X0 triggers

JLarsson

Aktiv medlem
X0 triggers
Mycket snack om X0 och de nya (sjukt snygga) triggerreglagen. Har sökt runt hos nätbutikerna, men hittar ingen som kan leverera. WTF? Nån som sett dem än och vet var man kan hitta dem?

/Jonas

X0 triggers
S-tec har dem i sina listor, men anledningen till att ingen kan leverera är för att sram inte släpt dem ännu. det är lite olika besked om när de ska komma, men vad jag läst i forum så har nån fått 1 agusti som datum för lansering i europa från sram europa.

så det är inte konstigt att du inte hittar dem ÄN, men snart är de här, troligt pris verkar bli mellan 2-3000, troligen närmare 3000 i europa. närmasre 2000 i usa.

men "den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge", eller var det "alltid för länge"? :D

shifter_top2.jpg

X0 triggers
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack Johnny! De hade ett paket med växel och
> reglage för 299 pesetas.... scheisse vad dyrt....
>
>

hehe, va hade du väntat dig :D 169.90 EUR för triggers reglage är billigt :D i alla fall för x.0, visst finns bakväxeln med gripshift regalgen att få tag på för 1600 kr osv. men det gjorde de inte när de var het nya. x.0 har ju ändå snart funnits i 4-5 år, vänta 4-5 år så ska du se att trigger varianten har sjunkit i pris de med :D

ska ja vara ärlig så ställer jag mig tveksam till att de går att få tag i från den där sidan ännu, skulle gissa på att det är väntetid på dem :D står i och för sig 4-5 dagar, i så fall äre först i europa.

Senast redigerad av en moderator:
X0 triggers
Ja, nu när jag "sparat" en massa pengar på att köpa en Swinger 3-way från bike-discount så why the hell not.

Nu åker vi. Nån som behöver nåt från actionsports och vill spara porto?

X0 triggers
Fan dig Kevlar. Förr (före Internet) så innebar detta "bara" att vissa sidor klibbade ihop i "kulturtidskriften". Nu måste jag sanera skärm, tangentbord och mus.

X0 triggers
Kaijan skrev:
> JLarsson<Känns denna rubrik igen??Därför kommer
> SRAM-produkter inte i närheten av min hoj, min
> pung mår bäst då =)
>
>
>
>
> 0 dag kvar!!Äntligen!!!
> Det här musiken snurrar i min dator nu
>
>
>
> Redigerad 2 gånger. Senaste ändring 2005-07-27
> 23:56 av Kaijan.

klockren :D

måste medge att det rycker i köparfingrarna, men samtidigt så funkar ju mina gripshift mycket bra :D får bli triggers om ja mot förmodat kör sönder gripshift reglagen, men lär ju inte ske :D

X0 triggers
JLarsson<Känns denna rubrik igen?

Ja, men då pratade jag om dåligt kvalitetssäkrade kedjor från den amerikanska alternativa leverantören av drivlinekomponenter. Jag kommer att köra med tüsk kedja.

X0 triggers
johrn skrev:
> De där triggerna är störtsköna att slå knät i
> nästa gång kedjan går av :)

Nu kör jag med Wippermann Connex 905. Jätteknasiga. Kedjan "hugger" på framklingan, men då är det bara att backa ett halvt varv å så är man på gång igen. tror kanske att det är kedjelåset som hugger i ramperna på framklingorna, men vad vet jag? Kedjelåset är i alla fall "oversized"....helt sjukt.

X0 triggers
Ligger fraväxeln emot när den gör så? Det låter som om den hugger i ramperna, min gör det vid chainsuck deluxe som jag fick ett par gånger på kinnekulle efter att ha skakat av lera medels studs med stor cykel.

X0 triggers
Fick mail från UPS nyss. Paketet från Action Sports kommer 4/8. Tjoho.

Nu har jag lyckats köra sönder en Connexkedja oxå :( Suck. Eftersom jag nu renoverar hela drivlinan så kanske det är på sin plats att byta framklingor också. Har sökt och insett att de jag har nu (XT HTII) är skit. Men är Middleburn bättre? De är i alla fall billigare. Fick massa chainsucks med både (ny) Connex och gammal Shimano. Även när hojen var nytvättad och nysmord. Framväxeln var också justerad.

/Jonas

X0 triggers
shimanoklingorna är dåliga, varesig det rör sig om deore, lx, xt eller xtr.. bara att byta ut dem snarast möjligast, vilket jag gjort, och oj vilken skillnad.. äntligen kan man ligga och köra 44-32 om man vill.

kör även jag med connex kedjelås.. fungerar felfritt med både BBB och shimanoklingor.

X0 triggers
JLarsson skrev:
> Fick mail från UPS nyss. Paketet från Action
> Sports kommer 4/8. Tjoho.
>
Har du beställt x.o triggers också? Isåfall är jag väldigt nyfiken på vad du tycker om dem. Skriv gärna en liten minirecension.

X0 triggers
Micke L skrev:
> Har du beställt x.o triggers också? Isåfall är jag
> väldigt nyfiken på vad du tycker om dem. Skriv
> gärna en liten minirecension.

Det kommer jag att göra. Får se om jag vågar sätta på dem innan Långa Lugnet... annars blir Kinnekulle premiären.

Åter till det här med klingor fram... BBB rekommenderade någon. Det finns två varianter av storklingan - med och utan "shift pin". Vad är skillnaden?

/Jonas

X0 triggers
Shiftpin är väl den lilla pinnen som hindrar kedjan att fastna mellan klingan och vevarmen. Rekomenderas.
Var finns bbb klingorna och vad kostar de?
/J

X0 triggers
bigmollo skrev:
> Var finns bbb klingorna och vad kostar de?

Cykelcity har de på webben i a f

465,375 respektive 225 spänn för stor mellan och liten.

En stor XT kostar 695. Vad håller vi på med. Vad är det för sjuk värld?

Boone ti? Vad kostar de? Dessa måste ju hålla mer än ett år i alla fall?

X0 triggers
bigmollo skrev:
> Fy fan 695 spänn! Det får man en kabbe horse för ju!

Eller en jefla massa Norrlands på Lion.

X0 triggers
>"Boone ti? Vad kostar de? Dessa måste ju hålla mer än ett år i alla fall?"

Kolla tråden nedan. Inte Boone utan Action Tec, men de har samma material. A.C erbjuder dock värmehärdade klingor, något som Boone inte verkar göra. De värmehärdade håller ännu längre.

<http://happymtb.org/forum/read.php/1/233579/233635#msg-233635>

X0 triggers
TommyE: Tack för info. Ska sätta mig och räkna lite....

Skogling: Var du istan igår? Din hoj stod i alla fall utanför Northface-butiken på Norrlandsgatan:
skoglings.jpg

X0 triggers
En länk till ett tyskt forum med några bilder på reglagen ifråga (monterade på ägarnas cyklar):

<http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=176097&page=6&pp=25>

X0 triggers
X.0 triggerreglagen kan köpas på ebay.de just nu (ofta affärer som säljer där). Kostar 159 eur för reglagen plus 17 eur för den försäkrade frakten till Sverige. 1630 kr då för klabbet hem i lådan. För 117 eur kan man få den tillhörande bakväxeln, modell 2005.

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=77611&item=7173730283&rd=1>

X0 triggers
Det blev ju inte bättre när jag tittade in på affärens hemsida och såg paketet med triggers + medium cage kolfiber bakväxel 2006 för 319 åjros.

Dom tar inte mer än 99 åjros för en xtr 960 titan kassett.

[edit]gurgel^2, 295 åjros för ett par avid 7 josar, samma för martas och louise fr

Tillbaka
Topp