Billig men ändå bra tanthoj med elassistans och fotbroms

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Vart hittar man en? Bästa möjliga under 10k.

Alternativet finns såklart att köpa en beggad stadig tantram och kasta på en mittmotor för fotbroms, tsdz2 t.ex.

Inga tips alls?
Det jag hittar är Biltemas två modeller under 10k. Tyvärr navmotor fram.
Annars sjösala ebba men den kostar ungefär det dubbla, dock bafang mittmotor. Jag intalar mig att den är mindre stöldbegärlig än en med shimano eller bosch?

Du vill helt enkelt ha och äta kakan alltså... ;-)
Har inga andra tips än köp kvalitet och gråt en gång. Eller begagnatfynda.

Du vill helt enkelt ha och äta kakan alltså... ;-)
Har inga andra tips än köp kvalitet och gråt en gång. Eller begagnatfynda.

Nja jag är frisk och behöver således ingen motor på mina cyklar, utan det är min mor som pga reumatiska besvär behöver en elcykel för enklare transporter. Därav kravet på fotbroms då inte händerna alltid fungerar som de ska. Cykeln kommer stå parkerad utomhus i ett lägenhetsområde så stöldrisk finns. Det är inte inköpspriset det hänger på, mer att man ska minimera stöldrisken av såväl komplett cykel som motorpaket. Och framförallt försöka undvika att förlora pengar på självrisk och värdeminskning vid försäkringsärende.

Har kollat begagnatmarknaden men den är relativt obefintlig här för tillfället tyvärr.

Nja jag är frisk och behöver således ingen motor på mina cyklar, utan det är min mor som pga reumatiska besvär behöver en elcykel för enklare transporter. Därav kravet på fotbroms då inte händerna alltid fungerar som de ska. Cykeln kommer stå parkerad utomhus i ett lägenhetsområde så stöldrisk finns. Det är inte inköpspriset det hänger på, mer att man ska minimera stöldrisken av såväl komplett cykel som motorpaket. Och framförallt försöka undvika att förlora pengar på självrisk och värdeminskning vid försäkringsärende.

Har kollat begagnatmarknaden men den är relativt obefintlig här för tillfället tyvärr.
Man undrar lite var alla bidragscyklar tog vägen om det är tomt på andrahand. Förhoppningsvis så används de :)

Tillbaka
Topp