Okej, nu har jag mailat och pratat med Kalas ett par varv och efter några turer, missförstånd och frågetecken kommit fram till följande;
Bavac-tröjorna är billigare än Kalas. Vi kan designa den precis som vi vill och förslaget är detta:
Tröjan kostar 399kr, men med uppstartskostnad (färre än 20) och frakt blir det totalt 555kr/st.
Vi körde med dessa tröjor 2012 och de är helt okej i kvalitén tycker jag. Inte super, men för ett lopp funkar de absolut.
Men, vi kan välja den (egentligen) dyrare Kalas-tröjan om vi vill. Skillnaden är en bättre kvalitet, men med kort dragkedja.
Vad vi gör då är att vi tar designen från 2013 men ändrar färgerna på den. Då åker vi inte på en uppstartskostnad utan gör bara en "kompletteringsbeställning med ändringar". Priset för den skulle i så fall bli 499kr. Dvs 56 kronor billigare men för en bättre tröja.
Tröjan från 2013 såg ut såhär;
Mitt förslag är att vi tar den bättre, gröna, Kalas-tröjan från förra året men skiftar färgerna till vit tröja med orange sidor, ungefär enligt designen på bavac-tröjan överst.
Vad tycker ni??
Snabba svar uppskattas!!!!
//Daniel