Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gissar på att han satt sig i karantän och bakar fina surdegsbröd :)
Då är det ju ingen fara alls! ?
Onekligen. Min gissning är att det är olja eller sunkvatten som letat sig ner i underdelen.Visst borde det vara något väldigt knas med framdämparen om man inte kan trycka ihop den mer än max 2/5, även när man plockar ur all luften (till och med skruvat ut ventilen)?
Har precis gjort en underbensservice för att kolla den saken. Så det är lika knas efter service som innan.Onekligen. Min gissning är att det är olja eller sunkvatten som letat sig ner i underdelen.
Då kryper jag skamset tillbaks in i killgissningsgrottan igen...Har precis gjort en underbensservice för att kolla den saken. Så det är lika knas efter service som innan.
Ja de borde vara ganska lika men det borde vara RC2 du vill ha om du vill kunna justera hög och lågfart.Sitter och kikar på en uppgradering av dämparen till Charger 2.1 RCT3. Har nu en Revelation RC DebonAir (FS-RVL-RC-A1) och med den uppgradering så får jag det som jag önskar, hög- och lågfartjustering av kompressionen.
Har kikat på en Pike ett tag nu, men med dämparuppgraderingen så borde framgafflarna vara hyfsat lika varandra i specifikationen.
Gjorde det enkelt för mig och beställde den framgaffeln som jag vill ha. Renoverar upp min Revelation sen i stället.Ja de borde vara ganska lika men det borde vara RC2 du vill ha om du vill kunna justera hög och lågfart.
Mezzer då? ;-)Gjorde det enkelt för mig och beställde den framgaffeln som jag vill ha. Renoverar upp min Revelation sen i stället.
Bra plan. Bra med en extra gaffel till nästa bygge som "ska byggas gratis av grejor som finns liggande".
Nej, har man barn så finns inga egna pengar bara hushållskassa.
Precis. Hoppas bygga en 26a snart. Tyvärr blev det en Monark 24a till flickan först.Men har man barn så kan/måste man skaffa ännu mer cyklar till barn. "Tyvärr" växer dom ut cyklarna i två år.
Det är väl bra att har en backup gaffel till. Jag köpte en hel cykel när min gaffel gick sönder och måste vänta flera veckor på Rock Shox för garantiåtagande. (men det visade sig att det var jättebra att också har en HT)
Tycker inte de blir svårare att kränga på. Men kan bli svårare att få tätt och poppa på plats.Blir gammla däck svårare att kränga på och att poppa plats? Har ett två år gammalt Maxxis Ardent som jag haft av och på många gånger förr. Men i förrgår så bråkade det något enormt, slutade med att jag fick slänga i en slang iallafall. Det krävdes något enormt med våld för att kränga på däcket. Jag har aldrig varit med om något liknande.
Hur mycket tappar en cykel i värde generellt? Säg att det är årets modell, har gått 15 mil, kostade 10 lax.
Har en 28’ skivbromsad racer med araya sa 730 double wall-fälgar , schwalbe g-one 700x40c. Skulle det gå att byta till slätare snabbare däck i dimension 32-622?
White gx lite, så det är ju en grusracer...Ja visst kan du sätta dit smalare däck. Men vilken racer har 40mm däck från början??? Jag har cyklat mtb med smalare däck...
White gx lite, så det är ju en grusracer...
12-speed kedjor är smalare invändigt än 11 såbkefjan lägger sig förmodligen inte rätt. Du behöver en 11-spped kedja!den hoppar förövrigt bara när jag sprintar
Nja, smalare invändigt är de nog inte.12-speed kedjor är smalare invändigt än 11 såbkefjan lägger sig förmodligen inte rätt. Du behöver en 11-spped kedja!
Nej, kräver tydligen HG+ klingor för att det ska funka. Innerbredden är samma sen 9s eller nåt sånt,Kanske bara är Shimanos isf, utvändigt är båda smalare. Shimanos 12-speed ska ju inte funka på vanliga 11-delade framdrev.
Hm nej, 50-39 är det nog.
Beror på hur djup rosten är, testa autosol och gno som fan.Hej Bullen, min kompis har låtit min cukkel stå ute i nästan två år och nu ser gaffelbenen (?) ut så här:
Visa bilaga 412122
Finns någon räddning och i så fall vad? Eller måste jag … min kompis … köpa ny gaffel?
Vill så gärna börja cukkla igen … snälla Bullen…
Får be ”min kompis” då … men tack för tipset.Beror på hur djup rosten är, testa autosol och gno som fan.