Nu börjar man ju få lite distans till det hela, har lite reflektioner som kanske kan vara till nytta inför nästa år när vi ska cykla ännu snabbare och få med alla hela vägen.
* Det är kul att cykla tillsammans!
* Ska man cykla snabbt så bör det vara Belgisk kedja, dels för att få kortare förningar men också för att grindvakten ska få en mindre ryckig resa. Nu var det fartökningar och lucktäppningar mest hela tiden.
* Fler som delar på ansvaret att vara grindvakt, Puzzled vaktade 75% av varvet och jag fattar inte riktigt hur han orkade. Det är både ryckigt och ensamt att ligga där bak samtidigt som man måste vara uppmärksam och våga säga till när någon gör fel.
* Ännu långsammare igångdrag efter rondeller och korsningar.
* Mer samordning och gemensam träning innan, uppenbarligen hade alla i gänget inte kört tvåled med grindvakt innan (jag hade det inte) och det tog ett tag att komma in i.
* Mer aktivitet i grupptråden, 20% av cyklisterna stod för 80% av inläggen innan loppet.
* Vidarebefordra information i klungan! Alla som inte var hesa på söndagen skrek för lite... lita inte på att någon annan ropar utan ta ditt ansvar!
* Bestäm vilka kommandon som skall användas, många ord låter för lika och bäddar för missuppfattninar: lucka = öka, är alla med? = alla är med! osv.
* Kortare depåstopp, med uppsamling efter stoppet tror jag vi snittade på ca 7min. (Boviken är trångt som fan, går det att ändra strategi?)
* Ordning i leden redan från start, den långsamma rullen bakom motorcykeln bör användas till uppstyrning av gruppen.
* Högre fart i nedförsbackarna, (jag råkade dock trycka på för hårt några gånger och splittra klungan, här krävs mer träning!)
* Vi måste ha fler Göteborgare i klungan, dels för att jag vill träna med jämnstarka cyklister men även för att ha någon mer som kan skrika som en riktig arbetarhjälte...
** Sa jag att det är kul att cykla tillsammans?**
Finns säkert massa fler saker att tänka på, hade varit kul om fler skrev ner sina tankar.
Måste avsluta med att säga att jag är ruggigt imponerad av Mikaelas insats! Du såg jääkligt sliten ut ett tag på västsidan och jag blev glad varje gång jag hörde att du var med i svansen. Att ligga på gränsen så länge är riktigt starkt och jag hoppas att du hänger på och satsar ännu högre nästa år!