Jag vill låna verktyg-tråden...

Har jag en sådan tur att någon i hyfsad närhet av Uppsala eller norra Stockholm har ett DMR-verktyg för att få ur och montera glidlagerhylsan på en Vault-pedal att låna ut? Ut går det väl ok med en skruv i rätt dimension men jag har lite dålig erfarenhet av att montera de nya utan skador om man gör det på fri hand (förvisso erfarenheter från från andra pedalmärken). Eller så är jag bara för klantig...

Crossmax sa:
Någon i Stockholm som har en styrlagerpress att låna ut? Kompensation i sedvanlig happyvaluta utgår.

Finns en lagerpress i Enskededalen, tror jag har mothåll till det vanligaste iaf, om det är något extra konstigt så kan jag kika i förväg.

Någon himla vänlig typ som har dämparpump att låna ut ikväll gbg?? Får hem en nästa vecka men behöver en idag eller imorn fm
Edit: löst

Senast ändrad:
Hallå hallå, det är inte någon som råkar ha ett Phil Wood vevlagerverktyg någonstans i Göteborg?

phil.jpeg

Någon i Sthlm som har eller känner någon som har ett Park Tool DT-5.2 planingsverktyg för post mount? Betalar gärna för att få låna.

Någon i närheten av Göteborg som kan tänka sig att låna ut en sådan här hylsa till mitt vevlager Shimano Octalink Dura Ace BB-7700. https://www.bike24.com/p243941.html En finöl ligger i potten. Kan även tänka mig att köpa.

Bilagor

• 566133DA-03DE-49D9-9CCF-178A7B877400.jpeg
    566133DA-03DE-49D9-9CCF-178A7B877400.jpeg
    63.4 KB · Besök: 196
Någon på norrmalm / Vasastan / Östermalm som råkar ha en styrlagernyckel för old school 1! styrlager respektive en 19 mm konnyckel att låna ut?
Tack!

Någon som har en RockShox Reverb Bleed Tool Edge att låna ut? Skulle blöda sadelstolpen och inser att jag saknar denna vilket innebär att påsken blir tråkig om jag inte hittar en att låna :). Olja och sprutor har jag.. Jag bor i Stockholm!
Skärmavbild 2020-04-09 kl. 16.15.39.png

Senast ändrad:
Finns det någon i trakten av Göteborg - Borås som har ett verktyg för att rikta växelöron att låna ut?
Tack på förhand.

Bilagor

• park-tool-dag-22-richtwerkzeug-schaltauge-1.jpg
    park-tool-dag-22-richtwerkzeug-schaltauge-1.jpg
    12.2 KB · Besök: 189
Någon i Stockholm som har ett bsa dub/bb30/cinch vevlagerverktyg man kan låna?

Edit: köpte mig ett verktyg.

Senast ändrad:
Behöver korta några ekrar. Någon som möjligtvis sitter på en ekergängningsmaskin i stockholmskrokarna?

Edit: problem solved. :-)

Senast ändrad:
Hej!

Någon har en ringnyckel modell större att låna ut, behöver en 36 mm och den största jag har till hands är 32 mm. Är till låsringen på ett styrlager som någon har dragit åt alldeles för hårt, därav ringnyckel som har möjlighet att ta spjärn mot alla kanterna samtidigt.

Jag håller till norr om stan i Sundbyberg normalt sett men pendlar till Skarpnäck ganska ofta.

Tack på förhand,
Anders
36.png

Hej!

Någon har en ringnyckel modell större att låna ut, behöver en 36 mm och den största jag har till hands är 32 mm. Är till låsringen på ett styrlager som någon har dragit åt alldeles för hårt, därav ringnyckel som har möjlighet att ta spjärn mot alla kanterna samtidigt.

Jag håller till norr om stan i Sundbyberg normalt sett men pendlar till Skarpnäck ganska ofta.

Tack på förhand,
Anders
Visa bilaga 452626
Förstår att det kanske inte är vad du vill höra men jag har en, finns dock i Karlstad.
Har du någon relation hit så det går att hämta(och lämna) så är det ok med mig.
M

Är det verkligen värt besväret att låna?

Hej!

Tack på förhand,
Anders
Visa bilaga 452626
Tja! Jag har en kombinerad 32/36 mm blocknyckel (ej ring) från parktool, https://www.parktool.com/product/headset-wrench-hcw-15#tabbed-section. Bor i Hässelby, jobbar hemifrån normalt sett, men skall till kontoret i Sumpan i morgon förmiddag. Men jag skulle nog satsa på den från Biltema som nämndes tidigare om du vill greppa om alla sidor. 85 spänn är inte mycket att orda om för att slippa stämma träff med någon och hämta och lämna.

Tillbaka
Topp