Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Köptips lvg 30-40tkr
Jag tror inte att Bäckstedt har kört med skivbromsar ens på V(ingel)R(undan). Det har gått rätt fort ändå.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är kanske ”progressiv” men jag skulle nog anse att fälgbroms är förlegad teknik och betydligt mindre säker teknik än skivbroms. Finns ju en god anledning till att mtb fasade ut tekniken för länge sedan och att uci gav med sig och tillät det på lvgcyklar. Är inte så sugen på att dubbla eller trippla bromssträckan bara för att spara lite vikt, dessutom är ju skivbromsar invarianta mot väder. Ryser av att tänka på fälgbromsar och regn ?Antiskivbromsföreningen gör sitt bästa för att propagera för sin sak som alltid. Intet nytt under solen.![]()
Observera att jag rekommenderat Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2! ?Antiskivbromsföreningen gör sitt bästa för att propagera för sin sak som alltid. Intet nytt under solen.![]()
Sorry men budgeten är rätt låst, ovanpå cykel ska jag köpa mig en försenad 30-årspresent i form av en trevlig klocka ?Sitter på en Cannondale SuperSix från 2016. Den har aldrig begränsat mig. Gillar både att cykla snabbt och långt och maken till balans i hårnålskurvor eller komfort på 60-milare är svårslagen. Kvalitet rakt igenom.
För att möta dina krav och på en kvalitetsram behöver du kanske kliva upp lite i pris. Du kommer dock inte ångra ditt SMS-lån.
köpte min av Wesbrook Cycles så varför inte? ?
Mountain Bikes, Scott Bikes, Road Bikes & Components | Westbrook Cycles
Shop online at Westbrook Cycles for the latest high-end bikes and components, cycle clothing & accessories. FREE Delivery over £50!www.westbrookcycles.co.uk
Sorry men budgeten är rätt låst, ovanpå cykel ska jag köpa mig en försenad 30-årspresent i form av en trevlig klocka ?
friktionen ändras inte mellan däck och väg det förstår väl alla, men kraften och tillförlitligheten med vilket du applicerar inbromsning varierar mellan bromstyperna. Skivbromsen är väl överlägsen på alla plan utom vikt?Friktionen mellan däck och asfalt ökar inte för att man har skiv- istället för caliperbromsar. Nästa landsvägscykel jag köper kommer nog ändå ha skivbromsar, men jag hoppas undvika fler cykelköp närmaste året eller två.
Men då är ju trek emonda sl pro med ultegra och bungofiberhjul för 38tkr överlägsen cannondalen?Ok, plåthjul och 105 då?
Uppgraderingarna kommer bli dyra ?
SuperSix | Buy Cannondale SuperSix Evo Road Bikes Online At Westbrook Cycles
The Cannondale SuperSix Evo is now up to it's fourth generation and further pushes the boundaries of what a road race bike is capable of. The latest iteration iwww.westbrookcycles.co.uk
Observera att jag rekommenderat Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2! ?
Själv kör jag dock vidare med min fälgbromsade, nu 5 år gamla, Canyon Ultimate CF SLX 8.0 Di2, den duger minst 5 år till, och det är inga som helst problem att låsa Ultegra 6800 fälgbromsarna om man vill.
Många som rackar ner på fälgbromsar kommer fr mtb och halvtaskiga cantilever eller v-bromsar. Då förstår jag att man inte vill ha fälgbroms. Caliperbromsar, och framförallt moderna sådana, är en helt annan sak. Jag upplever faktiskt större skillnad mellan min gamla mtb med v-bromsar och min Canyon, än vad jag gör mellan min Canyon och en cykel med skivbromsar.
Samma vikt och tvärnitar jag så låser jag hjulen eller flyger av hojen.Absolut, men fälgbroms är inte ett alternativ. Kommer från downhill/mtbvärlden och har kört fälgbroms på min budgetracer. Att stoppa 90kg i hög fart är inget jag vill ska kännas shady ?
Nej inte med fälgbromsar.Kan man mer än låsa hjulen?
Varför ska du vara ute när det regnar för? Då är det ju inget kul att cykla ?När jag har mina kolhjul på och det börjar regna, är det inte lite sketchy att vara ute med min fälgbromsade Ultimate. På torr väg med fulhjulen i alu biter det finfint. Det beror på, helt enkelt.
Fasiken, man kanske borde testa fälgbroms på downhillhojen när man bombar åre i 60 knyck?Samma vikt och tvärnitar jag så låser jag hjulen eller flyger av hojen.
Each to their own I guess ?Jag köpte min första mobil 1995. Har haft fiber sedan 1998.
Det som ger ett added value skaffar jag fort.
Jag fortsätter att "tjata" om betydelsen av sittställningen, om du redan har en racer så borde det vara enkelt för dig att mäta upp stack och reach hos denhar kört på min (…) budgetracer.
Har samma erfarenhet med några kilon tillJag väger i det närmaste 90 kg jag med och har inga problem att bromsa ner farten
med mina fälgbromsar...
Däremot har jag stora problem med att få upp farten?
Ah kommer ta med måtten på min befintliga racer, ställde in den efter youtube-turorials och är skön nog för 10-milsrundor. Dock var inställningarna förmodligen väldigt primitiva som sadelhöjd = rakt ben med häl på pedal, knä lodrät med pedalgänga vid kl 3 osv. Grovt, men fungerade bra för en noob som ville testa lvg en sommarJag fortsätter att "tjata" om betydelsen av sittställningen, om du redan har en racer så borde det vara enkelt för dig att mäta upp stack och reach hos den
Kolla tex på det här dokumentet: Radvermessung
Även om du vill ändra till en annan sittställning på din nya cykel borde du på så sätt få ett bra utgångsvärde för både stack och reach att jmf med.
Här är en Cannondale med rappa bongohjul och Ultegra Di2 inom prisrange.
The Cannondale SuperSix Evo is now up to it's fourth generation and further pushes the boundaries of what a road race bike is capable of. The latest iteration iwww.westbrookcycles.co.uk
Tyvärr endast tillgänglig i dvärgstorleken 48Här är en Cannondale med rappa bongohjul och Ultegra Di2 inom prisrange.
Tyvärr endast tillgänglig i dvärgstorleken 48
Man kan burna å sladda, skithäftigt ?Kan man mer än låsa hjulen?
Har man sjukt starka ben och kör fixie så går det baklängesMan kan burna å sladda, skithäftigt ?
Tänk på att om man kan köpa kolfiberhjul billigt så tummas det någonstans.Slänger in ett wild card, pinarello gan disk. Finns i sjukt snabb racingröd färg
![]()
2020 Pinarello Gan Disk Shimano 105 288 Red Carbon Road Bike
The Pinarello Gan 105 Disc Road Bike is the perfect option for riders who want to go far, fast. The frameset design is derived from the infamous grand tour winning F8 Dogmawww.prologuecycling.co.uk
Något att ha långsiktigt och på sikt fixa kolfiberhjul? Verkade finnas kolfiberhjul från crc’s egna märke prime för 6000, så man kan få allt under 40. Blir det för mycket frankenstein? Tänker att ramen är centerpiece så får man gradvis uppgradera
Tänk på att om man kan köpa kolfiberhjul billigt så tummas det någonstans.
Prime har moderna fälgar men billigast möjliga nav(Novatec)
Lite som att bygga en ny villa med jordgolv isf grund.
M
www.bike-discount.de
De här tycker jag är bra och snygga för det priset. Samma fälg som på Metron ska det vara men billigare nav.Annars levererar bike-discount i daglig ordning, kan nog tänka mig tumma lite på budgetgränsen för ett premiummärke på ramen. Löjligt jag vet, men man äter med ögonen :)
Kan man få schyssta hjul runt 10?![]()
Road Bike Wheel Sets Disc
Buy Road Bike Parts products online at Bike-Discount Bike Shop: Bike ➤Bike Parts ➤Road Bike Parts ➤Wheels ➤Road Bike Wheel Sets Disc ✓ BEST PRICE - Fast Delivery!www.bike-discount.de
Länk eller förslag?Det finns fina hjul här på K&S.
| Ram: Pinarello GAN Disk Carbon T600 |
| Framgaffel: Pinarello GAN |
| Växelreglage: Shimano Ultegra |
| Bromsar: Shimano Ultegra |
| Framväxel: Shimano Ultegra |
| Bakväxel: Shimano Ultegra |
| Kassett: Shimano Ultegra |
| Kedja: Shimano Ultegra |
| Vevparti: Shimano Ultegra |
| Hjul: Deda Zero 2 DB Alu |
| Däck: Specialized S-Works Turbo |
| Sadel: Specialized Power Comp |
| Styrstam: Deda Zero 1 |
| Styre: Deda Zero 1 |
| Sadelstolpe: Pinarello |
Hehe. fan spräck inte hål på drömmen så snabbt! ?Vit linda och sadel, jättesnyggt fram till första regnturen, punkan (mekhandskar iofs). I min värld hade jag bara haft vitt om frugan varit proffsmek och släkten sponsor.
25mm är väl ganska standard för en racer, eller missar jag något? Vill man ha fetare än så?Ursäkat att jag fortsätter att "tjata" men
Det är stor skillnad geometri, sittställning, STR (Stack-To-Reach) mellan Canyon Endurace, Trek Domane och Pinarello Gan Disk
Åtminstone enl: Pinarello Gan Disk
Där står det även att den klarar max 25mm däck, funkar det för dig?
Utdrag ur ett test av Pinarello Gan (fälgbroms) och flera andra ramar att jämföra med finns här
https://happyride.se/forum/threads/cykel-nyboerjare-landsvaeg.3331076/#post-3331450