YT Industries Capra?
Lingon sa:YT gjorde ju väldigt mycket rätt med gamla capran för fyra år sen, så förväntningarna är höga! Skall man vara beredd med köpknappen, kanske?
Tror ni på en 29 för capran? Har inget mer läckt ut?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lingon sa:YT gjorde ju väldigt mycket rätt med gamla capran för fyra år sen, så förväntningarna är höga! Skall man vara beredd med köpknappen, kanske?
Victorx sa:Capra 29" confirmed!
Fett! Ska bli intressant att kolla in alla detaljer och priser.
5 mm fel på chainstayen också! Katastrof!durietz sa:Ok hade fel på 0,5° på gaffeln annars precis som gissat :)
Sant. Såg det. Blanda ihop storlekarna när det fanns så många. Men jävligt nice just det, att de har så många olika och alla väldigt låga så man kan välja i stort sett sin egen reach. Också coolt att detta är, vad jag vet, den ända icke DH-specifika hojen med 170 slag bak ? skulle sitta som handsken här på Mallis!H. sa:5 mm fel på chainstayen också! Katastrof!durietz sa:Ok hade fel på 0,5° på gaffeln annars precis som gissat :)
Erik O sa:Gillar verkligen grejen att de dragit ner på sadelstolpslängden så man kan lite välja storlek efter smak. XL känns ju rätt klockren för mig, frågan är bara vad jag skulle med 160-170 mm slaglängd till.
durietz sa:Sant. Såg det. Blanda ihop storlekarna när det fanns så många. Men jävligt nice just det, att de har så många olika och alla väldigt låga så man kan välja i stort sett sin egen reach. Också coolt att detta är, vad jag vet, den ända icke DH-specifika hojen med 170 slag bak ? skulle sitta som handsken här på Mallis!H. sa:5 mm fel på chainstayen också! Katastrof!durietz sa:Ok hade fel på 0,5° på gaffeln annars precis som gissat :)
BjornR sa:Erik O sa:Gillar verkligen grejen att de dragit ner på sadelstolpslängden så man kan lite välja storlek efter smak. XL känns ju rätt klockren för mig, frågan är bara vad jag skulle med 160-170 mm slaglängd till.
Köra KOM-rejs utför thinnertrasan?
Raggamuffin sa:De börjar väl skicka efter 6 juni, i tur och ordning efter beställningskön.
Sixten Fors sa:Superfin. Bra mått. Riktiga hjul och ramstorlekar även för vuxna. Rimliga priser. Home run!
rotmys sa:Raggamuffin sa:De börjar väl skicka efter 6 juni, i tur och ordning efter beställningskön.
Men hur har det varit för er andra som köpt av YT tidigare år? Har för mig att jag läst här på happy att någon klagade på leveranstiden.
Sixten Fors sa:Superfin. Bra mått. Riktiga hjul och ramstorlekar även för vuxna. Rimliga priser. Home run!
Snakepit sa:rotmys sa:Raggamuffin sa:De börjar väl skicka efter 6 juni, i tur och ordning efter beställningskön.
Men hur har det varit för er andra som köpt av YT tidigare år? Har för mig att jag läst här på happy att någon klagade på leveranstiden.
Inga problem ifjol med Jeffsyn, skeppades på utsatt datum (samma scenario som nu) och var framme i norra Sverige på nån vecka.
Nu syftade jag främst till 622. 31 mm på CF Pro Race, 30 mm på CF/CF Pro är bra, men E1900 Spline25 på AL/AL Comp är helt klart ett konstigt val, de hade varit rimligare om de valt M1700 Spline 30 som kostar lika mycket. Eller ännu bättre E/M 1700 Spline30.Shrue sa:Sixten Fors sa:Superfin. Bra mått. Riktiga hjul och ramstorlekar även för vuxna. Rimliga priser. Home run!
Riktiga hjul? 25mm innerbredd med 2.4WT däck trodde jag vi kommit fram till var ocyklingsbart ;)
R-P sa:Ramen är fin förutom pressfit BB. För min del är det no go. Synd.
Luthman Photography sa:R-P sa:Ramen är fin förutom pressfit BB. För min del är det no go. Synd.
Haha!
marr sa:Luthman Photography sa:R-P sa:Ramen är fin förutom pressfit BB. För min del är det no go. Synd.
Haha!
Lite väl drastiskt att sortera bort en ram bara pga. pressfit. Speciellt med tanke på att det finns lager med hylsor som man gängar ihop ändå.
skier sa:marr sa:Luthman Photography sa:R-P sa:Ramen är fin förutom pressfit BB. För min del är det no go. Synd.
Haha!
Lite väl drastiskt att sortera bort en ram bara pga. pressfit. Speciellt med tanke på att det finns lager med hylsor som man gängar ihop ändå.
Efter att mitt senaste vevlager höll för en veckas träningsläger innan det började knastra om ena lagret är jag beredd att hålla med R-P, nästa ram blir med gängat vevlager...
(PF41 med 30mm axel, Hope vevlager)
Är det PF41 eller PF47 på Capran? För PF41 med 30 mm axel finns väl inga lager som går att gänga ihop?
Luthman Photography sa:Antagligen en 29" i 130-140mm, prioriterar du nedför så är det väl ett rätt aktivt länkage som fsr eller liknande, vill du ha mer push uppför är det väl DW eller nåt sånt.
Stervelo sa:Undvik 30 mm axel i BB86-92, det är shimano pressfit, gjort för 24 mm axel.
Enda pressfiten jag befattar mig med är PF30, det verkar fungera bra, på egen hoj. Har 30 mm axel i BB86 själv och bara trassel.
Luthman Photography sa:Antagligen en 29" i 130-140mm, prioriterar du nedför så är det väl ett rätt aktivt länkage som fsr eller liknande, vill du ha mer push uppför är det väl DW eller nåt sånt.
BjornR sa:Det är mer än namn på länkage som man måste ta med i kalkylerna. Går att göra DW såpass illa att man bottnar bakdämparen när man trampar och FSR där bakdämparen istället förlängs och känns värre än en HT. Skulle du säga att Kona, Evil och Orange har samma känsla då dessa har singelsving?
Capra kör för övrigt FSR/Horst.
BjornR sa:Det är mer än namn på länkage som man måste ta med i kalkylerna. Går att göra DW såpass illa att man bottnar bakdämparen när man trampar och FSR där bakdämparen istället förlängs och känns värre än en HT. Skulle du säga att Kona, Evil och Orange har samma känsla då dessa har singelsving?
Capra kör för övrigt FSR/Horst.