Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pågår lite för många andra evenemang att internetcykla fn för att jag ska orka engera mig alltför hårt. Möjligt att jag kommer att köra lite internetsprintcykling vad gäller snabbgrupperna på lördag. Vi får se lite hur intensivt TABR och RAAM är den dagen.Ari.m sa:Inga diskussioner om snabbgrupper och nya rekord försök (Serneke/Allebike, team Kjekkas) ?
Ingen Happyride-grupp?
Noll aktiva diskussioner.
Är det en trendspaning - Happyride överger VR i år, nästa år alla andra trendkänsliga?
Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Jag gjorde min sista VR 2008 och redan då var det stängda grupper. Möjligt att det inte spridit sig till de långsammare subgrupperna riktigt då. Var hug som helst en liten del i att jag tröttnade. Fanns dock ärligt talat andra och viktigare skäl.ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Själv lessnade jag när evenemanget gick fr att vara just ett trevligt motionslopp med glad stämning, till att bli ett lopp av hetsiga stängda klungor (även bland de som siktar på 10-12 timmar och däröver) av folk som tror att de tävlar. Hände nångång mellan 2010 och 2015.
Du menar västsidan?GoranS sa:Tror inte det kommer att bli något tidsrekord i år i alla fall. Ser ut att bli skaplig nordostlig vind på östsidan för snabbgrupperna. Då spelar det nog mindre roll att det finns en del starka åkare i åtminstone första snabbgruppen.
ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Själv lessnade jag när evenemanget gick fr att vara just ett trevligt motionslopp med glad stämning, till att bli ett lopp av hetsiga stängda klungor (även bland de som siktar på 10-12 timmar och däröver) av folk som tror att de tävlar. Hände nångång mellan 2010 och 2015.
Absolut! Tack för korrektionen.ooms sa:Du menar västsidan?GoranS sa:Tror inte det kommer att bli något tidsrekord i år i alla fall. Ser ut att bli skaplig nordostlig vind på östsidan för snabbgrupperna. Då spelar det nog mindre roll att det finns en del starka åkare i åtminstone första snabbgruppen.
Att de allra snabbaste grupperna är borta fr "mängden" är naturligtvis bra för säkerheten de sista 4 milen då det kunde vara rätt trångt.Manurhin2 sa:ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Numer när snabbgrupperna startar från kl 12 tycker jag att det fungerar riktigt bra, åtminstone just dom grupperna .
Tror vi kom ikapp lite ströcyklister innan mål när jag körde sist.
Om folk fortfarande kör fort i grupp på dom vanliga tiderna genererar det såklart irritation i leden av förklarliga själ när långsammare cyklister tycker att dom nästan blir berörda i diket.
M
ooms sa:Att de allra snabbaste grupperna är borta fr "mängden" är naturligtvis bra för säkerheten de sista 4 milen då det kunde vara rätt trångt.Manurhin2 sa:ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
Numer när snabbgrupperna startar från kl 12 tycker jag att det fungerar riktigt bra, åtminstone just dom grupperna .
Om folk fortfarande kör fort i grupp på dom vanliga tiderna genererar det såklart irritation i leden av förklarliga själ när långsammare cyklister tycker att dom nästan blir berörda i diket.
M
Det som fick mig att ledsna är snarare den tråkiga stämningen som blir när det finns klung-hitlers överallt, i allt fr grupper som kör 35-40 km/h ner till 25km/h, hela tiden skreks det åt alla håll och kanter när man som "frifräsare" både kom ikapp eller blev omkörd av klungor eller lade sig i svansen. När jag körde första gången 2005 var det i princip bara snabbgrupperna och "röda faran" (dvs Fredrikshof) som betedde sig så. Senaste gångerna betedde sig "alla" så. Spontanbildade trevliga klungor existerade knappt längre.
ooms sa:Att de allra snabbaste grupperna är borta fr "mängden" är naturligtvis bra för säkerheten de sista 4 milen då det kunde vara rätt trångt.Manurhin2 sa:ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
M
Det som fick mig att ledsna är snarare den tråkiga stämningen som blir när det finns klung-hitlers överallt, i allt fr grupper som kör 35-40 km/h ner till 25km/h, hela tiden skreks det åt alla håll och kanter när man som "frifräsare" både kom ikapp eller blev omkörd av klungor eller lade sig i svansen. När jag körde första gången 2005 var det i princip bara snabbgrupperna och "röda faran" (dvs Fredrikshof) som betedde sig så. Senaste gångerna betedde sig "alla" så. Spontanbildade trevliga klungor existerade knappt längre.
Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
Jag har inte koll på mellantiderna.
27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
Dom har lovat uppdateringar i fb-gruppen också hur det nu ska gå till
M
GoranS sa:27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
M
GoranS sa:Resultatsökningsfunktionen är inte anpassad för internetcyklisternas behov. Man kan söka på en startgrupp/starttid. Sen kan man klicka sig in på en enskild cyklists passeringar. Sen verkar det inte med ett klick gå att ta sig tillbaka till sidan med sökresultat för startgruppen/starttiden utan man måste gå tillbaka och göra en ny sökning på detta. Misär!
Misstänker att det är en sån där subgrupp. Sub 6.30 låter ju mycket bättre än sub 6.33. ;-)marr sa:GoranS sa:27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
M
Är 6:33 fortfarande gällande rekord?
GoranS sa:Misstänker att det är en sån där subgrupp. Sub 6.30 låter ju mycket bättre än sub 6.33. ;-)marr sa:GoranS sa:27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
M
Alla är vi olika. Det jag är ute efter i ett motionslopp är folkfesten och trevlig stämning. Att cykla organiserat i klunga, och framförallt i samma klunga hela året (el åtminstone våren) intresserar mig inte alls. Och mycket av den trevliga stämningen har gått förlorad de senaste åren, som jag beskriver ovan.NickPick sa:ooms sa:Att de allra snabbaste grupperna är borta fr "mängden" är naturligtvis bra för säkerheten de sista 4 milen då det kunde vara rätt trångt.Manurhin2 sa:ooms sa:Låter som att du borde ägna dig åt att tävla på riktigt, istf att cykla motionslopp...Lars Vilks sa:Lessnade efter premiumpriset på subgrupper och att man aldrig lyckades greja bilfritt. 1800 riksdaler för cykla 30 mil på trafikerade vägar - nej tack!
M
Skulle jag cykla runt en sjö för pengar så skulle jag också vilja ha ett mål. Det kräver ju disciplin.
Så... Om jag vore du skulle jag cykla med CK uni eller östra aros eller vad dom heter. Finns säkert fler grupper.
Tramsar bara. Jag tror att 6.33 fortfarande står sig.marr sa:GoranS sa:Misstänker att det är en sån där subgrupp. Sub 6.30 låter ju mycket bättre än sub 6.33. ;-)marr sa:GoranS sa:27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
M
What? Jag undrade vad rekordet är :p
GoranS sa:Tramsar bara. Jag tror att 6.33 fortfarande står sig.marr sa:GoranS sa:Misstänker att det är en sån där subgrupp. Sub 6.30 låter ju mycket bättre än sub 6.33. ;-)marr sa:GoranS sa:27001 -> startgrupp 12.00.Manurhin2 sa:Sök på dtartnummer 27001, han lär vara med in om inget händer .Fjärdebrunn sa:Sernecke Allebike kör rekordförsök (6:29).
M
What? Jag undrade vad rekordet är :p
GoranS sa:Fast det är ju konstigt. Om man söker på startgrupp 12.00 får man när man tittar på resultaten en blandning av starttider 11.56 och 12.00. Gingsjö står t.ex. på 12.00 medan Stevenson står på 11.56.
Bra. Var precis på gång och skulle leta fram resultaten.marr sa:Lägger in rekordloppet här.
Jag har noll koll på vilka formationer personer kör i. Tycker bara att om man söker på 12.00-startgruppen är det lite förvånande att få upp starttider 11.56 i synnerhet som väl 12.00 ska vara första snabbgruppsstarten.Manurhin2 sa:GoranS sa:Fast det är ju konstigt. Om man söker på startgrupp 12.00 får man när man tittar på resultaten en blandning av starttider 11.56 och 12.00. Gingsjö står t.ex. på 12.00 medan Stevenson står på 11.56.
Stevenson kör väl mustash?
Wetterhall hade ingen starttid alls sist jag kollade, synd för gruppen isf
GoranS sa:Passertiden verkar ha varit 12.54 på vissa och 12.55 på andra vid Ödeshög för första snabbgruppen.
Tycker redan jag visat på motsatsen!Manurhin2 sa:GoranS sa:Passertiden verkar ha varit 12.54 på vissa och 12.55 på andra vid Ödeshög för första snabbgruppen.
Kan vi förutsätta att du har järnkoll och vi andra bara kan chilla och följa tråden??
12.55 Arvidsson Andreasson E. Bergström Frisk H. Bergström Frisk Bohr P. Bäcker Claudelin From Gingsjö Granly Hallengren Hertz A. Johansson Kaftanski Larsén Larsson Lie Nystrand Parviainen Rönn Solberg Tell Wigforss 12.56 Arlebrink Lindroth Nyström 12.57 Balerud Thorängen 13.01 Hjelmåker Olsson Sandberg Thunberg Ölme Eriksson