Watt mätare

Watt mätare
Bengt-re sa:
Om man har en cykel som inte tar stages eller någon annan med junk på insidan av vevarmen är man då förvisad till G3 Powertap? Om man kan leva med effektmätare på bara ett hjul, är det en oki produkt då?

Pedalmätare är väl ett alternativ? Och vad betyder "effektmätare på bara ett hjul"?

Watt mätare
Bengt-re sa:
NLC sa:
Men vevpartibaserat borde väl funka? Tycker inte mitt P2M tar mycket mer plats än originalspindeln för Rotor 3D(24)

Jo kanske. Har direct mount broms under vevpartiet som ger mycket liten frigång till vevarna.

Om ett vanligt vevparti (för landsvägscykel) får plats så får nog ett P2M-vevparti plats. Har inte ens varit nära på att vara ett problem på de cyklar med broms under vevpartiet jag har haft.

Watt mätare
bllx sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:
Men vevpartibaserat borde väl funka? Tycker inte mitt P2M tar mycket mer plats än originalspindeln för Rotor 3D(24)

Jo kanske. Har direct mount broms under vevpartiet som ger mycket liten frigång till vevarna.

Om ett vanligt vevparti (för landsvägscykel) får plats så får nog ett P2M-vevparti plats. Har inte ens varit nära på att vara ett problem på de cyklar med broms under vevpartiet jag har haft.

Får titta på det. Det är vänstersidan som är sjukt tight.

Watt mätare
Spacekitty sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Jag har ju samma ram som dig, och det passar med P2M här så det borde det göra hos dig också.

Då får jag kolla det då! En är ju lite snål också... Kollade stages enbenta men den gick ju inte.

Watt mätare
Bengt-re sa:
Spacekitty sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Jag har ju samma ram som dig, och det passar med P2M här så det borde det göra hos dig också.

Då får jag kolla det då! En är ju lite snål också... Kollade stages enbenta men den gick ju inte.

Om du har bb30 finns det nya quarq riken för 3300 på hollandbikeshop .

Watt mätare
Jensen sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Annat alternativ är ju rotor inpower eller 2inpower.

Blev ett powertap hjul ändå. Enkelt och billigt. Är det race så blir det utan power på finhjulen.

Tillbaka
Topp