YT Jeffsy - The tråd

Olov.L

Ny medlem
YT Jeffsy - The tråd
NOSR sa:
Olov.L sa:
oskaren sa:
barksten sa:
Jag börjar ångra att jag inte köpte med den där Thirstmaster 3000-flaskan. Jag trodde att jag skulle kunna passa in något av det jag hade liggandes på min storlek Large. Tyvärr gick inte det så nu undrar jag:
Vilka falskhållare med flaskor vet ni passar på en Large Jeffsy?
Dessa kör jag med och funkar prima på en large.
Topeak's 500ml flaska https://m.bikester.se/topeak-topeak...laska-500ml-transparent-faergloes-708329.html
Bontrager sideswipe rl flaskhållare
https://www.cykloteket.se/artikel/b...lsBaAcEMzLDy96Rh3qqxMRyo18iTrg2MaAnpaEALw_wcB
Jag kör samma flaska som ovan i ett Specialized roll cage utan bottenplattan på min large
@Olov.L Passade den flaskhållaren direkt i fästena på cykeln när du tog bort "botten/fäst-plattan" på Specialized hållaren? Och hur tycker du att flaskan sitter?
Den passar direkt utan att behöva ta fram filen och flaskan sitter som gjuten oavsett om det är grusväg eller döds man utsätter den för.

H.

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Nytt sadeltorn och ny lack.

Hade nog förväntat mig mer efter 4 år. Ska bli spännande att se geometritabellen.

YT Jeffsy - The tråd
H. sa:
Nytt sadeltorn och ny lack.

Hade nog förväntat mig mer efter 4 år. Ska bli spännande att se geometritabellen.
Det som är intressant är väl just geometritabellen, i övrigt verkar ju både länkage och design ha fallit de flesta på läppen redan med första generationen så de behöver ju knappast rita om hela ramen.

Lingon

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Den ser lite längre ut, men dom verkar inte ha gått helt bananas med sadelrörs- och gaffelvinkel. Tycker den var snygg, klara Intense vibbar på sadeltornet.

AX3L

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Jag tyckte först också att det såg ut som praktiskt taget bara en ny lack, men tittar man på gamla CF-modellen verkar det ändå vara en hel del kosmetiska detaljer som skiljer. Det torde innebära nya formar, och då givetvis en helt ny geometri. Även baksvingen ser ny ut faktiskt. Ska bli intressant det här ändå! Ser ut som GX-Eagle också, så där försvann mitt och många (?) andras största anledning att inte köpa YT. Nu när jag kollar på nya Capran i samma färg har den iof också det.

Sixten Fors

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Ser väl bra ut med Eagle, RockShox och snabb röd lack :)
Troligtvis kommer den även i stl XXL för vuxna (?) gamla Jeffsy XL 465 mm, jmf med Capra XL 485 mm och XXL 505 mm reach.

Senast ändrad:

AX3L

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Sixten Fors sa:
Troligtvis kommer den även i stl XXL för vuxna (?) gamla Jeffsy XL 465 mm, jmf med Capra XL 485 mm och XXL 505 mm reach.
Håller med! Fox och avsaknad av Eagle till förmån för e13 har varit mina största invädningar mot YT. Å andra sidan får man ju betala 4k europengar för Pro-modellen eller vad den nu heter (näst högsta) på Capra så å andra sidan har ju den största fördelen börjat klinga av också. Visst är det fortfarande bra spec för pengen, men inte lika outstanding som tidigare. Hoppas också att de lyckas klämma in en någorlunda rejäl vattenflaska denna gången.

Lingon

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
AX3L sa:
Sixten Fors sa:
Håller med! Fox och avsaknad av Eagle till förmån för e13 har varit mina största invädningar mot YT.
Behöver man Eagle för att cykla mtb i Sverige, så kan man ju lägga av och börja spela bridge eller nåt istället. :)

pnyberg

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Brantare sadelrör och den ser ju även längre ut än den förra. Tippar 66grader styrvinkel och 77 sadelrör, 430mm kedjestag och 470mm reach i large.

AX3L

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Lingon sa:
AX3L sa:
Sixten Fors sa:
Håller med! Fox och avsaknad av Eagle till förmån för e13 har varit mina största invädningar mot YT.
Behöver man Eagle för att cykla mtb i Sverige, så kan man ju lägga av och börja spela bridge eller nåt istället. :)
?

Raggamuffin

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Lingon sa:
AX3L sa:
Sixten Fors sa:
Behöver man inte eagle för att cykla i Sverige cyklar man på fel ställe. :)

Erik O

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Tycker geon verkar riktigt fin för svensk stigcykling, känns verkligen inte överdrivet lång. Och lite längre kedjestag på de största modellerna är ändå seriöst och lite lyxigt.

H.

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Tycker geon ser rätt spot on ut. Och snygg är den också. Kanske blir svenne banan för mig 2020?

Martinmat

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Ultralite sa:
Ser dessutom ut som AL version är den gamla ramen???

Stämmer det står tom i beskrivningen att den bygger på jeffsy mk1. Syns ju även i geotabellen. Lite lurigt av Dem dock då man ju lätt kan tro att det är samma ram som övriga men i alu

dnleriksson

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
En 29 i XL till mina 185 cm kommer nog sitta fint! En L går också, men lika bra att testa långt på en gång då sadelröret garanterat är tillräckligt kort ??
Dock hade ju en alu passat plånboken (eller samvetet iaf) bättre och dessutom lär det väl bli en Pro också så man får RS/SRAM ?

SocialGimp

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Aaah, hade förväntat mig mer vad gäller AL-varianten!

Just nu känns Canyon Neuron mer intressant. Har inte detaljstuderat komponentlistan men Neuron AL 7.0 är €300 billigare och, enligt spec i varje fall, ett halvt kilo lättare.

pnyberg

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
pnyberg sa:
Brantare sadelrör och den ser ju även längre ut än den förra. Tippar 66grader styrvinkel och 77 sadelrör, 430mm kedjestag och 470mm reach i large.
Rätt kvalificerad gissning må jag säga. 5mm off på kedjestag. Man kan inte alltid få allt man vill.

Tänkte att kortare kedjestag kunde kompensera för längre reach och hålla kvar busigheten i den.

YT Jeffsy - The tråd
Jag hade gärna sett liite flackare gabelvinkel, typ 66-65,5.

Jag antar att de lär slänga ihop en ny aluram också. Samt en alunivå till rent prismässigt. Nu är det ju ett hyfsat hopp i pris från insteg till nästa. Tidigare har de väl haft två modeller under 3000euro?

Raggamuffin

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Märkligt att det går upp i slag, kommer nära Capran. Hade hellre sett de gick ner för en mer renodlad trail och Capran som enduro.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer