UH sa:
Hej,
Försöker skicka träningsprogram som jag satt ihop i connect över till 520, enheterna är anslutna (BT) o Edgen säger att hämtningen är slutförd men var hamnar filen? Under menyvalet träningsprogram är det tomt...
Mvh
Jag har bara lyckats föra över mina pass från PCn till Fenix5 med hjälp av kabeln vill jag minnas.
Kan testa senare, men tror det var så.
julgus sa:
Angående Vo2max. På Garmin Connect står det att min konditionsålder är 20 (är 54år) i Garmin Connect appen (Android) står det att jag är 34. Varför. Det senare låter ju mer rimligt (Har 47 i vo2max) (Hmmmm 34+20=54... en bugg någonstans?) Någon som kan kolla om detta gäller för er?
Angående Garmin ftp-uträkning. Räknas den fram baserat på mina pass eller justeras den bara upp/ned i någon mån mot det ingångsvärde jag angav initialt?
Har du synkat dem emot varann?
Jag har alltid haft samma konditionsålder på både klockan och Garmin Connect, däremot kan det skilja mellan Vo2max och Vo2max Cykling.
De räknas ut beroende på om du sprungit eller cyklat, och efter ett par dagar så är båda samma.
Just när det kommer till olika konditionsålder vet jag inte, det har jag som sagt aldrig märkt.
FTPn kalkyleras utefter din prestation, och speglar inte alls vad du haft innan, eller om du manuellt gått in och ändrat.
Det som däremot krävs för att få ett ändrat FTP är att man under en längre stund, säg 20min+ kör väldigt hårt pulsmässigt.
När klockan/datorn anser att du kämpat hårt, så kan det med hjälp av kraftmätning göra en estaminering.
Det har faktiskt stämt väldigt bra jämfört med rena FTP-test.