Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svårt det där med "enkelriktade" cykelbanor som enligt lag inte är enkelriktade. Lite Force majeure i coronatider?Förlåt till dig medelålders man som jag gnällde på i morse strax efter Örnsbergs t-banestation när jag trodde att du skulle börja cykla mot mig på "enkelriktad" cykelbana. Jag hörde att du sa "Jag bor här!" när vi passerat varandra.
Nästan så att man blir sugen på att cykla in till kontoret bara för att få uppleva det...Började regna lite lätt med några km kvar. Inte så man blev blöt ens. Betydligt mer nu.
Sitter nu ensam på kontoret och dricker kaffet som jag satte på bryggning innan duschen. Fridfullt!
Pinne i framhjulet på sånt beteende!Vinden rakt emot idag. Tog fem minuter längre tid än igår. Kände mig klen, vilket nog stämmer överlag.
En gubbstrutt framför på Skeppsbron snöt sig rakt ut. Inte OK annars och i synnerhet inte nu.
En gubbstrutt framför på Skeppsbron snöt sig rakt ut. Inte OK annars och i synnerhet inte nu.
Det var ett snyggt pendlarök ändå!Premiär för nya pendlaröket. Snärtigt, även om vinterdäcken och tungt vevparti förtar det en aning.
Visa bilaga 407121
Ök och ök, nädu det ser fint ut.Premiär för nya pendlaröket. Snärtigt, även om vinterdäcken och tungt vevparti förtar det en aning.
Visa bilaga 407121
Grymt clean och snygg pendlarhoj!Premiärpendling idag från Bohus till Lindholmen, Göteborg.
En lätt molnighet skymmer tidvis den uppåtgående solen vid avfärd från Bohus, temperatur runt nollan. När jag kommer upp på den första lilla kullen strax innan Surte så känner jag att det blåser en måttlig motvind, något som förstärks under resan ner genom älvdalen. Ytterst få cyklister ute, möter 2 äldre damer i utkanten av Surte men annars i princip helt ensamt i den ganska klara morgonen. I höjd med Gamlestaden klättrar solen över bergen i öst och det värmer på skönt. Stannar till och tar av vindjackan och får för mig att knäppa en bild.
Visa bilaga 407303
Det finns en sorts skönhet i dessa gamla tegelbyggnader som var så vanliga i industri och hamnområden förr... jag vet inte vad, jag gillar det bara.
Strax innan jag ska ta av över älven via järnvägsbron så passerar jag en tjej som står och röker utanför en annan av de otaliga industrifastigheterna. Hon är i 25års åldern, klädd i klassiska industriarbetarkläder och hennes mörka hår är uppsatt i en slarvig knut på huvudet. När hon ägnar mig en hastig blick så ser jag hon ser ganska trött ut. Hennes hy är blek och under ögonen anar jag en svagt blå ton, men ändå är hon väldigt vacker och jag kommer att tänka lite på Snövit...
Upp över bron och mot Hisingen.
Visa bilaga 407304
Får korn på en elcyklande herre en bit innan Lindholmen, men inser att jag kommer att bli svettig den sista biten om jag skall kämpa mig förbi i motvinden, så jag viker ner mig och rullar i måttlig hastghet den sista kilometern, parkerar cykeln och tar en kopp morgonkaffe på kontorets fika rum. En bra morgonpendling. Hemåt kanske det blir medvind också.
Mvh Ulf S.
Tack för det! Jo, jag är väldigt nöjd med den, enkel, lättrullad och oöm dessutom. Faktiskt är det den jag oftast tar om jag hastigt ska iväg någonstans.Grymt clean och snygg pendlarhoj!
2 veckor utan vilodag är dumt och man blir så stum.2 veckors inaktivitet är dumt och man blir så stum.
jag gick på allergimedicin i helgen, det har funnits björk sedan januari fick jag reda på, tyckte det har lättat lite i bihålornaUtökade min långa pendling till en ännu längre. Hamnade nästan i Bollmora innan jag vände mot stan. Snorar himla mkt vid ansträngning, kan de vara allergi?
Järvafältet just öster om Översjön?Första dagen med elcykelpendling. Otroligt skön morgon, fina vyer och det bästa av allt var att det bara tog några minuter längre än med bil. Dessutom utan att jag blev alldeles dyngsur av svett. Detta är helt klart ett bra alternativ till bilen!
Visa bilaga 407489
Nä men det låter intressant. Var svänger man in?Svängde du in vid Tyresö golfbana och körde grus sedan? Annars är det att rekommendera.
En tunnel under motorvägen mellan TCM och Tyresövallen. Sedan är enklaste vägen fram till Äventyrsbanan, men man har hela Erstavik till sitt förfogande.Nä men det låter intressant. Var svänger man in?
Oj vilken snygg cykel!Avfärd 10min tidigare idag från Bohus, den härliga medvinden hem igår är i färskt minne och nu bör den alltså bli motvind... dock inte alls lika stark upptäcker jag till min lättnad, även om den känns kraftigare än i går morse. Händelselös och filosofisk cykling ner till Angeredsbron där det blir någon halvminuts stopp för rött ljus. På den långa slakmotan som följer tar motvinden i och jag går ner i bocken, blir dessutom strax omkörd av en elcyklist, en herre i röd jacka som med lätt bakåtlutad och hjulbent stil cruisar fram i motvinden... Jag tar chansen som bjuds och lägger mig på rull, inte riktig hjulsugning men 2-3m bakom vilket ändå gör underverk i vinden. När vägen blir till ren cykelväg några kilometer norr om Gamlestaden så tänker jag att jag ska tacka honom för draghjälpen men plötsligt tvärstannar han och svänger in till kanten, kanske vill han inte ha mig i närheten eller så ska han bara ta av sig jackan, vad vet jag, om du händelsevis läser detta så får jag passa på tacka här då!
Framåt bron över älven så börjar jag se flera cyklister som liksom möter upp från olika håll för att ta sig över till Hisings sidan, känns bra med lite gemenskap på något sätt även om ingen säger något till någon annan.
På ett litet band rullar vi in mot ett idag något mera befolkat Lindholmen där morgonkaffet väntar!
Mvh Ulf S. Visa bilaga 407477
Klart ett bättre alternativ än bilen! Titta bara på den utsikten! JösssFörsta dagen med elcykelpendling. Otroligt skön morgon, fina vyer och det bästa av allt var att det bara tog några minuter längre än med bil. Dessutom utan att jag blev alldeles dyngsur av svett. Detta är helt klart ett bra alternativ till bilen!
Visa bilaga 407489