Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Udesen sa:Får man med ventiler för att konvertera till tubeless?
Dempa sa:Udesen sa:Får man med ventiler för att konvertera till tubeless?
Nope.
Nicander sa:Dempa sa:Udesen sa:Får man med ventiler för att konvertera till tubeless?
Nope.
Jag fick det till min CF Pro
Zulawski sa:Någon som har någon erfarenhet Capra vs Strive? Står och väger mellan en Capra Al Comp 1 och en Stirve 6.0 Race.
Mest fundersam på om Capran är helt overkill för vanligt stigbombande eller funkar den bra om man styvar upp bakdämparen?
Haft en Commencal Meta V4 tidigare som jag tycker ändå funkade helt ok på stig.
magedb sa:Zulawski sa:Någon som har någon erfarenhet Capra vs Strive? Står och väger mellan en Capra Al Comp 1 och en Stirve 6.0 Race.
Mest fundersam på om Capran är helt overkill för vanligt stigbombande eller funkar den bra om man styvar upp bakdämparen?
Haft en Commencal Meta V4 tidigare som jag tycker ändå funkade helt ok på stig.
Såg den där och tolkar den som att Capran är lite för mycket om man nästan inte uteslutande hänger i Åre eller liknande.
Skulle dock vara kul att höra t.ex. Bakterias åsikt som har haft båda hojarna och kan mer relatera till hur dom är här i platta Sverige.
J-A sa:Precis fått min 27a. Inte hunnit testa så mycket än. Den är dock märkbart långsammare uppför jämfört med min Jeffsy 29, men satan va den går utför!
Har inte köpt 180 slagig hoj för att cykla XC ?
Som att åka på ett moln över rötter och stenar. Väldigt stor skillnad jämfört med Jeffsy.
CRF_Niklas sa:J-A sa:Precis fått min 27a. Inte hunnit testa så mycket än. Den är dock märkbart långsammare uppför jämfört med min Jeffsy 29, men satan va den går utför!
Har inte köpt 180 slagig hoj för att cykla XC ?
Som att åka på ett moln över rötter och stenar. Väldigt stor skillnad jämfört med Jeffsy.
Vilken modell valde du?
MiniGordini sa:Jag omformulera min fråga helt å hållet..
Jag har ingen erfarenhet alls av Capra, aldrig sett en irl, aldrig provcyklat en.
Jag är sugen på en cf pro 29, eller cf pro race 29.
Prisskillnaden är ganska stor och det verkar ändå vara bra spec på cf pro.
Jag har dock 0 och ingen erfarenhet av denna typ av cykel, skulle den bättre specen, tänker främst på hjul, gaffel, dämpare göra en kännbar skillnad?
Vikten är ju i princip densamma..
Men skulle cykeln kännas lite mer.. följsam, kanske rentav lite mer "poppig" med bättre specen?
Eller är det bara en dyr uppgradering?
MiniGordini sa:Jag omformulera min fråga helt å hållet..
Jag har ingen erfarenhet alls av Capra, aldrig sett en irl, aldrig provcyklat en.
Jag är sugen på en cf pro 29, eller cf pro race 29.
Prisskillnaden är ganska stor och det verkar ändå vara bra spec på cf pro.
Jag har dock 0 och ingen erfarenhet av denna typ av cykel, skulle den bättre specen, tänker främst på hjul, gaffel, dämpare göra en kännbar skillnad?
Vikten är ju i princip densamma..
Men skulle cykeln kännas lite mer.. följsam, kanske rentav lite mer "poppig" med bättre specen?
Eller är det bara en dyr uppgradering?
Chralle sa:Vilken coil tänker du på isf?
CRF_Niklas sa:188cm xl, tror xxl hade funkat men är ändå nöjd och hade tagit xl igen
MiniGordini sa:CRF_Niklas sa:188cm xl, tror xxl hade funkat men är ändå nöjd och hade tagit xl igen
Tack för input, jämfört mot några andra märken vilket man egentligen inte kan göra.
Men tex Pole och deras Evolink i XL har längre reach osv än Capran i XXL.
MiniGordini sa:
Tänk på att ni får en extremt slack sadelvinkel med liten ram och mycket stolpe. Vinkeln är ju inte konstant, ju högre upp ni kommer ovanör ramen, ju slackare blir det.MiniGordini sa:Jag började vela lite kring storlekarna på Capra.
Jag är 190cm, normalbyggd, vare sig aparmar eller dvärgben.
Beställt en cf i XL, men klurar nu på om jag skulle gått på XXL och fått lite mer reach.
Enligt deras rekommendationer ligger jag i slutet på XL storleken och samtidigt menar de att man kan i princip välja mellan tre olika storlekar, för den är så pass låg, kort sadelrör osv.
Vad har ni för storlekar och hur upplevs de...?