Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Högt misärindex idag. Och att stanna för en fika var iofs trevligt, men kanske inte helt lyckat. Krävdes en rejäl sittning i bastun för att inte efterfrysa vid ankomst.

Torrt trots regn igår. Hann med en minipello kl 06.06 i egen regi när typ ingen dök upp till grupp 2. Men vad gjorde det, det gemensamma fikat hos Kalle på LeMond var i vanlig ordning trevligt! De hade fixat pannkaka! Bra en sån sak. Sen gled man till headquarters tillsammans med en massa andra cyklister.

Lämnade bilen för service i Slöstan. Tog därifrån apostlahästarna till kontoret. Det är sjukt vad mycket mer jag eftersvettas efter löpning jämfört med cykling. Blir de 6 km tillbaka till verkstan i eftermiddag.

Valde vinterkläder och vintercykel. Rätt klädd med ganska trist cykling jmfrt racer. Nu tycker jag det är dags för värme.

Skönt väder in till jobbet. Satt mest och muttra över att ser ut som dom ska göra en gc bana som lär väl vara lika bred som vägen synd min pendlings stråk på 2 mil har nu en bred belagd vägren där man får vara ifred både från bilar och gående kan bara trumma på.

Bilagor

• 6311C857-708C-437B-B764-FB5F5D26A551.jpeg
    6311C857-708C-437B-B764-FB5F5D26A551.jpeg
    977.9 KB · Besök: 240
Första turen med sommardäck. Ett par plusgrader, lätt regn och lite motvind. Kommer nog kännas bättre på hemvägen (även om vinden skulle mojna).

Slöhojen nu när det ska regna på vägen hem. Ingen rejser då. Regn är bra för vår nya gräsmattor. Nya o nya. Mer att vi har kommit igång med sista delen av husbygget efter 2 år.

Tror bestämt den svaga vinden kom bakifrån ibland. Oavsett, så var det perfekt pendlingsväder. Ganska mycket cyklister ute.

Bästa pendlingen på flera dagar. Om jag inte såg fel så hade jag medvind från Älta in till stan och det var i så fall första gången på en månad. : -)
Hade bra krut i mina smala lår och torrt och fint var det. Rätt klädd var jag också. Härligt.

Skönt väder in till jobbet. Satt mest och muttra över att ser ut som dom ska göra en gc bana som lär väl vara lika bred som vägen synd min pendlings stråk på 2 mil har nu en bred belagd vägren där man får vara ifred både från bilar och gående kan bara trumma på.

Här får du några punkter och versaler, de kan vara bra att ha.
. S . K

Blev så less på att köra VuÄltan så jag drog mot Liljeholmen för improviserade intervaller upp till Nybohov. Iom bygge i backen så hittade jag en alternativ, längre väg upp via G/C väg. Det förgyllde intervallen lite extra.

Jodå vars, det var ingen pendling idag heller.

Saknar det lite, så härligt att cykla jobbet-hem just nu.

Men imorrn så! Då måste jag in.

Ointressant pendling förutom att det stod två erfarna konstaplar vid trafikljuset ner mot Slussen från Götgatan, de skulle väl haffa någon rödljsukörare antar jag. En hade enkel MTB och den andre Segway, festligt. Kan de verkligen komma ifatt en svettopendlare på de åkdonen? Snutjag på cykel, är kanske lite upphetsande :-)

Fint väder , dock ”lite ” blåsigt men sånt ska man gnälla på !? uppgraderade bakdäcket till ett purgatory 3.0 kanske lite overkill för pendling men extradåligt rull är bra träning...?
Heja Anders å Stuvarn ?

Cyklade faktiskt till jobbet idag för första gången på 8 veckor. Det var fint. Kom iväg sent p g a telefonsamtal så fick trycka på litet för att komma bara lite för sent, kändes skönt i benen. Garmin sänkte den sköna känslan genom att föreslå en ny FTP, 2 steg lägre än förut. ?

Placebo eller inte , fick sista delarna till gummans cykel igår och blev”tvungen ” att kvalitetssäkra/testa den till jobbet...
Rullar sjukt mycket bättre än den andra hojen,
1DFF805C-29E8-4339-80C0-3A25F2FFACCC.jpeg
ska prova lite skogskörning på vägen hem .
Ha en fin dag alla !

Tog allvädershojen för det såg lite blött ut men det var det inte. Kallt däremot. Vägrar dra fram vinterbyxorna igen så frös lite om kronjuvelerna ett tag. En alldaglig pendling med rätt lite tryck i benen. Gnisslar lite från pedalerna, börjar kanske bli slitna.

STUMPY, kände igen nästa varje fotoplats, festligt. Idag var pendlingen kall så det blev till att flytta in i 80% av vinterpendlingskläderna. Hem lär man bli kokt om inte de flesta förstärkningsplaggen går ner i ryggan. Polisen stod för övrigt och samtalade med yngling på MTB vid Götgatan/slussen rödljuset. Samtalet verkade dock inte utmynna i någon form av ekonomisk belastning för cyklisten men däremot lite trafikuppfostran om jag förstod saken rätt.

STUMPY, kände igen nästa varje fotoplats, festligt.
Ja, det var lite av tanken att många skulle känna igen sig. :)
Idag var pendlingen kall så det blev till att flytta in i 80% av vinterpendlingskläderna. Hem lär man bli kokt om inte de flesta förstärkningsplaggen går ner i ryggan.
Frost på gräsmattan i morse, men jag tror regnet nu kan kompensera för temperaturökningen.

Blä.
Kallt och blött och allmän misär.
Till det så blev jag onödigt omkörd av en sopbil precis innan en rondell. Han fick svänga in tvärt och tvärbromsa. Sedan stängde samma sopbil mig vid nästa rödljus och efter det så körde han 20 km/h avsiktligt. För att reta mig antar jag... när jag fick chansen att svänga in på en parallell cykelbana och köra om så gasade han för glatta livet för att köra ifrån mig. Gav honom fingret.

Tillbaka
Topp