marr
Aktiv medlem
Shimano direct mount vevar?
Spelar ingen roll. Fungerar klanderfritt på åtminstone 11spd.Är inte dreven för shimano vevarna för shimano 12s?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spelar ingen roll. Fungerar klanderfritt på åtminstone 11spd.Är inte dreven för shimano vevarna för shimano 12s?
Har inget med saken att göra. De har på eget bevåg gjort drev med enormt offset inåt utan att undersöka om det fungerar i praktiken på boost ramar.Är inte dreven för shimano vevarna för shimano 12s?
3mm bricka på båda sidor borde det bli va? Utanför vevlagret?
Ja men för shimano 12s gör tex absolute Black specifika klingor medan de vanliga är märkta 10-12s. Så verkar som man kanske vill ha det för hyperglide kedja.Spelar ingen roll. Fungerar klanderfritt på åtminstone 11spd.
Det satt en bricka, innanför lagret. Feltmonterat kanske, vet inte, provcyklade inte, bytte direkt till SRAM Dub.
Skrev du inte om shimanos drev nyss? Hänger inte alls med i vad du skriver om tror jag. Vart vill du komma?Ja men för shimano 12s gör tex absolute Black specifika klingor medan de vanliga är märkta 10-12s. Så verkar som man kanske vill ha det för hyperglide kedja.
Jag svarade berk men ser nu att jag missförstod honom så skit samma.Skrev du inte om shimanos drev nyss? Hänger inte alls med i vad du skriver om tror jag. Vart vill du komma?
Ah, hängde inte med alls bara. Garba har knasig och ospeccad offset.Jag svarade berk men ser nu att jag missförstod honom så skit samma.
Jag förstår nu att han menar att deras drev generellt har tokig offsett och så kan det vara. Ingen aning.
Det var ett schysst upplägg onekligen, får hoppas på samma.R2 betalade tillbaka mig för klingan, fick behålla den med. Det var hyggligt.
Det får stå vad det vill, de passar inte iallafall. De har dessutom olika offset beroende på antal drev, men de specar inte exakt hur olika.
Olika tillverkare tacklar det på olika sätt. Inte jättesvårt att förstå egentligen.
Kanske börjat nu? Det fanns inga mått när jag köpte min ovala klinga.vad menar de då med offset i specen? Om de nu inte specar hur olika?
Kanske börjat nu? Det fanns inga mått när jag köpte min ovala klinga.
På dreven för slx står det inte.
![]()
DM MTB Chainring for Shimano
www.garbaruk.com
Någon som vet om Shimano har direct mount på g för lvg?
Ingen aning. Har man en slx vev, så köpte iallafall jag slx drevet. :)är det inte samma splines på dem?
Det märkliga är ju att de ”typ alltid” haft det på sram och cannondale dreven (som jag haft koll på)
Ingen aning. Har man en slx vev, så köpte iallafall jag slx drevet. :)
Ja. Det är möjligt. Jag la inte så mycket mer tid på det. Garba funkade inte, köpte ett shimano drev. Gick vidare med livet.för läser man happy artikeln om nya deore står det ju: Vevpartiet kommer med vevarmslängderna 170mm och 175mm, samt klingor på 30T eller 32T. Det är också kompatibelt med större eller mindre klingor från nivåerna SLX, XT och XTR.
Ah, hängde inte med alls bara. Garba har knasig och ospeccad offset.
R2 betalade tillbaka mig för klingan, fick behålla den med. Det var hyggligt.
Det är schysst!
R2-bike och Bike24 skriver fortfarande bara om VCLT men inte hur mycket offseten är, dåligt. Men så kan man köpa en gratis Garbaruk klinga! Jag letade efter en 36t med mycket offset men där har Garbaruk (tyvärr) normal offset.
Garbaruk skriver "optimal chainline" med VCLT. Men chainline kan inte vara optimalt om den varierar med storleken av drevet. Kanske menar dom optimalt för en given kedjestag. Men då har dom en icke-representiv referens kedjestag. Garbaruk drev skulle vara problematiskt på alla mtb i min familjen.
Ja. Det är möjligt. Jag la inte så mycket mer tid på det. Garba funkade inte, köpte ett shimano drev. Gick vidare med livet.
du tror inte de menar optimal kedjelinje man kan få med given storlek på klinga? En 30t kommer troligen kunna ha en kedjelinje som är bättre än för en 38t (som exempel), men 38t kommer inte kunna sitta lika nära ramen utan att ta i, alltså anger de att de anser kedjelinjen för deras 38t är så pass bra det går med den storleken
Klart jag kan kasta skit när de inte speccar ordentligt. Att man ska leta spec på en annan produkt som ingen vet om det ens är samma? Eller köpa något specat för en annan produkt. Lika befängt. Säljer man ett drev som man anser sig ha boost chainline för en given vev. Då får man allt hålla sig inom standardmåtten för boost. Inte hitta på något eget som säkert är skitbra, på de få ramar det passar på.det är ju fullt förståligt. Men samtidigt kastar du ju skit på garbaruk, utan att du verkar kollat upp det mer noga, vilket jag absolut inte säger att du behöver göra. Men frågan är ju om man då ska kasta skit :-)
man kan ju alltid kontakta dem så gör de en custom åt dig ?. Men ja, enklare att köpa en original. Så är det ju nästan alltid. ärligt, ska man inte ha ovalt så känns det som mindre mening att köpa annat än original oavsett
Klart jag kan kasta skit när de inte speccar ordentligt. Att man ska leta spec på en annan produkt som ingen vet om det ens är samma? Eller köpa något specat för en annan produkt. Lika befängt. Säljer man ett drev som man anser sig ha boost chainline för en given vev. Då får man allt hålla sig inom standardmåtten för boost. Inte hitta på något eget som säkert är skitbra, på de få ramar det passar på.
Klart jag kan kasta skit när de inte speccar ordentligt. Att man ska leta spec på en annan produkt som ingen vet om det ens är samma? Eller köpa något specat för en annan produkt. Lika befängt. Säljer man ett drev som man anser sig ha boost chainline för en given vev. Då får man allt hålla sig inom standardmåtten för boost. Inte hitta på något eget som säkert är skitbra, på de få ramar det passar på.
Fast det är ju typ det du skulle ha som inte är specat, många andra är det. Vilket visserligen inte försvarar att det inte står på de dreven du just skulle ha. Men det är ju inte ospecat rakt över.
Problemet här är Garbaruk fel specar som "boost".
Inte vågat, fel.de anser väll att man kan köra tightare på mindre? Vilket kanske är vågat. Istället för att köra samma oavsett storlek på klingan. Idén är ju inte så dum. Så länge man skriver ut det vill säga.
Köpte just ett par SLX-vevar och tydligen så följer inte TL-FC41 med i lådan längre. Suck.
www.bike-discount.de