Beställde en Cannondale Lefty MTB från
http://www.biker-boarder.de i höstas och det blev värsta skräckhistorien.
Fick en med skadad Lefty och det var inte transportskada då kartongen var hel. Längst ner vid ventilen saknades ventilhatten och det var metall bortskavd i området. Inte nog med detta, den läckte massivt med olja av nått slag. Jag får montera bort gaffeln och skicka tillbaka den till Biker Boarder då de säger att de ska titta på det, laga eller alternativt skicka mig en ny som ersättning.
När jag får tillbaka gaffel så har de bytt ut ventilen och den metall som den sitter i, men den ser fortfarande inte ut som mina kompisars Lefty's vid ventilen (2 st som har likadan cykel) och att den läcker olja skrev de i reparationspappret att "det skiter vi i och tycker det är normalt".
Det hela slutade med att jag fick kontakta och skicka in den till Racing Bike Sweden AB som gjorde en översyn av den åt mig då Biker Boarder slutade svara på mail.
Jag har säkert beställt 100-tals prylar på nätet sen 90-talet och aldrig varit med om en så riktigt urusel webfirma någonsin! De var genomgående väldigt sega på att svara på mail och när jag försökte ringa så sa kvinnan i växeln att hon inte kunde kontakta den jag mailat med. Hela firman känns riktigt skum. Har anmält firman till konsumentverket och dess motsvarighet i EU, så det finns med i deras register.
Ska jag ge er ett enda råd så blir det: HÅLL ER IFRÅN DENNA FIRMAN! Blir det nått fel är ni helt rökta.