Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så där. Den trillar loss...
Är det någon form av torquecap grej kanske?Snabb ingenjörs-gissning är att det ska var så här.
Ska se om jag har en lämplig hylsa.
Rött = Nav
Svart = Kullager
Blått = Ändhylsa
Rosa = Låsring?
Både ingenjör och konstnär ser jag. Stämmer bra mot din ritning.Snabb ingenjörs-gissning är att det ska var så här.
Ska se om jag har en lämplig hylsa.
Rött = Nav
Svart = Kullager
Blått = Ändhylsa
Rosa = Låsring?
Tackar ?Både ingenjör och konstnär ser jag. Stämmer bra mot din ritning.
Kan du förtydliga din fråga en aning? Vad är det du använt och vad vill du jämföra?Om man har två filer på sin garmin dör det använt olika effekt ägare, hur jämför man ? Behöver något program av något slag..?
jag har inte behövt ändra längden på kedjan men det beror så klart hur lång den är från början.Jag har just köpt begagnad en Epic med 1*11 och jag har lite klena ben. Funderar på att byta 32 fram mot 30. Är det bara att byta och sedan kapa någon länk på kedjan, eller missar jag något? Det brukar sällan vara så enkelt som det verkar när jag mekar cykel.
Det är ju den här tråden.Vi borde ha en sån här tråd, fast för frågor man vågar ställa men som kanske inte kräver en ny tråd. :P
Det är ju den här tråden.
Haha, jag tolkade nog trådnamnet lite väl bokstavligt då. :P Dåså!
Jag har ett också par frågor om utslagen och vårtorna på pungen. Vill du att jag ska ställa de frågorna här?
Någon uppdatering nyligen kanske som lade till en bugg?En till fråga när jag ändå är igång. Varför varnar min Garmin 810 för att det är dåligt marint väder? Jag har haft den i många år och den har varit snäll, men nu plötsligt varnar den varje gång jag ska ut och ungefär en gång i timmen ute på rundan.
Varför varnar den, varför är språket så illa och var i Vallentuna är det dåliga sjövädret?
Visa bilaga 408006
Inte som jaggjort eller tillåtit medvetet. Tills jag vet bättre cyklar jag med flytväst och nödraketer i packningen.Någon uppdatering nyligen kanske som lade till en bugg?
Herregud vad jag hade bråttom när jag skrev ser jag...Kan du förtydliga din fråga en aning? Vad är det du använt och vad vill du jämföra?
Ja, du behöver ett program men du kanske vill ha lite utförligare svar?
Ja, självklart.Hej!
Kan man ha 28mm tubdäck på 23mm fälg?
Risken är ju att din cykel är dåligt tillverkad så toleranser är helt off... då blir det sådär. Kolla lite på hambini så får du det förklarat av "hambini aged 5".Är inne på mitt tredje vevlager sen i höstas på min HT. Cyklat tre runder på det senaste och hade av vevpartiet idag för att känna hur lagret känns, lite rassel redan. Är ett DUB pressfit mtb och har boost så det ska vara 2.5mm spacer på drivsidan, spänner förspänningen lite lagom så inget glapp. Får dra till förspänningen efter 1-2 runder sen har det hållt sig ifrån att glappa men lagret ger sig.
Likadant lager på min FS och inte fått några problem där efter byte. Några tips på vad det kan vara som jag gör fel eller som är fel?
Höj rebound. Blir det som en åsnespark över guppen, så är rebound för lågt ställd.Inställning av bakdämpare, vet att det inte finns ett enkelt svar men någon kanske kan sparka mig i rätt riktning? Jag tycker att jag provat justera både tryck och rebound men hittar inget som blir bra.
Dämparen är en Monarch XX, cykeln är en Scalpel SI.
Det jag upplever är att jag sitter och studsar när jag tex kör på stigar med rötter, gropar etc. Det blir som att dämparen fjädrar tillbaka väldigt hårt vilket leder till jag tappar kontakten med sadeln.
Så min fråga - ska jag sänka eller höja trycket? Är det rebound jag ska höja eller sänka?
Jag har den inställd på ca 25% sag i dagsläget vilket för mig motsvarar 190 PSI. Väger 89 kg, kanske det som är största problemet?
Om man jämför MTBs 26", 29" och 27.5".
Framgaffeln verkar bli längre desto störra hjulet är.
Är ramarna dock mindre/lägre på 29or tex, eller är de cyklarna helt enkelt större och högre än 26" och 27.5"?
Som den minimalist jag är så gillar jag ditt förslag, poblemet är väl egentligen att jag inte riktigt vet vilka verktyg jag kommer behöva förrän jag stöter på ett problem, och det hade ju varit härligt att kunna undvika skytteltrafik till närmsta cykelbutik för att köpa verktyg stup i kvarten. Tack för ditt svar dock!Den här tråden gör jobbet.
Köp de verktyg du behöver när du behöver dem?
Den duger nog. Kul är det väl inte, men nog går det transportcykla även på en sådan.
En rekommendation är att iaf inte använda insexnycklarna från ett (billigare) kit då de oftast är mjuka och ger stor risk att runddra skruvskallar. Köp alltså kvalitetsinsex-nycklar. Jag gillar såna med kula i ena änden då det ibland kan vara knepigt att komma åt vissa ställen på cyklar.Som den minimalist jag är så gillar jag ditt förslag, poblemet är väl egentligen att jag inte riktigt vet vilka verktyg jag kommer behöva förrän jag stöter på ett problem, och det hade ju varit härligt att kunna undvika skytteltrafik till närmsta cykelbutik för att köpa verktyg stup i kvarten. Tack för ditt svar dock!
Fick med detta till nya cykeln, men vad är det till för? :P
Om det är en insex är den nog till för att skruva av och på hjulen.