Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jolelp sa:Har precis köpt en Fast suspension holy grail till min Jeffsy, riktigt taggad på att testa hur cykeln beter sig med en coildämpare. Problemet är bara att jag inte kan hitta shock hardware i rätt dimensioner, enligt YTs hemsida ska det vara: front: Ø10x17,4mm rear: Ø10x40mm . Någon som har tips på vart man få tag i dessa? Fick tips av han jag köpte dämparen av att Fox 5 piece bushings är riktigt nice. Tack på förhand
marr sa:Jolelp sa:Har precis köpt en Fast suspension holy grail till min Jeffsy, riktigt taggad på att testa hur cykeln beter sig med en coildämpare. Problemet är bara att jag inte kan hitta shock hardware i rätt dimensioner, enligt YTs hemsida ska det vara: front: Ø10x17,4mm rear: Ø10x40mm . Någon som har tips på vart man få tag i dessa? Fick tips av han jag köpte dämparen av att Fox 5 piece bushings är riktigt nice. Tack på förhand
Om inget annat, kan du inte återanvända de du har? 10x17.4 verkar udda. Den andra är vanligare.
LHelge sa:Nobby Nic är bra, 29" x 2.6" funkar fint också.
Marcus-No1 sa:johnny165 sa:den är lätt att montera, man klipper till själv där man tycker det behövs.
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-high-modulus-protection-frame-100-x-1500mm-523991
Och sen en sån här om man tycker dom är najs:
https://www.bike-discount.de/en/buy/all-mountain-style-honeycomb-frame-guard-xl-735208
Okej tack, den första verkar rätt smidig måste jag säga.
Får antingen bli den eller den färdig klippta.
Linusp3 sa:Jag har snappat upp nånstans att det kan vara svårt att få E*13-droppern i rätt höjd för vissa kroppslängder i ramstrl L. Jag är 184 centilång med inseam på 86cm, kan nån med liknande kroppsmått dementera detta så jag kan köpa en Jeffsy 27? ?
Bofinken sa:Har 29” 185 lång inga problem med det som beskrivs.
LHelge sa:NN 29" x 2.6" fungerar alldeles utmärkt bak, inte överdrivet mycket luft mellan däck och ram, men jag har nog kört dem närmre 100 mil i skogen utan att det fastnat något. Bör tillägga att jag kör en AL Comp 1 från -16, vet inte om de ändrat något i ramen på de senare eller om CF-varianten är annorlunda. Jag skulle nog säga att det är tightare med Maxxis Agressor 29" x 2.5" WT än med NN.
LelleK sa:Läst o sett många recensioner ang sadel på Jeffsy.
Vad säger ni om orginalsadeln?
Tips på sadel.
Har åxå läst det på flera olika forum och rewievs att jeffsy 29 känns nästan som 27 av vissa andra märken ?Bofinken sa:jag tycker 29" jeffsyn är mycket mer lekfull än min tidigare 29 enduro. för mig känns den inte lika 29-ig :D
Cylle sa:Behöver hjälp funderar starkt på att köpa en YT Jeffsy AL men kan inte bestämma mig 27,5 el 29 ..det blir mycket trail cykling upp och nerför men även grusväg och stig kom gärna med olika synpunkter ..av dom jag pratat med tycker hälften 29 resten 27,5.
Enligt många så är 27,5 lite roligare i skogen.
Vad tycker ni som cyklar Jeffsy 29 el 27,5 för och nackdelar ?
Kan man slänga på 27,5 på en 29 jeffsy el blir det för låg markfri gång då ?
maxb sa:Här är en till som ställer sig i kören och väntar på en Jeffsy 27,5’’. Blev trevligt med 25% och allt.
Vad har ni upplevt att det är för leveranstider från det att paketet hämtats från YT?
Amazonic sa:Börjar bli sugen på en CF lr CF Pro
Stor skillnad mellan xt o xtr?
Fox float blabla över piké o monarch?
Det skiljer ett halvkilo i vikt på hjul och vevar. Vill du ha starkt eller lätt?Amazonic sa:Börjar bli sugen på en CF lr CF Pro
Lingon sa:Det skiljer ett halvkilo i vikt på hjul och vevar. Vill du ha starkt eller lätt?Amazonic sa:Börjar bli sugen på en CF lr CF Pro
CF Pro har en grymt bra sänkstolpe.
XT vs XTR och RS vs Fox är skitsamma.
LelleK sa:Ni som kör Jeffsy 29er vad kör ni för däck?
Läste att e thirteen däcken är trögrullade..
Tips på lämpliga däck
maxb sa:Nu verkar de ha tagit bort 25% off på alla Jeffsysar. Tur att man hann knipa en. Nu är det bara det där med att man måste vänta på paketet.
Argghhhhh.
NOSR sa:Får man ett mail med faktura/kontouppgifter inom någon dag eller?
NOSR sa:Jag tillhör också de lyckliga som lyckades knipa mig en Jeffsy på 25%, är ju så galet taggad, avskyr denna väntan på jultomten...!
Någon som vet hur det går till när man valt "Payment in advance"? Jag hade trott att jag skulle få betala med en gång men det verkar ju inte så. Får man ett mail med faktura/kontouppgifter inom någon dag eller?
NOSR sa:Jag tillhör också de lyckliga som lyckades knipa mig en Jeffsy på 25%, är ju så galet taggad, avskyr denna väntan på jultomten...!
Någon som vet hur det går till när man valt "Payment in advance"? Jag hade trott att jag skulle få betala med en gång men det verkar ju inte så. Får man ett mail med faktura/kontouppgifter inom någon dag eller?
Linusp3 sa:Lite OT, men here we go;
Jag ”råkade” sälja mina pedaler tillsammans med min gamla cykel, något som jag förstått att man ALDRIG ska göra. Förutom en kort otrohet med CB Eggbeaters har jag har alltid kört med Shimano-clipless och Shimanoskor, och mina DX-pedaler har nog över tio år på nacken. Eggbeaters-pedalerna var snygga att titta på och snälla mot knäna, men de föll formligen isär så förtroendet för CrankBrothers är lite naggat i kanten. Frågan är vad som kan sitta bra på Jeffsyn när den kommer? Jag har läst att Time Atac MX ska vara bra pedaler, någon som har erfarenhet av dem eller kan komma med andra rekommendationer?
Tja, man kan ju anta att lättare prylar inte håller lika bra. Tog i alla fall inte många månader för mig att köra sönder vevarna och buckla fälgarna på min Capra CF Pro 29.anderstornberg sa:Lingon sa:Det skiljer ett halvkilo i vikt på hjul och vevar. Vill du ha starkt eller lätt?Amazonic sa:Börjar bli sugen på en CF lr CF Pro
CF Pro har en grymt bra sänkstolpe.
XT vs XTR och RS vs Fox är skitsamma.
Menar du att TRS+ inte bara är lättare, utan också mindre starka än TRS-hjulen? Det är ju inte enbart vikt som avgör hur starkt något är.
Vevarna skulle jag lika gärna kunna tänkt mig Alu-vevar som kolfibervevarna från RaceFace, inte för att det är något fel på dem, men de tillför inte så mycket.
För mig är Fox gaffel och dämpare ett lätt val framför Rockshox, fick dessutom 2019-års modellkod på både dämpare och gaffel från Fox.
XTR-växlarna upplever jag som mycket trevligare än de XT-M8000-växlar jag använt tidigare, trots i princip samma funktionalitet.
Jag räknade ihop ett pris på ~41k om man skulle köpa komponenterna till CF Pro löst, exklusive ram.
Motsvarande siffra för CF var 30k.
//Anders
Slippo sa:Mina E13 däck fick åka med en tur, utför var de sagolika men är tyvärr inte enbart omgiven av utförsbackar så de åkte av snabbare än snabbast! Blev en uppsättning som jag kört med innan o passar min omgivning, Schwalbe Racing Ralph 29x2,35 bak och Rocket Ron 2,25 fram. Nu är den en raket =) För övrigt är min Jeffsy CF PRO heeeelt underbar. =)