Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det vore flera % dödlighet borde väl rimligen flera dött i Sverige redan ...?
Eller ja dom kanske börjar dö snart .
SR Vetenskapsradion har ett inslag som tar upp frågan på ett bra sätt.https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1456270?programid=406Tycker mig läst att det finns två versioner av viruset. Ett lite elakare och ett ”snällare”. Kan det vara så och i så fall det som spelar in?
SR Vetenskapsradion har ett inslag som tar upp frågan på ett bra sätt.https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1456270?programid=406
Nja, nån måtta får det vara, men Sverige utmärker sig som vanligt åt andra hållet. Se på Danmark och Norge där regering/myndigheter vågar ta beslut (ex.vis köra mello och Holmenkollen utan publik), medan i Sverige är det ok att tränga ihop först 20k, sedan 30k och slutligen 35k i en inomhusarena i landets värsta smitthärd (Sthlms län).Tror det är precis vad som behövs, ibland förstår inte folket sitt eget och andras bästa. Om det är genomförbart är en annan femma.
Inte på själva arenan, som GoranS skriver. Men de delar av banan som går utanför arenan är naturligtvis svårare att stänga. Dock var det betydligt mindre publik än vanligt även där.Det fanns publik i Holmenkollen.
Det kan ju diskuteras. Kollektivtrafiken är ju viktig samhällsinfrastruktur. Nån slags kontroll och avvisning av passagerare som uppvisar symptom skulle ju kunna vara rimligt.Om man kör evenemang med folktomma läktare, borde man då också stänga av kollektivtrafiken? Handlar ju om långt många fler människor som där befinner sig nära andra i mkt begränsade utrymmen.
Det första fallet i Sverige, hon i Jönköping, ska vara symptomfri nu har jag läst. Sedan om det räknas som tillfrisknad vet jag inte.Kollar på Hopkins karta om Coronavirusets utbredning i världen. Här visas antal insjuknade och tillfrisknade / land.
Men, av ngn anledning har inte Sverige rapporterat en enda tillfrisknad? Jag vill minnas de första rapporterade fallen i Sverige var i januari. Fortfarande inga tillfrisknade i Sverige?
För att en symptomkontroll ska ha någon större inverkan krävs att en betydande andel av de som är smittsamma och är ute och reser också uppvisar symptom. Har inte koll på om set är ett rimligt antagande.Det kan ju diskuteras. Kollektivtrafiken är ju viktig samhällsinfrastruktur. Nån slags kontroll och avvisning av passagerare som uppvisar symptom skulle ju kunna vara rimligt.
F.ö. var ju ett av skälen till Holmenkoll-beslutet just kollektivtrafiken, det är hög belastning och man står packad som sillar. Jag vet av egen erfarenhet...
Om du läser saker som är felaktiga är det fritt fram att påpeka och förklara vad som är fel.Stort grattis till alla nyblivna immunologiexperter här inne.
Så, de som insjuknar får räkna med att vara bortkopplade minst 1 månad?Det första fallet i Sverige, hon i Jönköping, ska vara symptomfri nu har jag läst. Sedan om det räknas som tillfrisknad vet jag inte.
Beror på om du dör eller inte .Så, de som insjuknar får räkna med att vara bortkopplade minst 1 månad?
Ingen som vet ngt hur länge man förväntas att vara sjuk?
Om det vore flera % dödlighet borde väl rimligen flera dött i Sverige redan ...?
Eller ja dom kanske börjar dö snart .
Japp, 100procent av de hittills smittade kommer vara döda inom 80 år förutspår jag.Det tar lite tid att dö av Corona, men med lite tålamod ska du nog se att det levereras.
Vet att det är söndag och officiellt fortfarande helg, men det är farligt nära politiskt snack ?100% dödlighet! Myndigheterna måste verkligen agera kraftfullt nu! Åtminstone borde Löfvén gå ut och slå fast att detta inte är acceptabelt.
Se det som ett skämt om statsministerrollen snarare än som partipolitik. Eller byt ut Löfvén mot kungen.Vet att det är söndag och officiellt fortfarande helg, men det är farligt nära politiskt snack ?