Shrue sa:
Har dessvärre inte hunnit köra så många turer på nya Capran pga skada, men av det lilla jag kört så kan jag konstatera att den känns riktigt lovande. Stabil utför och klättrar bättre än förväntat uppför. På minus sidan så känns komponenterna från E13 inte superstabila. Fälgarna saknar kant/hook vilket gör att de inte tätar så bra efter några småbucklor. Gillar konceptet med mekanisk-dropper, men reglaget känns lite billigt och stolpen har en del rotationsspel.
Har försökt få till dämparnainställningarna utan någon större framgång. Bakdämparen känns lite väl progressiv, trots avsaknad av tokens. Beror nog på att länkaget är rätt så progressivt och det kommer nog funka riktigt bra med en coil.
Lite förvånad att inte gaffeln (som borde vara en 2018) har det nya debonair air-shaftet. Känns riktigt okänslig när man är van vid en luftkappefierad pike.
Någon annan som har några första intryck och kan dela med sig om dämparna?
Här var det tomt
Kul med extra fett!
Är du säker på att du inte fick en debonair variant? Jag här precis fått min cf 29 och den gaffeln hade ett debonair luftskaft (fick så stod det inte på innerbenet, utan på en sticker på ytterbenet).
Tror inte 2018 gafflarna kom utan charger2 eller debonair. Jag hade luftkappe på min gamla lyrik rc och jag tycker nog att min nya gaffel liknar mer på rc med luftkappe än utan. Med det sagt så undrar jag ändå om man skulle byta till nya debonair skaftet OCH luftkappe och bumpa upp vandringen till 170mm...hmmm
Bjuder även på en bild på min get.