Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har antagligen fel. Du brukar ju det när det gäller vem som använder skivbromsar.Miss Lycka sa:De kör inte med de dödssäkra skivbromsarna så det blir livsfarligt.
Capra ibex sa:Dom är roliga, mupparna Vacchi o Adamson. Klagar på en kille som håller i hoodsen utför och sågar han till fotknölarna. Sen kör han svinfort utför och kommer tillbaka till gruppen. Skönt att anse sig veta bättre än proffsen som är så bra att dom får köra Vueltan.
GoranS sa:Är detta något som är "gammal visdom" eller finns det hårda fakta som visar det? Om det senare, vad är orsaken? Lägre tyngdpunkt? Om så, så borde väl sitta-på-toppröret-positionen vara bäst!? Eller beror det på att man förväntas kunna bromsa hårdare med händer nere i bocken?
.
Just det stämmer ju på en bil som kränger med hög tyngdpunkt. På en cykel så lutar du för att kompensera så det spelar ingen roll.gerrardsdobbar sa:Lägre tyngdpunkt = mer fart genom kurvorna.
Stewe sa:det ser ut att bli en kul avslutning idag :-)
Min frågeställning var kring hålla i bocken => bättre kontroll. Fart etc. var inte frågan.gerrardsdobbar sa:GoranS sa:Är detta något som är "gammal visdom" eller finns det hårda fakta som visar det? Om det senare, vad är orsaken? Lägre tyngdpunkt? Om så, så borde väl sitta-på-toppröret-positionen vara bäst!? Eller beror det på att man förväntas kunna bromsa hårdare med händer nere i bocken?
.
Bättre kontroll, lägre tyngpunkt, bättre aerodynamik. Lägre tyngdpunkt = mer fart genom kurvorna. Bättre kontroll, genom att det är alldeles för lätt att tappa kontroll över cykeln om du håller på bromshandtagen och kör över ojämn asfalt eller ett påtthål.
GoranS sa:Italien, Colombia och Spanien har två man var topp-10, sen är det fyra nationer som har en vardera. Är det inte lite ovanligt i Vueltan? Jag har i alla fall inbillat mig att spanjorerna brukar ha lite starkare representation på topp-10 så här långt in i loppet. Eller lever jag kvar i en svunnen tid?
gerrardsdobbar sa:GoranS sa:Italien, Colombia och Spanien har två man var topp-10, sen är det fyra nationer som har en vardera. Är det inte lite ovanligt i Vueltan? Jag har i alla fall inbillat mig att spanjorerna brukar ha lite starkare representation på topp-10 så här långt in i loppet. Eller lever jag kvar i en svunnen tid?
Valverde är inte med. Därav, antagligen. Har vi haft några andra spanjorer som utmanat på grand tours de senaste 3-4 åren?
clnr sa:Dubbelvurpa på Froome!
Ajfandetvarintedu sa:Ludvigsson nominerad till Pédaleur de Charme på Cycling podcasts twitter. Troligen det finaste en svensk cyklist har chansen att vinna i år ...
Ajfandetvarintedu sa:Ludvigsson nominerad till Pédaleur de Charme på Cycling podcasts twitter. Troligen det finaste en svensk cyklist har chansen att vinna i år ...
Stewe sa:Hur gör man nu då? Jävla Discovery !!
jooks sa:Eurosport-player!? Värt en månad bara för vueltan tycker jag. Perfekt underhållning till middagsbestyren!
jooks sa:Eurosport-player!? Värt en månad bara för vueltan tycker jag. Perfekt underhållning till middagsbestyren!