Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur skiljer sig time pedalerna mot motsvarande CB/shimano ? Vad är fördelarna ?TIME, rekommenderar alltid TIME pedaler. ?
Hur skiljer sig time pedalerna mot motsvarande CB/shimano ? Vad är fördelarna ?![]()
För mig var de hållbarheten (pajjade ett antal olika pedaler innan jag köpte TIME), "floatet", man kan vrida lite på fötterna, skonar knäna och framförallt att de alltid klickar i, trots lera, grus och jord under skorna. =)
Eventuell nackdel är väl att klossarna under skon inte är av stål som på Shimano, mm., man får byta lite oftare då de slits, man kan även sätta dessa åt olika håll beroende på hur mycket float man vill ha.
Har du pajat Shimano pedaler? Dom är slitstarka.
Har aldrig provat Time, men Shimano pedal klickar inte in när det är lerigt. Det är dock aldrig lerigt kring Stockholm där jag cyklar mest. Så jag kör Shimano, då har man mycket och billiga val.
Jag har kvaddat två shimanopedaler med våld och slitit ut ytterligare några.Har du pajat Shimano pedaler? Dom är slitstarka.
Har aldrig provat Time, men Shimano pedal klickar inte in när det är lerigt. Det är dock aldrig lerigt kring Stockholm där jag cyklar mest. Så jag kör Shimano, då har man mycket och billiga val.
För mig var de hållbarheten (pajjade ett antal olika pedaler innan jag köpte TIME), "floatet", man kan vrida lite på fötterna, skonar knäna och framförallt att de alltid klickar i, trots lera, grus och jord under skorna. =)
Eventuell nackdel är väl att klossarna under skon inte är av stål som på Shimano, mm., man får byta lite oftare då de slits, man kan även sätta dessa åt olika håll beroende på hur mycket float man vill ha.
Jag lägger till kramsnö på listan över bös som Time inte störs av medan SPD förvandlas till en isglass runt nollan
Tack. Du har övertygat mig om byte till Time.
Intressant. Vilka har du testat av deras modeller?För mig var de hållbarheten (pajjade ett antal olika pedaler innan jag köpte TIME), "floatet", man kan vrida lite på fötterna, skonar knäna och framförallt att de alltid klickar i, trots lera, grus och jord under skorna. =)
Hmm ska jag vara petig så är mina Mavic bättre än de Time som de byttes mot. =)42Hz har rätt. Time gör världens bästa Mtb-klick-pedaler. Jag har kört alla större varianter och det är inget snack. CB går sönder, Shimano är tunga. Nu kör jag Ritchey (på fincyklarna, Shimano på övriga) som är som Shimano men lättare och lite sämre. Anledningen att jag inte byter tillbaka är att det är många pedaler som ska bytas, men en vacker dag så!
Tillverkad av Time.Hmm ska jag vara petig så är mina Mavic bättre än de Time som de byttes mot. =)
Snö och lera har aldrig hindrat mig från att klicka i mina SPD.Jag lägger till kramsnö på listan över bös som Time inte störs av medan SPD förvandlas till en isglass runt nollan
De såg intressanta ut. Kanske faktiskt kan vara något till vintern med fatbiken. Det är lite kul med de olika SPD-kompatibla varianterna, bara svårt att veta vilka som är bra. Tack för tipset!Slår ett slag för Nukeproof Horizon Cs Trail. Har haft både Shimano och CB innan men tycker att dessa har funkat absolut bäst. Deras låsningsmekanism påminner om shimanos men är fjädrad både fram och bak, vilket gör det möjligt att trampa fast foten både rakt uppifrån eller med hälen först, likt CB pedaler.
jag har aldrig haft problem med att det samlas massa lera i dem heller trots cykling hela vintern i duktigt leriga förhållanden.
De finns i alla möjliga färger och är inte svindyra! :)
https://www.wiggle.se/nukeproof-horizon-cs-crmo-trail-pedaler
Jag kör CL varianten. Jag tycker inte det är lättare att klicka i men det beror väl på vad man har haft tidigare. Oavsett så är det värt det. Stor förbättring med platform.Slår ett slag för Nukeproof Horizon Cs Trail. Har haft både Shimano och CB innan men tycker att dessa har funkat absolut bäst. Deras låsningsmekanism påminner om shimanos men är fjädrad både fram och bak, vilket gör det möjligt att trampa fast foten både rakt uppifrån eller med hälen/tån först, likt CB pedaler.
jag har aldrig haft problem med att det samlas massa lera i dem heller trots cykling hela vintern i duktigt leriga förhållanden.
De finns i alla möjliga färger och är inte svindyra! :)
https://www.wiggle.se/nukeproof-horizon-cs-crmo-trail-pedaler