WTF! Banan till OS XC 2012...
Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Men då får man ju börja med att definera vad
> som är "bättre" för sporten. Jag tror att
> trådskaparen, jag och även Aron anser att
> preparerade grusgångar inte är XC och därför
> inte heller gör sporten "bättre" (det är ju
> inte ens sporten XC om du frågar mig).
>
> Medans Castrello verkar tycka att stor publik gör
> sporten "bättre".
>
> Typ så...
Det sa jag verkligen inte. Jag sa bara att en överskådlig bana på ett lättillgängligt ställe kan dra mera publik än om man lade banan någonstans i skogen där man såg cyklisterna en gång per varv. Överskådlighet är väl en bra sak? Mycket publik på OS är väl bra för sporten? Teknisk bana är ju också en bra sak och jag vill hävda att den kanske inte´är så lätt som vissa tror baserat på några bilder.
>
>
> Men annarså... andra OS-sporter verkar ju inte ha
> några större problem med att dra lite publik.
> Det är ju inte precis späckat med folk runt
> bågskyttebanorna på OS. Men i MTB-XC sammanhang
> så verkar det som att man anser att man måste
> hora till sig mycket publik. Av nån anledning...
Om man vill hora till sig publik skulle man väl göra banan dödsteknisk så någon halvamatör från Pakistan fick vurpa nacken av sig? Jag fattar inte hur du får det till "att hora till sig mycket publik" bara för att man vill göra tävlingen lätt att följa för publiken. Igen--- det borde inte utesluta en fin bana, men som jag sa tidigare: jag tror att det blir en bra tävling när stora pojkarna får köra den banan.
Peking-banan kritiserades ju tidigare också. Men den var ju skitfin att följa i TV. (och jo, jag vet, den blev omgjord för att den var för lätt till först, men den går väl knappast till historien som svåraste xc-banan någonsin).
-------------------------------------------------------
> Men då får man ju börja med att definera vad
> som är "bättre" för sporten. Jag tror att
> trådskaparen, jag och även Aron anser att
> preparerade grusgångar inte är XC och därför
> inte heller gör sporten "bättre" (det är ju
> inte ens sporten XC om du frågar mig).
>
> Medans Castrello verkar tycka att stor publik gör
> sporten "bättre".
>
> Typ så...
Det sa jag verkligen inte. Jag sa bara att en överskådlig bana på ett lättillgängligt ställe kan dra mera publik än om man lade banan någonstans i skogen där man såg cyklisterna en gång per varv. Överskådlighet är väl en bra sak? Mycket publik på OS är väl bra för sporten? Teknisk bana är ju också en bra sak och jag vill hävda att den kanske inte´är så lätt som vissa tror baserat på några bilder.
>
>
> Men annarså... andra OS-sporter verkar ju inte ha
> några större problem med att dra lite publik.
> Det är ju inte precis späckat med folk runt
> bågskyttebanorna på OS. Men i MTB-XC sammanhang
> så verkar det som att man anser att man måste
> hora till sig mycket publik. Av nån anledning...
Om man vill hora till sig publik skulle man väl göra banan dödsteknisk så någon halvamatör från Pakistan fick vurpa nacken av sig? Jag fattar inte hur du får det till "att hora till sig mycket publik" bara för att man vill göra tävlingen lätt att följa för publiken. Igen--- det borde inte utesluta en fin bana, men som jag sa tidigare: jag tror att det blir en bra tävling när stora pojkarna får köra den banan.
Peking-banan kritiserades ju tidigare också. Men den var ju skitfin att följa i TV. (och jo, jag vet, den blev omgjord för att den var för lätt till först, men den går väl knappast till historien som svåraste xc-banan någonsin).