YT Jeffsy - The tråd

YT Jeffsy - The tråd
Leveransdatum stod i pdf-en i mitt fall. Samma som stod på hemsidan dock. Jag fick aldrig något meddelande om att den skickats heller men såg också ett tracking-nummer när jag loggade in. Skickades en vecka efter utsatt datum och dök upp vid min dörr första arbetsdagen efter att den lämnade importcentralen (det är så långt DHL spårar paketet).

YT Jeffsy - The tråd
@dureitz

Om du hade köpt en ny hoj idag, hade du då valt specialized eller jeffsyn? Börjar klia lite i fingrarna och det dök upp en jäkla fin enduro 29er på blocket idag...

YT Jeffsy - The tråd
Det verkar lösa sig med överföring osv. Lite ovant att köra betalning till utlandet med fler grejer att fylla i.

Kommer bajken utan momentnyckel och pump eller kör YT som Canyon och skickar med sådant?

Vad är det för moment på skruvarna så att man införskaffar rätt nyckel om så behövs?

YT Jeffsy - The tråd
Udesen sa:
@dureitz

Om du hade köpt en ny hoj idag, hade du då valt specialized eller jeffsyn? Börjar klia lite i fingrarna och det dök upp en jäkla fin enduro 29er på blocket idag...

Hade JAG bara haft en hoj hade JAG valt Enduro 29an. Den är helt enkelt mångsidigast. Inte många hojar som funkar kanon både för att nöta xc-slingor OCH köra svarta leder i Åre. Tror Jeffsyn hade haft det lite körigare i Åre. Men allt handlar om vad du tänkt ha den till. Drar du mer åt stig-hållet, köp en Jeffsy. Drar du mer åt transport upp, kötta nedåt, köp en Enduro. Tänkte dock sälja min Enduro också för att cyklarna har lite för lik geo, och ev gå på en 27,5a i 160mm-klassen för att få lite mera spann i arsenalen.

YT Jeffsy - The tråd
durietz sa:
Hade JAG bara haft en hoj hade JAG valt Enduro 29an. Den är helt enkelt mångsidigast. Inte många hojar som funkar kanon både för att nöta xc-slingor OCH köra svarta leder i Åre. Tror Jeffsyn hade haft det lite körigare i Åre. Men allt handlar om vad du tänkt ha den till. Drar du mer åt stig-hållet, köp en Jeffsy. Drar du mer åt transport upp, kötta nedåt, köp en Enduro. Tänkte dock sälja min Enduro också för att cyklarna har lite för lik geo, och ev gå på en 27,5a i 160mm-klassen för att få lite mera spann i arsenalen.

Tänker lite samma som du Dureitz, kör iof på något som liknar Jeffsy'n idag men kör också uteslutande Stockholmsstigar, siktar på att någon gång i framtiden ersätta den mot en mera sprintig/sprättig FS29'a (typ nya Kona HeiHei Trail) SAMT en aggro-endurå/"mini bikepark" hoj med minst 170mm slag, blev rätt sugen på 174319699[/MEDIA] Propain Spindrift

Men för att bara ha EN cykel o mest köra stig, så är Jeffsy'n just nu svårslagen. Nya Hellasmoppen alltså :)

YT Jeffsy - The tråd
Fick precis min CF Comp 1 efter många veckors väntan, montering pågår =) skall bli kul att få testa den och se hur den känns.

Lite orolig att jag kommer sakna min något kralligare Canyon Strive som jag kört några säsonger innan...

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    204.9 KB · Besök: 138
  • image.jpeg
    image.jpeg
    237.4 KB · Besök: 123
YT Jeffsy - The tråd
Body500 sa:
Br8feld sa:
Kommer bajken utan momentnyckel och pump eller kör YT som Canyon och skickar med sådant?

Det enda du får med är en låda stickers, generöst värre.

Jäklar, man baxnar ju. Jaja, det blir till att införskaffa en momentnyckel från tex Würth. När man skruvat motocross så är risken att man drar för hårt nu när man börjat med tramphoj.

Tack för infon :)

YT Jeffsy - The tråd
Här kommer några intryck från första testrundan.

Rent generellt är jag mycket positiv kring min nya Jeffsy. Redan från start under transportsträckan till skogen kände jag stor skillnad på trampeffektiviteten jämför med min Canyon Strive, precis en av sakerna jag hade hoppas var bättre på med min nya Hoj.

Körde sedan några för mig kända Strava-segment för att jämföra lite mot mina tidigare tider och jäklans vad fint den går att få ett fint flow, har testat 29er en gång tidigare annars bara kört 26" och skillnaden är faktiskt stor tycker jag, speciellt att behålla farten när det är medelstökigt, svagt utför och man står upp och trampar.

Slutade med att jag kapade två placering från mitt tidigare PR i dag, och då på en hoj jag aldrig testat innan i rätt blöta spår så jag kommer kunna köra fort insåg jag ganska snabbt! :-)

Pros
+ jäkligt imponerande byggkvalité, ramen, detaljerna, grafiken är riktigt nice!
+ dämparna känns väldigt följsamma och passar cykeln bra (kommer dock köra med mindre sag än rek. då jag gillar något hårdare dämpare)
+ tycker fälgarna var styva och fina, inte direkt massa flex som några andra har påpekat tidigare i tråden...(körde ex471 innan och tänkte inte på någon flex)
+++ prisvärd som tusan!

Con
- ingen dämparpump, wtf. Sjukt störande att behöva beställa en pump när man är van att få med från tex Canyon
- böjen på växelvajern oroande långt fram med risk att fastna med hälen kanske? på min Strive gick växelvajern till bakväxeln på undersidan vilket gjorde att böjen hamnade längre bak men på Jeffsy går den ur ramen på ovansidan... Kanske inte ett problem men kan vara en risk
- Onza ibex, nja, lite mesiga och kanske inte helt att lita på. Är van att köra MM och nya NN/HD så fanns lite att önska där
- Fjärr på hisspinnen sitter på vänster sida, lär ju vänja mig vid det men muskelminnet i höger tummen letade hela rundan efter att sänka stolpen ;-)

Sammanfattning,
Är övertygad att jag kommer trivas väldigt bra med min Jeffsy. 140mm räcker långt! Skönt att slippa 20mm när man accelererar på stigarna vilket gör att jag kommer kunna köra fortare på det flesta ställena jämfört med 160mm.

YT Jeffsy - The tråd
jonas82 sa:

Rent generellt är jag mycket positiv kring min nya Jeffsy. Redan från start under transportsträckan till skogen kände jag stor skillnad på trampeffektiviteten jämför med min Canyon Strive, precis en av sakerna jag hade hoppas var bättre på med min nya Hoj.

Körde sedan några för mig kända Strava-segment för att jämföra lite mot mina tidigare tider och jäklans vad fint den går att få ett fint flow, har testat 29er en gång tidigare annars bara kört 26" och skillnaden är faktiskt stor tycker jag, speciellt att behålla farten när det är medelstökigt, svagt utför och man står upp och trampar.

Slutade med att jag kapade två placering från mitt tidigare PR i dag, och då på en hoj jag aldrig testat innan i rätt blöta spår så jag kommer kunna köra fort insåg jag ganska snabbt! :-)

Pros
+ dämparna känns väldigt följsamma och passar cykeln bra (kommer dock köra med mindre sag än rek. då jag gillar något hårdare dämpare)
+ tycker fälgarna var styva och fina, inte direkt massa flex som några andra har påpekat tidigare i tråden...(körde ex471 innan och tänkte inte på någon flex)
+++ prisvärd som tusan!

Con
- ingen dämparpump, wtf. Sjukt störande att behöva beställa en pump när man är van att få med från tex Canyon
- böjen på växelvajern oroande långt fram med risk att fastna med hälen kanske? på min Strive gick växelvajern till bakväxeln på undersidan vilket gjorde att böjen hamnade längre bak men på Jeffsy går den ur ramen på ovansidan... Kanske inte ett problem men kan vara en risk
- Onza ibex, nja, lite mesiga och kanske inte helt att lita på. Är van att köra MM och nya NN/HD så fanns lite att önska där
- Fjärr på hisspinnen sitter på vänster sida, lär ju vänja mig vid det men muskelminnet i höger tummen letade hela rundan efter att sänka stolpen ;-)

Sammanfattning,
Är övertygad att jag kommer trivas väldigt bra med min Jeffsy. 140mm räcker långt! Skönt att slippa 20mm när man accelererar på stigarna vilket gör att jag kommer kunna köra fortare på det flesta ställena jämfört med 160mm.

Bra sammanfattning.
Har hört andra vara lite suspekta till orinalsulorna. Har ett par nya Hans Damph som åker på med en gång känner jag.
Har själv haft reglaget till reverben på vänster sida på min Stumpjumper FSR så skall förhoppningsvis inte påverkas av det :)
Tycker också att det är snålt och konstigt att dem inte skickar med varken pump eller momentnyckel när det är direktförsäljning med eget montage.

Känns skönt att höra alla dina positiva tankar och upplevelser. Känns som att man har beställt en bra bajk :)

Stod faktiskt mellan Jeffsy'n och Strive'en.

Väldigt spänd på att få hem den nu och pröva den och gämfört med Stumpjumpern :)

YT Jeffsy - The tråd
Med tanke på priset så är förväntningarna stora på
YTs flaskhållare och flaska, Thirstmaster 3000.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Återkommer med bild när jag har monterat. Nu sticker jag till Funäsdalen

YT Jeffsy - The tråd
jonas82 sa:
Fick precis min CF Comp 1 efter många veckors väntan, montering pågår =) skall bli kul att få testa den och se hur den känns.

Lite orolig att jag kommer sakna min något kralligare Canyon Strive som jag kört några säsonger innan...

Hur länge fick du vänta från det att du beställde den till att du hade den hemma? Var den i lager när du beställde den?

YT Jeffsy - The tråd
De skriver upp till 10-12 dagar för leverans. För mig tog det 7,5 dagar, men vem räknar. Då stod den o väntade på att bli hämtad på YT lagret i två dagar. Snurrade runt i Tyskland i flera dagar. Men väl i Sverige var den levererad till dörren efter 1,5 dag.

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
jonas82 sa:

Pros
+++ prisvärd som tusan!

Con

Sammanfattning,

Bra sammanfattning.
Har hört andra vara lite suspekta till orinalsulorna. Har ett par nya Hans Damph som åker på med en gång känner jag.
Har själv haft reglaget till reverben på vänster sida på min Stumpjumper FSR så skall förhoppningsvis inte påverkas av det :)
Tycker också att det är snålt och konstigt att dem inte skickar med varken pump eller momentnyckel när det är direktförsäljning med eget montage.

Känns skönt att höra alla dina positiva tankar och upplevelser. Känns som att man har beställt en bra bajk :)

Stod faktiskt mellan Jeffsy'n och Strive'en.

Väldigt spänd på att få hem den nu och pröva den och gämfört med Stumpjumpern :)

Jag tycker nog man kan ge Ibexarna en chans, kör själv MYCKET hellre dem än Dans Hamph. MM är betydligt mer däck på alla sätt, så är det vad man är ute efter kanske inte Ibex är helt rätt.

YT Jeffsy - The tråd
Fick min Jeffs tidigare i veckan. Satte ihop den igår och tog en snabb runda till Hellas på lite korta välkända spårsegment av stök, lättrampad singletrack och grusväg. Ställde bara in sag och gav mig iväg. Första intrycket är väldigt bra. Den känns snabb och kvick i hanteringen. Inte alls som de 29ers som jag testat tidigare. Precis som andra reagerade jag på hur däcken kändes. Speciellt på löst underlag kändes dom "hala", men är van från High Roller sedan flera år så jag antar att jag får vänja mig vid dom.
Stack ut på en andra runda idag för att testa lite med reboundinställningar och lägre däcktryck.
En sak som jag absolut kommer att byta ut är sadeln. Vilket jäkla tortyrredskap.

Lite bilder.
jeffsy_3551_2.jpg

jeffsy_3553_2.jpg

jeffsy_3554_2.jpg

jeffsy_3558_2.jpg

jeffsy_3561_2.jpg

jeffsy_3563_2.jpg

YT Jeffsy - The tråd
Tack Twinzer för bilderna! Kul med lite andra vinklar än de man har kollat på hemsidan 311 gånger.
Har du den i låga eller höga positionen?

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
jonas82 sa:

Hur länge fick du vänta från det att du beställde den till att du hade den hemma? Var den i lager när du beställde den?

Fick vänta drygt 4veckor innan jag fick min, fanns inte i lager när jag beställde. Skulle egentligen skickas 27/7 men dom tidigarelade min leverans :-) tog 6dagar från att den lämnade YT tills att den stod i min hall.

YT Jeffsy - The tråd
[/quote]
Jag tycker nog man kan ge Ibexarna en chans, kör själv MYCKET hellre dem än Dans Hamph. MM är betydligt mer däck på alla sätt, så är det vad man är ute efter kanske inte Ibex är helt rätt.[/quote]

Absolut, kommer inte byta däck bara för att. Kul att testa några däck jag förmodligen aldrig skulle köpt så kommer köra ett bra tag på Ibex. Körde 2kg under första rundan då det sitter slang i från fabrik och ville inte punka då jag inte hade någon reservslang. Precis beställt lite däck-gucka så skall kasta ur slangarna (tubless-ventiler fick man med) så skall jag testa med lägre däcktryck =)

YT Jeffsy - The tråd
jonas82 sa:
marran sa:
Jag tycker nog man kan ge Ibexarna en chans, kör själv MYCKET hellre dem än Dans Hamph. MM är betydligt mer däck på alla sätt, så är det vad man är ute efter kanske inte Ibex är helt rätt.

Absolut, kommer inte byta däck bara för att. Kul att testa några däck jag förmodligen aldrig skulle köpt så kommer köra ett bra tag på Ibex. Körde 2kg under första rundan då det sitter slang i från fabrik och ville inte punka då jag inte hade någon reservslang. Precis beställt lite däck-gucka så skall kasta ur slangarna (tubless-ventiler fick man med) så skall jag testa med lägre däcktryck =)

Jag tyckte mina Ibex funkade bättre med lite högre tryck faktiskt. Det kändes som om sidoväggarna gav lite mindre stöd än andra däck, samtidigt som de kunde köras med lite högre tryck utan att tappa grepp eller bli stötiga.

Jag tyckte det tog en stund att vänja sig vid hur däcket betedde sig på kant. Det kan nog ha att göra med att varannan dobb har den där lustiga toppiga formen tror jag.

Nu har jag inte kört Ibex på ett tag, men den här tråden fick mig lite sugen på att köra dem igen, så nu har jag monterat ett 2,4 fram. Återkommer med jämförelse mot DHR2 lite senare i veckan :)

(jag kör dock 60tpi, kan göra viss skillnad kanske)

YT Jeffsy - The tråd
jonas82 sa:
Br8feld sa:
jonas82 sa:

Fick vänta drygt 4veckor innan jag fick min, fanns inte i lager när jag beställde. Skulle egentligen skickas 27/7 men dom tidigarelade min leverans :-) tog 6dagar från att den lämnade YT tills att den stod i min hall.

Sweet. Det är samma datum som är angivit för att min skall finnas i lager. Får hoppas på likadan tur som dig :)

Man är ju som ett barn på julafton, haha.

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Tack Twinzer för bilderna! Kul med lite andra vinklar än de man har kollat på hemsidan 311 gånger.
Har du den i låga eller höga positionen?
Har inte ändrat den inställning än. Blir nästa testrunda. Indikationen på flipchipet är lite förvirrade/missvisande. Den kommer default i Low. När jag tittade på den trodde den var i High. Min bild på flipchipet är tagen i det läget som den kommer i.

Bilagor

• Screen Shot 2016-07-19 at 15.21.40.png
    Screen Shot 2016-07-19 at 15.21.40.png
    119 KB · Besök: 126
Senast ändrad:
YT Jeffsy - The tråd
Då kan jag se på sändningsnr att min Jeffsy är på väg från Tyskland in i Svedala :)

Renthal Fatbar och Crankbrothers Mallet 3 ligger i garaget och väntar :)

Hur går det för er andra ni som har beställt?

Och hur går det för er andra som har trampat runt på era Jeffsy's nu ett lite tag? Fortfarande lika nöjda?

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
Då kan jag se på sändningsnr att min Jeffsy är på väg från Tyskland in i Svedala :)

Och hur går det för er andra som har trampat runt på era Jeffsy's nu ett lite tag? Fortfarande lika nöjda?

Lycko!
Min står fortfarande att den skall finnas i lager från och med den 27/7... Inget annat...

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Br8feld sa:

Lycko!
Min står fortfarande att den skall finnas i lager från och med den 27/7... Inget annat...

Ja ibland är turen med :)

Vilken modell och stl hade du beställt då, kommer du ihåg vilket datum du lade ordern?

Jag gick in på "visa order" så såg jag ett sändningsnr som man kunde klicka på och kom vidare till DHL.

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Verkligen!
Jag beställde en CF comp 2 i XL den 15/7.
Jaja, den som väntar på något gott

Jag beställde min vit/svarta CF Comp 1 XL en vecka innan så vi håller tummarna att din skickas inom en vecka :)

Hur lång är du? En solklar XL eller var det på håret?
Jeffsy'n känns som att den är robust, för med en kv på 105 kg så höll inte förr förra XC-hojen så bra, haha

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
rikhal sa:
Verkligen!

Jag beställde min vit/svarta CF Comp 1 XL en vecka innan så vi håller tummarna att din skickas inom en vecka :)

Jeffsy'n känns som att den är robust, för med en kv på 105 kg så höll inte förr förra XC-hojen så bra, haha

Ja, jag harredan mailat YT samt loggat in på mitt konto hos YT typ 10 ggr idag. Så ivern är rätt så stor.
jag är 193 med lååååånga armar så XL var givet. Jag har en Spectral AL29 som har hållit fint men suget efter lite mer flacka och vinklar och kolfiber så var ju Jeffs CF det mest prisvärda. Ska bli kul att testa och modda om. Den kommer nog inte ens rulla original hahaha

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Br8feld sa:
rikhal sa:
Verkligen!

Ja, jag harredan mailat YT samt loggat in på mitt konto hos YT typ 10 ggr idag. Så ivern är rätt så stor.
jag är 193 med lååååånga armar så XL var givet. Jag har en Spectral AL29 som har hållit fint men suget efter lite mer flacka och vinklar och kolfiber så var ju Jeffs CF det mest prisvärda. Ska bli kul att testa och modda om. Den kommer nog inte ens rulla original hahaha

Känner ett vi trampar i samma fotspår, haha. Man kollar trackingenlite ohälsosamt många ggr per dag haha. Sjukt förväntansfull. Trampade Stumpjumper FSR Alu innan. Så att få lite mer fjädringsväg, kolfiber och singelklinga var lockande.

Är själv 193 så var aldrig tal om någon annan storlek än XL.

Vad har du tänkt att byta ut?
För mig så börjar jag med styre/styrfäste och däck. Har svårt att tro att den inte skall räcka till för mina icke fullt utvecklade föraregenskaper :D

YT Jeffsy - The tråd
Br8feld sa:
rikhal sa:
Br8feld sa:
rikhal sa:
Verkligen!

Känner ett vi trampar i samma fotspår, haha. Man kollar trackingenlite ohälsosamt många ggr per dag haha. Sjukt förväntansfull. Trampade Stumpjumper FSR Alu innan. Så att få lite mer fjädringsväg, kolfiber och singelklinga var lockande.

För mig så börjar jag med styre/styrfäste och däck. Har svårt att tro att den inte skall räcka till för mina icke fullt utvecklade föraregenskaper :D

Jag fick svar från YT att den skickas i slutet på denna vecka eller i början på nästa... Inte vad jag hoppats på men det är ju rimligt med tanke på att den blev lagerförd idag.

Jag har beställt Oneup oval 32 klinga fram, Oneup kedjestyrare samt deras 45 klinga till kassetten. Så det blir Shimano 1x11. Sedan blir det Hope 35mm stam och RF 800 mm styre. Sedan flyttar jag över mina älskade bromsar som jag har idag. Ett par Hope tech e4 samt mina LB kolfiber hjul. Sedan tror jag att jag ska prova och cykla på den, hahaha

YT Jeffsy - The tråd
rikhal sa:
Br8feld sa:
rikhal sa:
Br8feld sa:
rikhal sa:
Verkligen!

Jag fick svar från YT att den skickas i slutet på denna vecka eller i början på nästa... Inte vad jag hoppats på men det är ju rimligt med tanke på att den blev lagerförd idag.

Jag har beställt Oneup oval 32 klinga fram, Oneup kedjestyrare samt deras 45 klinga till kassetten. Så det blir Shimano 1x11. Sedan blir det Hope 35mm stam och RF 800 mm styre. Sedan flyttar jag över mina älskade bromsar som jag har idag. Ett par Hope tech e4 samt mina LB kolfiber hjul. Sedan tror jag att jag ska prova och cykla på den, hahaha

Ja det är ju rätt rimigt som du skriver.

Haha, jösses. Inte mkt orginalprylar kvar nästan ;) Bredd på fälgarna? Vad kan man komma över sådana för?
Jag får allt lugna mig lite. Och försöker få till fler timmar i sadeln istället. :)

Blir en liten uppdatering när den anlänt och blivit ihopmonterad :)

YT Jeffsy - The tråd
De har 31,6mm i innerbredd och 38mm ytter.
Köpte bara fälgarna från LightBicycle.com och använde DT naven på mina befintliga hjul. Med avgifter, frakt och tull så landade de på ca 4000kr. Sedan ekrar typ 800kr och 1000kr i bygge. Så ca 6000kr. Grymt nöjd. Styva som fan och det var en jäkla skillnad i känsla mellan mina DT XM1501 som jag hade först.

YT Jeffsy - The tråd
Jag tyckte inte om dem från början, kändes hala, blir bättre allt eftersom men har bytt bak nu då jag inte tyckte de greppade bra i klättring. Fram sitter det kvar och jag är nöjd än så länge, dock är det torrt underlag som körts, då funkar det mesta. För övrigt fick jag fem genomslagspunkor bak...kanske säger mer om min osmutta körstil än om däcken.

YT Jeffsy - The tråd
Jag tycker de greppar rätt bra. Men de behöver köras med lite högre tryck än vad man är van vid för att kännas helt okej. Sen är det klart att de rullar ju inte lika lätt som snabba XC-däck, men det känns rätt så gött med extra grepp utför.

Jag har rapporterat om oljud i baksvingen tidigare, med det har försvunnit med tiden, så inga problem där heller.

YT Jeffsy - The tråd
Tack.
Jag hade nästan bestämt mig i förväg att byta däck. Men jag ska nog ge dem en chans. Jag stötte på en kille i Flottsbor som hade en Jeffsy och jag tyckte att däcken såg ut att ha rätt så stor volym. Jag kommer att köra med mina bredare kolfiberfälgar (31,6 mm inner). Så de borde få en ärlig chans först som sagt.

Jag går även och väntar med iver att se ska skicka min Jeffsy. Beställde den 15:e juli och den kom in i lager den 27:e, så jag tycker att den borde väll skickas snart. Mailade förra veckan och frågade och då sa de att skulle skickas i slutet på förra veckan eller i början på denna... Denna väntan!!!

YT Jeffsy - The tråd
Posten var hemma och sökte mig för leverans av Jeffsy'n idag efter lunch. Tyvärr så var jag inte hemma och kommer hem först imorgon från Tjörn och sen iväg på onsdag till Jönköping. Jäkla flängande på semestern, taskig tajming när man har en ny bajk på g.

Som sagt så finns den på terminalen.
Den beställdes tidigt juli. Skickades 22:e och kom idag. Med andra ord så tog leveransen från Tyskland 7 arbetsdagar.

Jag skall också ge Ibexarna en chans och känns det småhalt/oroligt/nervöst så åker det på något annat.

Lite högre däcktryck säger ni? Vad snackar vi för tyck, 2 bar eller mer?

YT Jeffsy - The tråd
Har haft min Jeffsy i ett par veckor nu. Som någon skrev så kanske det krävs en viss inkörningsperiod i kombo med att jag har vant mig mer vid deras uppträdande. Har hittills bara kört i torrt och fint väder. Ska bli intressant att se vilket intryck jag har när det är blött och halt i Hellas. Första turen var i princip "Straight out the box" och upplevde då att de var "hala". Har laborerat lite med däcktryck. Ska prova att pumpa upp dom igen och jämföra efter att ha läst vad andra skriver. Vilket tryck kör ni andra på?

Totalt sett är jag otroligt nöjd med cykeln. Min tidigare lite skeptiska inställning till 29er efter att provat andra märken är som bortblåst. Mitt första intryck att det är en kvick och smidig stighoj består. Upplever den som väldigt trampeffektiv. Senaste gångerna har jag låtit bakdämparen varit helt öppen utan störas av gung i bakdämparen. På min förra cykel som dock hade en hel del år på nacken brukade jag justera bakdämparen en del beroende på stig.

YT Jeffsy - The tråd
Ni som upplever den som väldigt trampeffektiv & icke benägen att gunga, vad jämför ni med? Ser man till cykelns AS med 32T är det ju inte direkt trampeffektivitet & gungfritt man tänker på när man ser det teoretiska.. Måste provcykla Durietz maskin så man får jämföra teori mot praktik :-)

image.gif

image.gif

Tillbaka
Topp