Kan posta följande info här också då det även gäller Patrics klunga och alla som kör på förmiddagen:
VIKTIG INFORMATION
Jag pratade precis med Gisela från Vätternrundan kansliet. Hon ringer just nu runt och berättar om sub9 satsningen och vad som gäller med trafik och depåer m.m.
Vidarebefordrar detta kortfattat här:
1. En grupp liggcyklister startar vid ca 06.15, de syns dåligt på vägen då cyklarna är låga. Så det gäller att hålla koll och köra om de försiktigt. De startar drygt tre timmar före oss, så vi kommer inte ikapp de förrän efter drygt halva loppet gissar jag.
2. Depåer: Hästholmen, Gränna och Jönköping är indragna/stängda på förmiddagen då sub9 cyklisterna kör. Nya vätskedepån vid ca 15 mil finns däremot och även alla ordinarie depåer efter Jönköping och fram till målet.
3. Rullande service och sjukvårdsbilar finns på östra sidan under loppets första del, då depåerna är stängda.
4. Jönköping: Stan är _INTE_ avstängd på något sätt, utan det råder full trafik där som alltid. Dock har vägen dragits om lite, pga en ny 2:1 väg bl.a. och eftersom vi inte passerar Jönköpingsdepån längre. Karta kommer upp på Vätternrundans hemsida under "SUB9" delen snart.
5. Målet i Motala: Målet har inte någon snabbfil när SUB9 cyklisterna kommer dit vid 16.30-18 tiden. Dock ska det inte vara problem efter fyratiden enligt Gisela, värsta köerna är runt 12-16. Det gäller att ta hänsyn till alla, skulle det vara kö - då får vi köa.
Mer info kommer upp på Vätternrundans hemsida under SUB9 delen:
http://www.cyklavaettern.com
Angående Jönköping: Detta var en nyhet för mig, trodde det skulle bli lite mer öppet spår igenom staden. Ordinarie flaggvakter och skyltning kommer finnas i Jönköping, precis som föregående år. Med lite tur så är den nya dragningen igenom staden bättre än den gamla. Det gäller dock att vara uppmärksam på trafik och följa trafikregler. Jag tror ändå att vi kommer passera igenom ganska smärtfritt.
/Leo