Yt Capra / the tråd

Johge

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
Är nog uppe i närmare 70-80 parkdagar med min Capra 27.5 som köptes ny i maj förra året och har inte en tanke på att byta cykel. Väldigt nöjd m.a.o

Hälsingland

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
Är nog uppe i närmare 70-80 parkdagar med min Capra 27.5 som köptes ny i maj förra året och har inte en tanke på att byta cykel. Väldigt nöjd m.a.o

Gött men du har väl trimmat din med 29" fram eller har jag blandat ihop dig med någon annan då? Jag är mest fundersam över om den är liten och låg med 27,5". Dom verkar ju vara liten i strl, men jag har nog kokat ner det till att köpa en AL base om leveranstiden är rimlig. Vill isf ha den innan säsongen i Järvsö är slut och helst innan 25-26 sept då jag ska dit, men tycker det borde vara möjligt på en cykel som ska finnas i lager.

Johge

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
Gött men du har väl trimmat din med 29" fram eller har jag blandat ihop dig med någon annan då? Jag är mest fundersam över om den är liten och låg med 27,5". Dom verkar ju vara liten i strl, men jag har nog kokat ner det till att köpa en AL base om leveranstiden är rimlig. Vill isf ha den innan säsongen i Järvsö är slut och helst innan 25-26 sept då jag ska dit, men tycker det borde vara möjligt på en cykel som ska finnas i lager.
Har en 29” gaffel med ett 27.5” hjul så lite småtrimmad är den (24mm högre crown to axle)
När jag läser folks inlägg på den här FBgruppen https://www.facebook.com/groups/904804836230123/?ref=share så verkar det som att dom som beställer lagerförda cyklar som också verkligen finns i lager kommer fram efter ca 10-14 dagar.

Hälsingland

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
Har en 29” gaffel med ett 27.5” hjul så lite småtrimmad är den (24mm högre crown to axle)
När jag läser folks inlägg på den här FBgruppen https://www.facebook.com/groups/904804836230123/?ref=share så verkar det som att dom som beställer lagerförda cyklar som också verkligen finns i lager kommer fram efter ca 10-14 dagar.
Gott, ja det stämmer överens med vad dom skriver i FAQn men med tanke på hur det låtit tidigare ang YTs leveranser så är jag alltid lite skeptisk till utlovad leveranstid i dagsläget. Köpte ju hjul i sommar av Slowbuild...

Hälsingland

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
Blev ju syntax error direkt i huvudet när jag började jämföra pro och Base, specen på pro är ju värd långt mer än prisskillnaden om man kollar vad uppgradering skulle kosta. Med pro har jag ju samma body också...

Hmm

IVN

Medlem
Yt Capra / the tråd
Beställde Al Pro den 26 juli med utlovad leverans senast den 9 september. Fick den några dagar tidigare. Jag skickade också ett mejl och fick svar samma dag.

Du Rietz

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
@Johge Jo, hur känns hojen? Gillar du den med 8 mm högre bb (⅓ av de 24 du höjt den fram)?
Eller skulle du vilja få ner bb till nånstans mitt emellan den var från början och som den är nu*?
Vill du ha den kortare reachen och den längre stacken?
Har du 16 mm styrör över?

Jag skulle gärna höra hur det gick att sätta dit t ex ett 2° angleset från Works Components med EC44 ovan, extern kopp som totalt bygger 16 mm och ZS56 under som inte bygger mer där?

* dvs, ifall du inte gjort någon ändring sen i september.

Förresten, vad har du för offset på den nya framgaffeln som är 29”?

Johge

Aktiv medlem
Yt Capra / the tråd
@Johge Jo, hur känns hojen? Gillar du den med 8 mm högre bb (⅓ av de 24 du höjt den fram)?
Eller skulle du vilja få ner bb till nånstans mitt emellan den var från början och som den är nu*?
Vill du ha den kortare reachen och den längre stacken?
Har du 16 mm styrör över?

Jag skulle gärna höra hur det gick att sätta dit t ex ett 2° angleset från Works Components med EC44 ovan, extern kopp som totalt bygger 16 mm och ZS56 under som inte bygger mer där?

* dvs, ifall du inte gjort någon ändring sen i september.

Förresten, vad har du för offset på den nya framgaffeln som är 29”?
Jag har inte märkt av det högre bb:t nåt negativt alls faktiskt men är rätt okänslig som person. skulle nog inte märka skillnad om nån vred några klick på rebounden heller😂 sist jag körde den i Järvsö så körde jag med ett 29” hjul. Tror aldrig jag kört Itzy bitzy så snabbt någonsin men Manolito gick lite trögare inbillar jag mig.
Ska mäta styrrröret vid tillfälle

Topp