VR 2014

VR 2014
MRobson skrev:
-------------------------------------------------------
> Går ju att byta starttid, om du är tidig på
> fredagen brukar det vara helt lugnt :-)
>
> Finns ett sub9-gäng här i Vbg om du vill haka
> på dem?

Hur gör man egentligen för att byta? Sälja sin nuvarande och köpa en ny med namnbyte i April?

Vet du vilken tid gänget från Varberg startar?

VR 2014
Vill bara påminna alla om att det nya inför 2014 är att man ska sätta din tidsambotion på fem min över hel timma. Det är slut med sub grupper. Det nya är 7:05, 8:05, 9:05, 10:05 osv

Lycka till.

VR 2014
Happyride runt vättern helgen innan VR? Fick prioritera bort VR pga studentbudget, men tjejen ska upp o köra tjejvättern 7 juni så kan ju lika gärna underhålla mig med ett varv runt sjön, tänkte köra solo (inspirerad av bugge), men sällskap kan ju vara trevligt

VR 2014
Är nästan nöjd med att inte fått startplats. Kan starta när jag vill och slipper avgiften. Det roliga med loppen är ändå utmaningen och den slags gemenskap som finns, inte att få en officiell tid eller saltgurka på vägen. Kaffet i en av de sista depåerna var iofs nästan värt en tusing sist jag cyklade :).
Kommer ta med 10 snickers/bounty/co-co/sweitzernöt, stanna vid nån sibylla och äta nåt gött, kanske dricka en follis och snika åt mig vatten i en depå eller två.
Tror jag kommer få starttid kl6 eller dylikt ;D

VR 2014
JimmyDr skrev:
> MRobson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Går ju att byta starttid, om du är tidig på
> > fredagen brukar det vara helt lugnt :-)
> >
> > Finns ett sub9-gäng här i Vbg om du vill haka
> > på dem?
>
>
> Hur gör man egentligen för att byta? Sälja sin
> nuvarande och köpa en ny med namnbyte i April?
>
> Vet du vilken tid gänget från Varberg startar?

Man bara gör det utan att fråga eller be om lov. Har funkat för mig flera ggr. Speciellt om man vill starta senare. "Jag försov mig, ähum". Vad skall de säga?

VR 2014
underscore skrev:
> Miller skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Svartrace för er som inte fick en starttid?
> Det
> > blir mycket billigare så och så kan man
> välja
> > starttid själv :)
>
> Fast då får dom väl inte vara med i tävlingen?

Nej, och det får ingen av de som anmält sig heller, då VR per definition inte är någon tävling..

VR 2014
>
>
> Man bara gör det utan att fråga eller be om lov.
> Har funkat för mig flera ggr. Speciellt om man
> vill starta senare. "Jag försov mig, ähum". Vad
> skall de säga?

Jo det är väl det lättaste sättet. Hade bara önskat det fanns ett mer ärligt sätt...

VR 2014
Ä svartköra VR e de som gäller. Gör man en bra tid får man iofs inte sitt namn i de officiella rullorna, men d kan man kanske leva med.

Förra året satte jag in en annons här på KoS, ngt i stil med att jag erbjöd mig mot provision köra VR i annans namn. På så vis skulle de få fin tid skryta med för kollegor o grannar, men slippa köra skiten. Under 8 timmar (70 % sannolikhet) kosta 500 kr, under 7 timmar (20% sannolikhet) kosta 1000 kr. - Annonsen togs bort inom 1 minut!!! - Nordkorea!!

Kanske kan va en fin affärside, tänk köra med 20-30 chip.

VR 2014
Carl A skrev:
> Ä svartköra VR e de som gäller. Gör man en bra
> tid får man iofs inte sitt namn i de officiella
> rullorna, men d kan man kanske leva med.
>
> Förra året satte jag in en annons här på KoS,
> ngt i stil med att jag erbjöd mig mot provision
> köra VR i annans namn. På så vis skulle de få
> fin tid skryta med för kollegor o grannar, men
> slippa köra skiten. Under 8 timmar (70 %
> sannolikhet) kosta 500 kr, under 7 timmar (20%
> sannolikhet) kosta 1000 kr. - Annonsen togs bort
> inom 1 minut!!! - Nordkorea!!
>
> Kanske kan va en fin affärside, tänk köra med
> 20-30 chip.

:D

VR 2014
Jag har hittat en startgrupp och jag har hittat en startplats till rätt pris. Namnbytet är ju inga problem men tiden... Är det någon som någonsin haft problem att byta starttid?

VR 2014
Pebben skrev:
> Inte jag i alla fall.

Det står så här på hemsidan...

"Om man skulle vilja byta starttid så är det möjligt på torget när man väl kommer till Motala inför starten, och endast där!"

Om jag köper en plats som har starttid säg kl 0300 och jag har tänkt starta 0500 måste jag vara på plats kl 0300 och byta tiden då? eller kan jag komma i efterhand och byta starttid?

VR 2014
Fliken skrev:
> Fråga inte. Bara gör. D v s dyk upp kl fem och
> säg att du försov dig om du ens får en fråga.
> Funkat för mig flera ggr. Vem skulle stoppa dig?

Mm mjo. Tiderna är lite hitte på. Tror de på mig om jag hävdar att jag försovit mig tio timmar?

VR 2014
Skall de hindra dig från att starta, så där på arla morgonkvist? Det tror jag knappast.

Men, det är som att slå sönder tegelstenar med karateslag. Du måste dels tro på det och dels agera beslutsamt, minsta tvekan så blir det inget bra.

VR 2014
Jenny W skrev:
> Tack för input. Får se hur jag gör. Jag har
> inte nerver till att ljuga och fuska och sånt.
> Ärligt känns bäst

Jag tänkte likadant mina 3 första VR och la 100 kr på namnbyte och tyckte inte att det var någon big deal. Men sedan höjde de avgiften till 200 kr och då blev min moral i takt med VRs något lägre :). Allt de gör är att de trycker in nya starttiden i sitt system och printar ut en ny tidslapp att fästa på nummerlappen. Det är egentligen en service som borde vara gratis med tanke på på vad vi som kunder betalar för produkten kontra vad som ingår.
MVH
Magnus

Tillbaka
Topp