Velothon (12 mils tävling i Berlin) och veckan därpå är det Nationaldagsloppet. Sedan två lugnare veckor inför Vättern. Tyvärr missar jag då andra träningslägret. Får köra belgisk klunga på tävlingen i Berlin.

En riktigt kul tävling i Berlin förresten. Rekommenderas varmt.

Bilagor

• Velothon1.jpg
    Velothon1.jpg
    49.1 KB · Besök: 45
  • Velothon2.jpg
    Velothon2.jpg
    63.3 KB · Besök: 51
Tillbaka
Topp