Testa nya forumet på Happyride

Är det Happys officiella hållning i denna fråga, att det i dagens moderna samhälle skall krävas flera tryck för att kunna ladda upp en bild?
Happy kan nog inte påverka så mycket. Fast den där "släpp bild eller klicka här"-rutan kunde man ju kanske stänga av på mobilen eftersom den inte fyller nån funktion där.

Är det Happys officiella hållning i denna fråga, att det i dagens moderna samhälle skall krävas flera tryck för att kunna ladda upp en bild?
Jag kan ju berätta mina tryck nu i GC-tråden. Har en pixel-tfn. Först text. Sen bifoga filer. Sen leta reda på bilder. Sen välja album. Sen välja bild. När den laddas upp välja helbild eller vad det stod. Sen göra om samma med alla bilder efter varann. Tar man alla bilder på en gång kan jag bara göra helbild på den första som sedan kopieras flera gånger. Efter tio bilder får man inte lägga in en elfte. Jag fortsatte med ett nytt inlägg. Valde bilderna systematiskt och gjorde lika varje gång. Resultatet är en röra med dubbletter i fel ordning i inlägg två. Jag kan absolut gjort både fel och onödiga saker men särskilt självinstruerande är det inte och svårt att få en bra och hållbar berättelse. Jag tänker inte ändra dagens inlägg just nu så ni kan kolla om det ser konstigt ut. Dessutom önskar jag att om man klickar på en trådrubrik skall man komma till slutet inte början. Visst man kan klicka på tidpunkten och hamna rätt. Men hur ofta vill man till början i en mastodonttråd?

@Hasse#7, mitt inlägg var inte så allvarligt menat. Dom få gånger jag lagt in en bild har jag gjort det vid datorn. Är för gammal för att fippla med mobilen. Surfar bara med mobilen.

@Hasse#7, mitt inlägg var inte så allvarligt menat. Dom få gånger jag lagt in en bild har jag gjort det vid datorn. Är för gammal för att fippla med mobilen. Surfar bara med mobilen.
Jag tänkte inte så. Jag tänkte att det är bra om man får det bra och effektivt. Det påverkar ju kvalitén på inläggen. Är det lätt att skriva med bild till blir det fler intressanta inlägg. Då menar jag inte mina egna. De är sällan några kioskvältare ens när det går lätt att skriva.

Hur gör man för att få bort "köp och sälj" från längst ner i mobilversionen? Hopplöst dumt med massa onödigt skräp där nere eftersom man ständigt måste ner till botten av forumdelen för att rensa nya inlägg. Köp och sälj kan väl vara en egen sida för folk som är intresserade av såna saker? Typ som man kan dölja elcykelforumet.

Två observationer ang verktygsfältet...

Beställd/oorderad. Sällan man ser de orden, tror de flesta känner igen numrerad/punkt bättre.

1581487419965.png

Här var det engelska helt plötsligt.

1581487404324.png

Varför bemöts vissa av önskemålen med en ytterst kompakt tystnad bara?
Tyvärr har jag inte hunnit gå igenom alla inlägg i tråden och svara alla. Men vissa bugrapporter går att lösa rätt snabbt och andra är önskemål som skulle kräva stora ändringar då tar det tid att undersöka om det är ens är möjligt och önskvärt.

Om jag inte minns helt galet använde jag pre tidigare. Det kan inte vara så att det automatkonverterats till code i övergången om pre inte stöddes då? Tror att texten i länkarna blivit längre. Har för mig att de bara sa typ happyride.se tidigare. Har dock ändå haft lite funderingar på att stöka om den där sidan så det är ingen jättegrej.
Så nu är gamla pre-taggar tillbaka till pre igen, forumet gjorde tydligen någon konvertering vid importen som du var inne på. Har även formaterat innehållet i en pre-tagg så det numera följer färgtemat man valt.

Märkligt, jag kan bifoga bilder om jag väljer att ta en bild, men väljer jag ”bildbiblioteket” så finns oftast inga bilder att visa. Nån gång då och då funkar det...

Apple segmenterar väl alla appar rätt hårt, dvs inte säkert att webläsaren kommer åt det som kameran/andra appar sparat ner..?

Jag ser inga bilder i köp&sälj. Däremot i forumet. Är det någon inställning i min webläsare/adblock eller bugg?
Om jag klickar på bildytan får jag följande meddelande:

1581857703394.png

Senast ändrad:
Om jag markerar forumet som läst så behöver jag inte få en ny fråga om jag verkligen vill göra det då det är precis det jag vill göra.
Är fortfarande lika säker på att jag vill göra det jag vill göra.

Är fortfarande lika säker på att jag inte vill ta risken att ett tryck på den knappen av misstag markerar alla trådar som lästa.

Ser över huvudtaget inte vad man skall med den funktionen till. Trådar jag läst tappar sin ny-flagga med automatik och trådar jag inte läst, ja de har jag ju inte läst och då skall de ha ny-flaggan kvar.

Jag vill verkligen inte att ett tryck av misstag saboterar för mig och i mobilversionen ligger den farligt nära centrala funktioner. Om kvittensen tas bort så måste knappen flyttas långt från allt annat. Helst till andra sidan Internet.

Nu är det en bot eller något annat(LaraC) som är inne o skriver skit bara för att kunna få in någon länk att klicka på.
Precis som på ett par andra forum jag är aktiv i.

Hoppas inte happy får nya såna konton varje dag nu, som det är på dom forumen.

Är fortfarande lika säker på att jag inte vill ta risken att ett tryck på den knappen av misstag markerar alla trådar som lästa.

Ser över huvudtaget inte vad man skall med den funktionen till. Trådar jag läst tappar sin ny-flagga med automatik och trådar jag inte läst, ja de har jag ju inte läst och då skall de ha ny-flaggan kvar.

Jag skannar av de trådar som har en "nytagg" på sig, filtrerar ut de trådar av dem som intresserar mig, och läser i dem. När jag läst färdigt rensar jag så att alla får läststatus. Nästa gång jag kommer till forumet behöver jag alltså bara skanna av de trådar som fått nya inlägg. Utan att rensa behöver jag inom kort då skanna av dussintals trådrubriker, och efter en dag börja bläddra bakåt i sidorna också. Otroligt ineffektivt och tidsödande, när jag i stället kan göra som jag gör - att hela tiden rensa.

Nästa gång jag kommer till forumet behöver jag alltså bara skanna av de trådar som fått nya inlägg. Utan att rensa behöver jag inom kort då skanna av dussintals trådrubriker, och efter en dag börja bläddra bakåt i sidorna också. Otroligt ineffektivt och tidsödande, när jag i stället kan göra som jag gör - att hela tiden rensa.

Eller så slutar du att scrolla och bläddra när du kommer till
"Trådarna nedan har inte uppdaterats sedan ditt senaste besök."

Jag skannar av de trådar som har en "nytagg" på sig, filtrerar ut de trådar av dem som intresserar mig, och läser i dem. När jag läst färdigt rensar jag så att alla får läststatus. Nästa gång jag kommer till forumet behöver jag alltså bara skanna av de trådar som fått nya inlägg. Utan att rensa behöver jag inom kort då skanna av dussintals trådrubriker, och efter en dag börja bläddra bakåt i sidorna också. Otroligt ineffektivt och tidsödande, när jag i stället kan göra som jag gör - att hela tiden rensa.

Skannar du alla trådar? Det om något låter tidsödande. Jag tar bara de som ligger överst eller har många inlägg eller så chansar jag lite och läser några trådar på måfå. Tar max ett par sekunder att välja ut.
Intressanta ämnen har dessutom en tendens att återkomma så jag ser ingen värde i att vara fanatisk i att följa med i allt.

Skannar du alla trådar? Det om något låter tidsödande. Jag tar bara de som ligger överst eller har många inlägg eller så chansar jag lite och läser några trådar på måfå. Tar max ett par sekunder att välja ut.
Intressanta ämnen har dessutom en tendens att återkomma så jag ser ingen värde i att vara fanatisk i att följa med i allt.

Nej, jag skrev ju precis att jag använder "nytaggen" för att slippa skanna av alla trådar. Genom att bara kolla på de kanske 10-20 som har "nytagg" kan jag snabbt se om nån tråd jag är intresserad av har nya inlägg. Utan att ha rensat vid föregående besök blir de med "nytagg" fler och fler och fler...

Nej, jag skrev ju precis att jag använder "nytaggen" för att slippa skanna av alla trådar. Genom att bara kolla på de kanske 10-20 som har "nytagg" kan jag snabbt se om nån tråd jag är intresserad av har nya inlägg. Utan att ha rensat vid föregående besök blir de med "nytagg" fler och fler och fler...

Eeehh, ja, då har du i praktiken skannat alla trådar. Inte varje gång givetvis men totalt sett.

Det blir underligt när man tittar på en användare som man ignorerat.
Dess inlägg döljs även i vyn för användaren och det är inte helt uppenbart att det borde varit något där.
Åtm en placeholder text kanske vore vettigt.

Det blir underligt när man tittar på en användare som man ignorerat.
Dess inlägg döljs även i vyn för användaren och det är inte helt uppenbart att det borde varit något där.
Åtm en placeholder text kanske vore vettigt.

Tycker det blir lika underligt när trådrubriken saknas. Men det kanske är lika bra eftersom alla trådar går off topic till slut ändå?

Tillbaka
Topp