Raggamuffin
Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Nu sänkte de igen verkar det som.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Raggamuffin sa:Nu sänkte de igen verkar det som.
Torque:l sa:Då var ett stycke Jeffsy al comp 1 beställd och betald :-)
Jag velade mellan Jeffsyn och Capran. Hade egentligen bestämt mig för Capra al comp 1:an då den blev utsåld mitt framför ögonen.
Ni som nu har kört Jeffsyn ett tag och kan jämföra med cyklar med lite mer slaglängd, funkar den bra i stök och bök utför?
Jag har ju tänkt mig att det här ska bli "one bike to rule them all". Jag ska alltså bara ha en cykel har jag iallafall sagt till frugan :-p
Den kommer att få gå en hel del i Järvsö och minst en vecka i Åre. Jag är fullt på det klara med att man inte bombar på som med dh-cykeln.
Det som snurrar lite i skallen är om man ska byta bakdämpare till typ RS monarch plus eller (dräggel...) Öhlins STX 22 Air?
P.S. Det här är min tredje hoj från YT och jag älskar deras koncept och cyklar, men direktbetalningen är ju under all kritik. Lika nervigt varje gång att slänga iväg en bunt pengar och sedan vänta på bekräftelse i flera dagar, Inget för nervsvaga...
durietz sa:Det kommer funka kanon. Det är fälgarna som kommer ryka efter ett tag i bikeparken, men då är det bara köpa nya grövre, eller så gör du det innan och har dom andra för stig. Du kan alltid slänga i en 160 airshaft i Piken också för 300 spänn så blir den ännu bättre utför.
desmo sa:Jag funderar över mina alternativ.
Men stämmer det att frakten blir 80 euro (60 frakt, 20 papplåda)? Eller har jag missat eller missförstått något?
xzbatt sa:Äntligen har ja fått tag på en dämpare så i helgen får jag äntligen prova Jeffsyn!
Torque:l sa:xzbatt sa:Äntligen har ja fått tag på en dämpare så i helgen får jag äntligen prova Jeffsyn!
Kul för dig! Skriv gärna hur den skiljer sig mot orginaldämparen.
Apelsingummi sa:Hann inte ens köra in de nya vinterdäcken innan bakdämparen gav sig. Den har "gråtit" lite olja och gradvis säckat ihop...
Jeffsyn är inget vidare som hardtail... Drygt 3,5 mil av försiktig cykling på väg och cykelbana höll den.
Jeppe_E sa:Så, då var min Jeffsy invigd och lite nersmutsad. Underbart väder i NV-Skåne idag, så det blev en tur med Marr och hans tjej runt Klåveröds MTB-bana på söderåsen. Jätteskoj, men jättejobbigt :)
sobrius sa:Jeppe_E sa:Så, då var min Jeffsy invigd och lite nersmutsad. Underbart väder i NV-Skåne idag, så det blev en tur med Marr och hans tjej runt Klåveröds MTB-bana på söderåsen. Jätteskoj, men jättejobbigt :)
Är där bra uppmärkt nu så man hittar runt? I våras såg jag bara märkning vid grusvägen. Har för mig att det hade stormat då.
sobrius sa:Jeppe_E sa:Så, då var min Jeffsy invigd och lite nersmutsad. Underbart väder i NV-Skåne idag, så det blev en tur med Marr och hans tjej runt Klåveröds MTB-bana på söderåsen. Jätteskoj, men jättejobbigt :)
Är där bra uppmärkt nu så man hittar runt? I våras såg jag bara märkning vid grusvägen. Har för mig att det hade stormat då.
Jeppe_E sa:Liten film från igår
Knappast rätt miljö, men den funkade och det var lite skum (men positiv) känsla att köra heldämpat.
marr sa:Jeppe_E sa:Liten film från igår
Knappast rätt miljö, men den funkade och det var lite skum (men positiv) känsla att köra heldämpat.
Snajdigt
xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
Måste säga att jag är väldigt nöjd även om jag idag hade väldigt lite ork i kroppen.
Cyklade min "hemma" sträcka vilket är en ganska enkel sträcka som är ganska flack så den är väl inte optimal för Jeffsyn. Trots detta så kände jag aldrig att min gamla HT var bättre utan jag är helnöjd!!
Det finns lite saker att vänja sig vid såsom den låga BB-höjden och kanske främst hur levande fjädringen är, mycket beror nog på för snabb retur men min gamla framgaffel känns som en livlös fisk i jämförelse.
Litet klagomål måste jag också rikta till min sadelstolpe som knappt vill komma upp, tips mottages gärna.
mikipedia_ sa:xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
Måste säga att jag är väldigt nöjd även om jag idag hade väldigt lite ork i kroppen.
Cyklade min "hemma" sträcka vilket är en ganska enkel sträcka som är ganska flack så den är väl inte optimal för Jeffsyn. Trots detta så kände jag aldrig att min gamla HT var bättre utan jag är helnöjd!!
Det finns lite saker att vänja sig vid såsom den låga BB-höjden och kanske främst hur levande fjädringen är, mycket beror nog på för snabb retur men min gamla framgaffel känns som en livlös fisk i jämförelse.
Litet klagomål måste jag också rikta till min sadelstolpe som knappt vill komma upp, tips mottages gärna.
Prova lossa lite på sadelklämman, vrida upp farten till max och blir det ingen skillnad så kanske den är slarvigt luftad från fabriken å behöver en omgång?
xzbatt sa:mikipedia_ sa:xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
Prova lossa lite på sadelklämman, vrida upp farten till max och blir det ingen skillnad så kanske den är slarvigt luftad från fabriken å behöver en omgång?
Sadelklämman har jag testat och farten är på max, testade nu när cykeln är varm och då fungerar den fint.
Kan det vara så att oljan som använda inte gillar kyla?
marr sa:xzbatt sa:mikipedia_ sa:xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
Sadelklämman har jag testat och farten är på max, testade nu när cykeln är varm och då fungerar den fint.
Tror det är vedertaget att reverb blir långsam i kyla. Låt den vara, inget dra i den. Då dör den.
mikipedia_ sa:marr sa:xzbatt sa:mikipedia_ sa:xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
Tror det är vedertaget att reverb blir långsam i kyla. Låt den vara, inget dra i den. Då dör den.
+1 på marr. Men det finns solskenshistorier om reverbs som blivit liiite liite bätre med luftning.
marr sa:mikipedia_ sa:marr sa:xzbatt sa:mikipedia_ sa:xzbatt sa:Äntligen har jag fått inviga min Jeffsy!
+1 på marr. Men det finns solskenshistorier om reverbs som blivit liiite liite bätre med luftning.
Är det remoten eller stolpen i sig som blir trött?
Är det remoten, så borde en såndär vajer mojäng vara en bra lösning för de med stealth stolpar.
Fredde78 sa:Jeppe_E sa:Liten film från igår
Ser riktigt trevligt ut. Är det roligt att cykla där så tycker jag det är rätt miljö? Sen att den klarar mycket mer är en annan femma.
Du har läkt rätt snabbt eller? Tänker att sprucken bäcken låter som en lååång sjukskrivning.
Låter bra. Skönt att få testa cykeln lite, du har ju väntat ett tag på det :)Jeppe_E sa:Fredde78 sa:Jeppe_E sa:Liten film från igår
Ser riktigt trevligt ut. Är det roligt att cykla där så tycker jag det är rätt miljö? Sen att den klarar mycket mer är en annan femma.
Du har läkt rätt snabbt eller? Tänker att sprucken bäcken låter som en lååång sjukskrivning.
Jag tenderar att strunta i kroppens signaler. Eller jag kanske ska säga som såhär; Så länge man klarar av något utan att dö, så kan man göra det. Jag dog inte, men det gjorde lite ont. Nu var det ju inget hetstempo runt, utan mer fikatempo. Enligt röntgen så har det börjat läka och jag får belasta fullt enligt läkaren. Det är ju lite farligt att säga sånt till mig, men det kunde ju inte han veta :p
CAN sa:Jeppe_E sa:CAN sa:Jag är mitt mellan två storlekar m och l. Finna det ngn vänlig jeffsy ägare med hyffsat närhet till borlänge som jag kan provsitta cykel? Pm isf.
Vad har du för mått? Jag är 183cm, med 85 cm innerben. Reverben sitter så långt ner som den kan på min (L). Så om du har kortare ben, så kan du komma att få problem med hisspinnen.
179cm ca 82-83 ben. Jag sitter på 74cm centrum vevparti ovankant sadel. Är rädd medium blir för liten.
AX3L sa:CAN sa:Jeppe_E sa:CAN sa:Jag är mitt mellan två storlekar m och l. Finna det ngn vänlig jeffsy ägare med hyffsat närhet till borlänge som jag kan provsitta cykel? Pm isf.
Vad har du för mått? Jag är 183cm, med 85 cm innerben. Reverben sitter så långt ner som den kan på min (L). Så om du har kortare ben, så kan du komma att få problem med hisspinnen.
179cm ca 82-83 ben. Jag sitter på 74cm centrum vevparti ovankant sadel. Är rädd medium blir för liten.
http://theteamrobot.blogspot.se/2014/10/seatpost-height-hall-of-shame.html
Raggamuffin sa:Tar (tog) bakdäcket emot kedjestags-skyddet på era med? Väldigt lite och problemet försvinner väl om någon mil.
Dave1979 sa:Bild på Jeffsyn i leran på väg runt Häckeberga slingan.
rikhal sa:Såg på Insta vad som kan vara en 2017 CF pro´s nya lack. samma mönster, men i Silver, svart och med röd YT logga.