YT Jeffsy - The tråd

YT Jeffsy - The tråd
Dave1979 sa:
Lyckades faktiskt beställa en Jeffsy AL Comp 2 i L igår kväll fast de varit slut en vecka eller två. Orderbekräftelse har kommit och jag ser fram emot att se om cykeln finns eller bugg i beställningssystemet. Gissningsvis eänpgon som beställt tidigare och sedan aldrig betalt. Kul för mig!

Va fn... Det var ju en sådan jag skulle haft egentligen, men eftersom de var slut i L när jag skulle beställa så fick det bli en vanlig AL. Nåja, det lär vara cykel nog ändå till mig. Tror att jag hade haft svårt att säga, denna är värd 3000kr mer :)

YT Jeffsy - The tråd
Jeppe_E sa:
Dave1979 sa:
Lyckades faktiskt beställa en Jeffsy AL Comp 2 i L igår kväll fast de varit slut en vecka eller två. Orderbekräftelse har kommit och jag ser fram emot att se om cykeln finns eller bugg i beställningssystemet. Gissningsvis eänpgon som beställt tidigare och sedan aldrig betalt. Kul för mig!

Va fn... Det var ju en sådan jag skulle haft egentligen, men eftersom de var slut i L när jag skulle beställa så fick det bli en vanlig AL. Nåja, det lär vara cykel nog ändå till mig. Tror att jag hade haft svårt att säga, denna är värd 3000kr mer :)

Nu handlar det inte om vad du känner, utan vad du kan säga och vad andra kan se :p

YT Jeffsy - The tråd
patten sa:
Jeppe_E sa:
Dave1979 sa:

Nu handlar det inte om vad du känner, utan vad du kan säga och vad andra kan se :p

I så fall skulle jag ju köpt en I kokosplast ;)

YT Jeffsy - The tråd
Jeppe_E sa:
patten sa:
Jeppe_E sa:
Dave1979 sa:

I så fall skulle jag ju köpt en I kokosplast ;)

Haha helt sant! Det är bara att ångra ditt köp och lägga en ny order ;)

YT Jeffsy - The tråd
Hade oljud i vevlagret så jag tog isär och rengjorde på min CF Pro. När jag satt tillbaka så går förspänningsvredet att vrida så långt så det kommer utanför gängorna. Har stort mellanrum mellan pedalarmen och vredet, se bild. Ganska säker på att det var så innan jag tog isär det också. Tittade på en Jeffsy AL med annan modell på Race Face vevparti och där var inget mellanrum alls.

Kan någon med en CF Pro se hur det ser ut på er cykel? Gärna lägga upp en bild om ni orkar.

Bilagor

• IMG_2464.JPG
    IMG_2464.JPG
    158 KB · Besök: 235
YT Jeffsy - The tråd
Har RF Next SL vevparti men inte på en Jeffsy, ser exakt lika ut med mellanrummet. Tror det är normalt, eller så har jag byggt något fel.

YT Jeffsy - The tråd
Har en Trek Remedy 9 idag som jag är nöjd med, men den känns något kort i reach (främst för att jag råkat köpa en storlek för liten). Blir lite sugen på en Jeffsy men ser att den har i princip samma reach, om jag inte tar en L.

Jag är 177, 180 mellan fingerspetsarna så jag är lite lite apa. 86 i innebensmått. Vad tycker ni som har denna cykel, funkar L eller ska jag gå på M?

Jonas

YT Jeffsy - The tråd
magnil sa:
Hade oljud i vevlagret så jag tog isär och rengjorde på min CF Pro. När jag satt tillbaka så går förspänningsvredet att vrida så långt så det kommer utanför gängorna. Har stort mellanrum mellan pedalarmen och vredet, se bild. Ganska säker på att det var så innan jag tog isär det också. Tittade på en Jeffsy AL med annan modell på Race Face vevparti och där var inget mellanrum alls.

Kan någon med en CF Pro se hur det ser ut på er cykel? Gärna lägga upp en bild om ni orkar.

Så här ser det ut på min CF Pro:
IMG_0411.JPG

För övrigt går min framskiva äntligen fritt nu efter lite fipplande...

YT Jeffsy - The tråd
MCM_team sa:
magnil sa:

Så här ser det ut på min CF Pro:

Det ser ju mer normalt ut och då räcker ju gängorna för vredet också. Vad kan vara fel på min?

YT Jeffsy - The tråd
Alltså.. Mina kunskaper om däck, sträcker sig till 25mm Conti GP4k. Det har ju varit en del diskussioner om Ibexarna och nu har jag läst på lite om dem. Det man kan säga som positivt är ju vikten (880g). För att vara ett 29" 2.4 däck så är detta tydligen inte jättedåligt, även om det finns lättare däck.

Men är det däcket som gäller för blöta höststigar? Eller är det något annat som ger cykeln bättre egenskaper?

Nobby Nic?

YT Jeffsy - The tråd
Jag är på positivt överraskad över hur bra ibexarna varit. Det enda negativa är grepp fram, då jag tycker de släpper lite för plötsligt och utan förvarning. Bak har jag inte haft några problem.

YT Jeffsy - The tråd
magnil sa:

Min se ut såhär.

Bilagor

• DSC_1210.JPG
    DSC_1210.JPG
    137 KB · Besök: 232
YT Jeffsy - The tråd
Putte.w sa:
magnil sa:

Min se ut såhär.

Den där sprickan (?) ser inte så värst kul ut va?

YT Jeffsy - The tråd
Putte.w sa:
magnil sa:

Min se ut såhär.

Aj då, det var ingen rolig skada :(.

Nu vill YT att jag skall skicka in vevpartiet till dem vilket inte känns som det kommer lösa någonting. Blir säkerligen utan cykling flera veckor och troligtvis ingen lösning. Det skall enligt dem och även enligt Race Face instruktion inte vara någon extra bricka när BB är 92 mm (jag får det till 91 mm när jag mäter.)

Känns som att bästa lösningen är att jag köper en bricka och lägger emellan?

YT Jeffsy - The tråd
nu börjar bygget bli klart,
thumb__MG_1445_1024_Fotor.jpg

dock letar jag efter ett 150mm airshaft. verkar svårt att hitta. Slut på de sidor jag tittat.
sedan undrar jag om någon har prövat att byta remote till Reverben. Gillar verkligen inte monteringen på ovansidan. är väldigt nyfiken på att pröva den från bikeyoke. Samtidigt sugen på deras nya stolpe i 160mm utförande.

thumb__MG_1497_1024_Fotor.jpg

efter första testet i Flottsbro så kan jag konstatera att den verkligen är stabil utför, en heeeeelt annan cykel jämfört med min förra Spectral AL29. Men jag är inte helt nöjd med bakdämparen. Känns verkligen som den svagaste länken. Är nyfiken på att byta till en coil. För mina 95kg så tror jag att jag inte kommer känna någon skillnad i viktökningen. Min väger nu 13,4 kg med pedaler så extra 500-600g spelar ingen roll. någon som har några förslag på bakdämpare?
thumb__MG_1490_1024_Fotor.jpg

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
nu börjar bygget bli klart,
dock letar jag efter ett 150mm airshaft. verkar svårt att hitta. Slut på de sidor jag tittat.
sedan undrar jag om någon har prövat att byta remote till Reverben. Gillar verkligen inte monteringen på ovansidan. är väldigt nyfiken på att pröva den från bikeyoke. Samtidigt sugen på deras nya stolpe i 160mm utförande.

Dom har inte släppt remoten för B1 än. Den är på g enligt dom. Jag har en konvertering för A1/A2 liggandes, men saknar passande stolpe.

YT Jeffsy - The tråd
Dom har inte släppt remoten för B1 än. Den är på g enligt dom. Jag har en konvertering för A1/A2 liggandes, men saknar passande stolpe.[/quote]

Jag såg det. Det är inte akut direkt. Men den skulle komma snart. Deras stolpe känns lite lockade för de hävdar ju att de har löst all problematik med dropper posts. Ska bli kul att läsa ett test av den framöver. Deras nya luftningssystem verkar ju onekligen väldigt enkelt... men jag börjar med deras remote tror jag.

YT Jeffsy - The tråd
Nu vill YT att jag skall skicka in vevpartiet till dem vilket inte känns som det kommer lösa någonting. Blir säkerligen utan cykling flera veckor och troligtvis ingen lösning. Det skall enligt dem och även enligt Race Face instruktion inte vara någon extra bricka när BB är 92 mm (jag får det till 91 mm när jag mäter.)

Känns som att bästa lösningen är att jag köper en bricka och lägger emellan?[/quote]

Jag skickade in min defekta Monarch dämp och fick tillbaka den idag, strax över en månad tog det för den att gå till Stockholm-YT-SRAM-YT-Stockholm igen.

Bara som ref om man behöver använda garantin eller vill skicka tillbaka någonting tänkte jag.

YT Jeffsy - The tråd
Så! Som tröst för att jag satt och jobbade sent igår så slängde jag iväg en beställning på en DB Coil [IL] med Valt-fjong. Rapport kommer.

Unknown.jpeg

Det betyder också att jag nu har en Monarch RT3 till övers för en billig peng ifall någon med en Jeffsy AL vill uppgradera (har Open/Pedal/Locked-lägen, är det någon annan skillnad?)

YT Jeffsy - The tråd
durietz sa:
Så! Som tröst för att jag satt och jobbade sent igår så slängde jag iväg en beställning på en DB Coil [IL] med Valt-fjong. Rapport kommer.

Det betyder också att jag nu har en Monarch RT3 till övers för en billig peng ifall någon med en Jeffsy AL vill uppgradera (har Open/Pedal/Locked-lägen, är det någon annan skillnad?)

Ooooooh! Får man fråga vart du bestälde den? Är ute på liknande jakt

YT Jeffsy - The tråd
durietz sa:

Hur billigt är billigt? Frugan har en AL med en Monarch R, kan väl vara trevligt för henne att kunna sätta den i locked på transport. Å andra sidan kan inte jag se att det är ett jätteproblem, det är trots allt transport.

YT Jeffsy - The tråd
Nu svär man i kyrkan misstänker jag...
Men om man avser använda en Jeffsy till att även ta sig en kortare sträcka till jobbet med, vilka stänkskärmar skulle ni kunna tänka er fungerar? Helst några med låg skäms-faktor som är lätta att ta av/på.

YT Jeffsy - The tråd
Sådär, då börjar väntan. CF Comp 1 beställd! Hur lång leveranstid har de blivit för er som beställt? Ser ut som att det ska ta ca 2 veckor när man läser villkoren.

Jonas

Tillbaka
Topp