Nyhet från DT Swiss. Spekulationer?

Marknadsföringen av den som superlätt blir lite komisk i sammanhanget.

fast det är den ju sett mot de flesta andra. Som om inte bikeyoke säger att deras är bland de lättaste på marknaden. Allt är ju relativt och bör ju ses mot liknande produkter, även om det finns andra där. En fin kolfiber stolpe på 130g kan ju annonseras som superlätt, betyder ju inte att det inte finns annat som är ännu lättare, men kan ju fortfarande kallas superlätt då de flesta andra ligger på 180g plus

fast det är den ju sett mot de flesta andra. Som om inte bikeyoke säger att deras är bland de lättaste på marknaden. Allt är ju relativt och bör ju ses mot liknande produkter, även om det finns andra där. En fin kolfiber stolpe på 130g kan ju annonseras som superlätt, betyder ju inte att det inte finns annat som är ännu lättare, men kan ju fortfarande kallas superlätt då de flesta andra ligger på 180g plus

Jo allt är ju relativt osv. Men för mig har någon som är mycket lättare eller bättre än konkurrenterna lite förtur. BikeYoke var ju när den kom klart lättast vad jag vet. Om en annan kommer ut på marknaden 6 månader senare och är typ lika lätt men skriker superlätt, ja då tycker jag det är lite oseriöst.

/Åsikt

Jag försökte svara genom att infoga gifar men det gick visst inte så lätt som jag hoppats..

Men det är ju skillnad på "mind blown" och "ja, bra produkt"

Tillbaka
Topp