Vuelta España 2016 - Grattis Nairo Quintana!

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Ser ju ut som utbrytningen skulle kunna hålla idag. Vem är i så fall favorit att ta etappen. Gesink har ju varit rätt aktiv i backarna tidigare. Undrar dock om inte han gynnats av om det varit lite mindre tokbrant.

Henrik_E sa:
Alberto, Nairo, Teejay och alla andra som floppade i TdF. Jag förutspår totaldominans av Contador.

Väntar fortfarande på El Pistoleros totaldominans. Och Tejay floppade ut sig ur vueltan idag. Men Nairo leder å andra sidan.

swetrixie sa:
Froome är ju sjukt stark, blir mer och mer imponerad.

Ska han ta Quintana krävs dock ett tempo i BigMig-klass på fredag och en sjukt stark körning på Aitana på lördag. Movistar verkar såpass starka att jag har svårt att se att Froome i övrigt skulle kunna trolla till något.

Jag är i området nu och skall se fredagens tempo och lördagsetappen på plats, men undrar, vart vill man vara och se cyklisterna? Några tips?

happybianchi sa:
Jag är i området nu och skall se fredagens tempo och lördagsetappen på plats, men undrar, vart vill man vara och se cyklisterna? Några tips?

På tempot nånstans där du ser cyklisterna en längre stund, typ den enda lilla uppförsbacken som finns vid 11km.
vuelta_a_espana_stage_19_670.jpg

På lördag skulle jag försöka vara med vid starten, sen köra om dem och stå i nån backe i början och sen ta mig till avslutningsbacken, om det finns möjlighet till snabb förflyttning.
vuelta_a_espana_stage_20_670.jpg

CARTE.jpg

Om avslutningsbacken kommer att vara öppen från Puerto Tudons upp till toppen skulle jag om möjligt se till att ta mig dit och cykla upp till toppen, vända och rulla ner till något brant ställe och stå där. Normalt sett är det i alla fall inte möjligt att cykla biten från Puerto Tudons då det är militärt område med grindar och staket. Man borde kunna se om det brukar vara fallet genom att sätta sig och titta på några youtube-klipp från tidigare gånger de kört upp där på vueltan.

NLC sa:
Konkret sa:
fedde sa:
Konkret sa:
Han var inte lika principfast när det gällde att springa på ventoux.

Det är inte emot reglerna att springa men löparen/cyklisten måste ha cykeln med sig (över mållinjen).

/Fedde

Cykeln hade han ju lämnat?

Det räcker ju med _en_ cykel, tex en lagkamrats eller från neutral service.

Han fick ju till slut sin egen reservcykel och cyklade över mållinjen, men tekniskt sett torde det ju räcka med vilken cykel som helst (frånsett en från konkurrerande lags), lagkamrats, neutral (som går att cykla på dvs ;-) el från publiken.
Borde efter den situationen finnas elstängsel för publik i backar, helt jäkla sjukt när motorcykeln kom inte fram pga "publiken" (aka fulla idioter)!

Fem åkare i utbrytning har sex minuters ledning med sju relativt lättåkta mil kvar. Hinner klungan ikapp?

Konkret sa:
fedde sa:
Det är inte emot reglerna att springa men löparen/cyklisten måste ha cykeln med sig (över mållinjen).
/Fedde
Cykeln hade han ju lämnat?

Ja, men det är inte förbjudet (om jag minns rätt, det var ett bra tag sedan jag läste reglerna), men han
måste ha en cykel med sig över mållinjen, den ursprungliga eller en reservcykel.

/Fedde

Adam Hansen har startat. Om han fullföljer vueltan har han fullföljt 16 raka GT. Den mannen har uppenbarligen koll på regel 5!

Dessa svåra val --- Ska man titta på " Sommar med Ernst " i 4an, eller Vueltan ?

Ska bli kul att se fighten Froome-Contador-Quintana--- Hoppas Q vinner !!

Hoppla. Ludvigsson har bästa tid vid första mellantiden med 8s.

...Skulle jag just skriva men då updaterade sidan och hux flux hade han bara tredje bästa.

32 kvar i startfållan också...

Oj då. Nu börjar det gå fort. Castroviejo dundrar in 18 minuter blankt vid första...

Ska bli kul att se vad Chaves kan göra. På pappret skall han ju få fett med smörj, men förhoppningsvis kan han begränsa förlusterna

Och det vore cool att se Bert göra en riktig monster ITT prestattion; Som på den tiden mär han åt köttsmörgås

Snyggt. Ludvigsson har bästa tid i mål just nu. Tog 14 sekunder från sista mellantiden på Lampaert...

Fast Castroviejo kommer bakom som ett jävla snabbtåg...

Blir nog bara en colombian på pallen i Madrid om nu inte El Pistolero skjutit sig själv med en för hård öppning.

Frågan är om Froome tog tillräckligt med tid för att han på allvar ska våga sig på att utmana Quintana imorgon.

Starkt jobbat av Ludvigsson idag. Hoppas att tv-produktionen får några smällar på fingrarna för att endast ha visat de sista 20 metrarna av hans lopp.

Ludvigsson går från klarhet till klarhet på iallafall tempoetapperna, vad glad jag blir som svensk! Hoppas han fortsätter utvecklas och framförallt får utvecklas vidare!

Och glad blir jag också att Froome kanske har möjlighet att ta en dubbel i år, det tycker jag han är värd!

Tillbaka
Topp