marr
Aktiv medlem
Reach
Det gör så ont i mig. De är överens, men några förstår verkligen inte det.What we've got here is failure to communicate. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gör så ont i mig. De är överens, men några förstår verkligen inte det.What we've got here is failure to communicate. :)
Moderna hojar ger bättre förutsättningar att lära sig rätt teknik på en gång eftersom man inte behöver jobba runt dess brister på samma sätt som med otb-hojar. Dessutom kör man i högre grad med plattisar och då lär man sig inte otyg som spd-ryck heller.
Precis, experterna verkar eniga. Känns det otäckt att sitta fast kan det kännas säkrare med plattisar?Moderna hojar ger bättre förutsättningar att lära sig rätt teknik på en gång eftersom man inte behöver jobba runt dess brister på samma sätt som med otb-hojar. Dessutom kör man i högre grad med plattisar och då lär man sig inte otyg som spd-ryck heller.
Precis, experterna verkar eniga. Känns det otäckt att sitta fast kan det kännas säkrare med plattisar?
Man måste rättfärdiga sitt val.Varför är det ett otyg att nyttja en fördel som finns i pedalerna? Jag kör själv plattisar ofta och ser sällan det på någon annan.
Går det inte att ”trycka ifrån” med spd?Spd-ryck har sin plats, det finns självklart tillfällen då det är en fördel. Typ när du gör små korrigeringar i låg fart eller liknande. Problemet med spd-ryck kommer när du ämnar lämna marken. Hopp, drops osv. Där ska man absolut inte hålla på och rycka utan då ska man ju snarare trycka ifrån. Rycker man är risken stor för ett "epic fail".
Går det inte att ”trycka ifrån” med spd?
Det gör så ont i mig. De är överens, men några förstår verkligen inte det.
Det är ju ganska självklart, men det är inte ett dugg självklart att det skulle gå särskilt bra att lära sig "hantera en gammal cykel" som nybörjare istället för att göra tvärtom. Jag tror det är en jättedålig strategi. Att däremot cykla helstel SS när man redan kan cykla, är såklart en kul utmaning.Det de säger är enbart att om man kan hantera gammal cykel så har man en stor fördel med ny modern cykel. Inte att man skall välja en gammal omodern cykel. Fast ändå är det väl lite det folk gör när de tragglar med helstelt och SS. De tvingar fram det bästa ur sig själva för att ha nytta av det sen.
Nu var det ju inte en strategi utan mer en övning i läsförståelse. Men ju längre tråden går desto mer osäker blir jag på om jag förstår vad jag läser.Det är ju ganska självklart, men det är inte ett dugg självklart att det skulle gå särskilt bra att lära sig "hantera en gammal cykel" som nybörjare istället för att göra tvärtom. Jag tror det är en jättedålig strategi. Att däremot cykla helstel SS när man redan kan cykla, är såklart en kul utmaning.
Han skrev lvg senare i tråden (sida 2) men du har rätt i att allt blev pannkaka.![]()
Vågar man starta en tråd som heter "Gaffelvinkel"? Den här verkar ju ha dött ut nu...
Man når inte riktigt ända fram.Kanske har det redan besvarats, men vad händer om man har fel reach?
Man når inte riktigt ända fram.
Vågar man starta en tråd som heter "Gaffelvinkel"? Den här verkar ju ha dött ut nu...
Jag tror tex att jag har lite fel på alla möjliga vinklar och mått på min lvg. Dock har jag kommit fram till denna position genom att prova mig fram och det känns bra. Skulle vara intressant att göra en riktig bikefit och jämföra. Jag vet ju faktiskt inte säkert om jag sitter fel.
Jag tror tex att jag har lite fel på alla möjliga vinklar och mått på min lvg. Dock har jag kommit fram till denna position genom att prova mig fram och det känns bra. Skulle vara intressant att göra en riktig bikefit och jämföra. Jag vet ju faktiskt inte säkert om jag sitter fel.
Då jag inte trampar landsväg, o inte ens gjort mig besväret att testa det så avsäger jag mig friheten o svara på den frågan konstapeln..
men, för oss som rullar utför i skog o berg, där handlar det om balanspunkten där reach och stack spelar roll. Men det handlar mycket om personlig preferens som du nämner,”vad” för typ av åkare man är, kanske någon har fysiska hinder och har lättare för det eller det andra etc..
Bara för något föreslår 430 betyder ju inte att det är en tvång, men är ju mer ofta än inte en bra utgångspunkt.
Eller för långt, bägge ser fånigt ut utan händer på styret.Man når inte riktigt ända fram.
Kan intyga. Sist jag satte mig på gammelhojen gjorde jag OTB från stillastående på småstenig snudd på platt mark.Vid för kort reach: Du kommer antingen flyga över styret så fort du satt dig på hojen