littlebitrusty
Aktiv medlem
Wahoo KICKR 2018/Core
Hur vet man om trainern passar till sin cykel?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
littlebitrusty sa:Hur vet man om trainern passar till sin cykel?
castrello sa:Rent generellt så troooor jag det är mindre problem med ramar för skivbroms för då använder man en spacerbit som inte borde ta i ramen på olämpligt sätt.
landen sa:Fick hem min Kickr idag, visste att det kunde bli problem att montera Canyonen och det visade sig stämma. Den fungerar inte utan att fila ner trainern, vill gärna få ett OK på det med så kontaktade Wahoo.
Men mitt största problem är att jag upplever en klunkande ljud och ett litet glapp varje pedalvarv, visade sig vara detta:
https://photos.app.goo.gl/8ka7MibMqBLiexG47
Sådär ska det inte vara va?
NickPick sa:Köp en monark strip! ;)
Reklamra, känt fel på 2018. Tidigare årsmodeller av Kickr har varit mycket bra kvalitet.landen sa:Bulten åtdragen, mindre glapp men nu detta! Sista gången jag köper något från Wahoo...
Allt funkar ju men låter så högt att jag inte ville köra mer pga störa grannarna.
Hade också problem med det när jag zwiftade förra veckan, och alla andra också ser det ut som på strava.Hogren sa:Varför krånglar ERG Mode så mycket är det trainer, wifi eller zwift?
För mig har ERG funkat klockrent med Kickr Core sen jag skaffade den för en månad sen ungefär. Även förra veckan.Lingon sa:Hade också problem med det när jag zwiftade förra veckan, och alla andra också ser det ut som på strava.Hogren sa:Varför krånglar ERG Mode så mycket är det trainer, wifi eller zwift?
jooks sa:Efter ett 60 min pass kan jag säga att så långt är jag mycket nöjd med Core. Väldigt tyst vilket var mitt nästan största krav för att kunna köra utan att störa resten av familjen. Känns även stabil och gör mjuka fina övergångar i erg- läge. Motståndet följer mitt p2m- vevparti väldigt bra. Core ligger ca 5-6% lägre i watt vilket väl verkar rimligt med förluster i drivlina?
Aha! Quick release. Fan vad jag lär mig!A & B är väl till andra sidan och paras lämpligen ihop med C eller E för en konsekvent diameter.
Vilken sida som är vilken vet jag inte just nu men tror att den vändbara sitter på ikke driv. I värsta fall få jag kolla på trainern för jag verkar ha tappat instruktionen. Å andra sidan lär väl allt finnas på nätet
F är en QR skewer (nej, jag orkar inte lära mig vad skit heter på svenska)
Nej, men jag vill minnas att det kom med en bilder-bok men hittar inte min.Aha! Quick release. Fan vad jag lär mig!
Så vi tänker oss att eftersom jag ska använda E (utgår ifrån det om min ram 12×142) så ska jag ja A eller B på andra sidan, och så min thru axel igenom det.
Ja, det borde/finns säkert på nätet. Tom fullt möjligt att jag läst det, men för inkompetent för att ta till mig det. De skriver ju inte manualerna på förskolesvenska!!
Tackar, fick samma hjälp på PM också. Blir min B och C då. Hjälpsamt folk på HappyrideNej, men jag vill minnas att det kom med en bilder-bok men hittar inte min.
från google
Visa bilaga 579909