VR 2011 - 8:58. Start 09:46 - det gick ju bra det här.

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
"Hej Anders

Lev datum är 24/4 från Biemme, men de kan vara skickade precis innan påsk eller efter - min gissning är att ni iaf ska kunna ha era kläder i nästa vecka.

MVH Anders"

Jag körde Fastighetsgirot i fredags i Nyköping och kom att tänka på vår diskussion om Belgiskt kontra lagtempo från tidigae i våras om detta. Vi var 17 st som körde Fastighetsgirot, dvs ungefär samma mängd människor som vi kommer att vara runt Vättern. Ingen hade kört med någon annan tidigare vad jag förstod och trots att ledaren för arrangemanget hade en lång inledande beskrivning av hur man kör Belgiskt gick det inget vidare att få till det. Lagtempot funkade dock utmärkt och det är ju mer intuitivt lätt att begripa och utföra. Nu var det iofs ganska stor spread på kvaliteten på deltagarna vilket vi förhoppningsvis inte kommer att ha men jag tror ändå att det blir svårt att få till en bra Belgisk kedja om vi inte har kört ihop oss innan. Dessu(tom blir behovet av en klung "führer" som verkligen tar tag i bitarna akut om man kör Belgiskt. Jag tycker därför att vi bör komma till ett beslut om hur vi ska göra ganska snart och om konsensus blir Belgiskt föreslår jag att vi uteser en ledare för gruppen som får styra upp det hela.

På tal om träningar tycker jag att det börjar bli hög tid för oss i gruppen som befinner oss runt Stockholm att träna ihop snart. Jag skulle behöva lite framförhållning för att kunna fixa barnvakt till nästa helg så det bra om vi kunde komma fram till en dag och tid nästa helg rätt omgående. Jag föreslår en 10-15 mila runda i VR tempo (30-35 km/h) med max ett snabbt fikastopp någon gång i helgen, någon som är på? Nu är det iofs rätt långt dit men enligt yr.no ser både lördag och söndag ut att bli hyffsade dagar. Om ingen annan har något förslag skulle jag kunna tänka mig att köra Roslagsvåren banan, den har jag i min GPS och kan skicka ut till de som ev vill ha.

Svara i tråden eller till mig via PM om du är blyg.

Träning med stockholmare låter fint. Och att köra i Roslagen låter utmärkt.
Jag röstar för lördag morgon hyfsat tidigt eller söndag sen eftermiddag.
Enda tiderna som funkar för mig kommande helg, tyvärr.

/H

Bra förslag selast. Jag tror ju att vi kommer att fixa att köra belgiskt.

Jag är på, men för mig funkar bara söndag fram till 14.
Lördagen går bort pga städdag och båtfixande.

Det verkar som om alla utom hobibit kan på söndag förmiddag, ska vi säga att vi möts vid skolan där Roslagsvåren/hösten brukar starta kl 9 på söndag? Tror att det är bättre att spika en tid direkt och så får dom som kan komma med, några avvikande uppfattningar? Självklart är vem som helst som vill åka ca 14 mil i 30-35 km/h välkommen också.

hobbit skrev:
-------------------------------------------------------
> :(

Ingen chans att du kan på söndag morgon??

Tyvärr... bortlovad.

Men jag kan ju utlysa en komplementrunda för de som inte kan på söndag!
Förslagsvis med start lördag kl 8-isch i norrort.

/H

Selast skrev:
> Det verkar som om alla utom hobibit kan på
> söndag förmiddag,

Aj, jag läste fel i kalendern, jag har ju sanktanmatch med fotbollslaget på sö fm. Jag kan inte alls dagtid i helgen. Jag får ta ett traditionellt "vätternpass" med start 0430 om jag ska hinna med ngn långtur i helgen.

:(

Vilka är "på" då egentligen? Som jag uppfattat det ser listan ut så här: (fyll gärna på om jag missat någon)

1. Selast
2. Anders H
3. Obreaman
4.

Eventuellt har jag en polare som ska åka Vättern fast inte med oss som är på om det är OK för Er andra.

Tyvärr, cykeln är på verkstad och själv borde jag vara på något liknande.

Var i Italien för lite träning och redan andra dagen fick kedjespännaren för sig att den skulle på en liten vandring med bakhjulet. Vandringen slutade när den stötte på ramens stag från tramphuset. Verkstaden tror att ramen har klarat sig men det blir en ny bakväxel och kanske nytt hjul. Olyckor kommer inte ensamma så nu har jag en näst intill dödlig förkylning ...

KjellF

Selast skrev:
> Jag åker ned till Båstad om en timme och kör
> backintervaller på lördag och söndag med dom
> jag ska köra L'etape du Tour med i sommar. Lycka
> till Ni andra och se till att komma ut och köra
> nu när vädret äntligen kammat till sig.

Trevligt, i år igen!
Hoppas du tog ett bad i kallbadhuset iår.. :)

Säg hej från mig!

Selast skrev:
> Vilka är "på" då egentligen? Som jag uppfattat
> det ser listan ut så här: (fyll gärna på om
> jag missat någon)
>
> 1. Selast
> 2. Anders H
> 3. Obreaman
> 4.
>
> Eventuellt har jag en polare som ska åka Vättern
> fast inte med oss som är på om det är OK för
> Er andra.

1. Selast
2. Anders H
3. Orbeaman
4. Orbeaman kompis 2

för min del får du gärna ta med en polare.

Jag hittade en ersättare till sanktanmatchen, så jag cyklar gärna tillsammans på söndag fm.

Det vore kul om vi kunde bli fler som kör då det kanske inte blir så många tillfällen att köra tillsammans innan rundan som bara är 6 träningshelger bort.

Jag räknade till minst 13 st i gruppen från stockholmsområdet, och KjellF, Hobbit och JoakimB har svarat att de inte kan.

Hur är det med: Detvetdu, Doulos, rooth, Jonez, Daner, StaVir? Hänger ni med på sö fm?

1. Selast
2. Anders H
3. Orbeaman
4. Orbeaman kompis 2
5. peranders

Senast ändrad:
alarik skrev:
> Jag hänger med på söndag. Träffas vi vid
> vikskolan i upplands väsby 9:00 ??

Det var tanken ja, listan nu då:

1. Selast
2. Anders H
3. Orbeaman
4. Orbeaman kompis 2
5. peranders
6. alarik

Biemme har tydligen fastnat med tummen nånstans men det ser ändå hyfsat ut:

"Hej Anders,

Det skulle ha varit skickat 24/4 men blev framskjutet till 10 Maj, jag beklagar att jag inte delgivit dig denna info förra veckan då jag fick beskedet från Biemme.

MVH Anders"

Kul! Vi kör roslagsvårens bana, eller hur? http://www.bikemap.net/route/741121

Distance: 140.1 km
Total vertical climb: ca. 480 m

Har ni märkt att epost-bevakningen släppte efter uppdateringen av happy? (nu klickade jag i rutan igen...) Kanske därför vi inte hör av resten av klungan.

Min polare hänger antagligen med ändå. Jag ser det som enbart av godo att vi blir en till och hoppas att ingen annan har något problem med att en som inte ska åka med oss hänger med. Hör av er om ni har något emot det.

Hoppas verkligen att vädret håller i sig! I det närmaste perfekta förhållanden just nu i Täby/norrort. Jag blir tokig om det regnar och är 2 grader igen imorgon! Vi ses snart!

Vilken propagandacykling! Frånsett en mindre klungvurpa var det kanon! Alla kändes starka och jag tycker det ingav fint hopp inför VR. Vår Belgiska kedja flöt på förvånansvärt fint upp till Rimbo, sen var det lagtempo på de mer trafikerade vägarna som gällde. Däremot var vägarna på Roslagsvårbanan ett skämt! Har nog aldrig sett dom så dåliga. Vurpan var ett ditekt resultat av en tjälbuckla. Gruset låg tjock i några tvära svängar... Lycka till att köra tävling på dessa vägar nästa helg!

Tack alla som var med och körde, jag känner mig stärkt i min tro att vi fixar detta efter dagens runda. Nu tränar vi vidare och kör någon/ra ytterligare träningar bara.

Tack allihopa för en fin runda, jag känner nu efter rundan att vurpan tog mer än jag först trodde.
Jag är rejält öm i hela högra delen av kroppen. Jag är anmäld till roslagsvåren men är osäker på om jag vill ligga i en 30 mannakunga på de delar av vägen som var riktigt dåliga, jag kanske gör så att jag hänger med klungan ett tag och kör solo de sista 6 milen för att inte riskera något. Det blir en bra träning.
Skall nu bara se om jag lyckas rikta fästet till bakväxeln, så är cykel fit for fight igen.

Idag är sista anmälningsdag för roslagsvåren!

Tänkte att det vore kul att deltaga men vore fint om man kunde sällskapa.
Hur många 8:58or är det som skall köra? Skall vi åka ihop?

Det var ngr inlägg om detta tidigare i tråden men den diskutionen dog ut lite...

Så vad säger ni!?

/H

Jag kommer med allra största sannolikhet inte att köra RV nästa helg, dels har jag ingen barnvakt och dels tycker jag att vägarna var alldeles för useless att köra cykeltävling på! Det har all potential att bli en riktig kraschfest nästa helg tyvärr.

Smackrundan däremot skulle funka för mig. Vem av oss kör den?

Som alternativ till Siljan Runt vill jag lyfta fram Vårblotet som går av stapeln samma helg: http://www3.idrottonline.se/BalstaCK-Cykel/VARBLOTET2011/ En polare till mig åkte det förra året och sa att det var ett kul lopp. Man slipper ju logistiken runt boende vid Siljan osv osv. Jag skulle kunna tänka mig att köra det loppet också ifall det finns intresse.

Om det är någon som inte är från Stockholm som skulle känna för att åka något av dessa lopp så bör ett par stycken kunna bo hemma hos mig någon natt eller två.

Jo jag är anmäld till RV och kommer nog att köra, vet dock inte i dagsläget hur.

Jag körde en kort sträcka av rundan i går kväll, närmare bestämt den del i början som går mellan Sälna och Markim. Det verkar som om Vägverket har varit ute och "lagat" tjälsprickorna på denna sträcka, tyvärr har de ovanpå lagningarna laggt ett lager med stenkross/grus bitvis är alltså denna väg rena grusvägen. Det kommer nog bli ett antal punkteringar på dessa partier. Som sagt cyklade jag bara mellan Sälna och Markim så jag vet inte hur det ser ut i övrigt, men man kan ju gissa att det även på andra ställen är "lagat" på detta sätt. En bild på skönheten bifogas.
Det var ingen angenäm upplevelse att möta en bil i hög fart på dessa gruspartier pga stenarna som far upp i luften efter bilen, kändes som att jag blev lätt blästrad.

IMG_0073.jpg

IMG_0072.jpg

Kan vi inte köra Smackrundan helgen efter istället? Roslagsvåren kommer att bli en krasch- och punkafest! Dumt att riskera liv och lem innan VR tycker jag.

Senast ändrad:
Selast skrev:
> Kan vi inte köra Smackrundan helgen efter
> istället? Roslagsvåren kommer att bli en
> krasch- och punkafest! Dumt att riskera liv och
> lem innan VR tycker jag.

Jag är anmäld och har betalt RV, så jag kommer att köra, men förmodligen blir det ingen klungkörning där vägen är dålig.

SMACK-rundan låter bra. Jag lägger preliminärt in den i kalendern som nästa helgs träning.

Mycket stockholm i denna tråd, gruppen kommer ju om jag förstått
rätt att ha deltagare från hela landet.

Hur går det med träningen i Sundsvall, Göteborg, Borås,
Växjö och Malmö?

Jag är också anmäld till SMACK-rundan. (Gratis för medlemmar;)

Hejsan! Jodå nere i Växjö tränar vi oxå ibland=) Körde 9 mil med Englund i söndags och har även kört en del med Mr Green. Hur många är vi nu totalt förresten??

Sundsvallsträningen rullar på enligt plan. Vi var 63 st. på senaste klungträningen i måndags. Jag noterar att det är samma belastning att köra 38-39 km/h i en perfekt fungerande belgisk kedja som det är att köra 32-33 km/h i en ryckig.

Tillbaka
Topp