Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Röravskärare, 3 – 22 mm
För koppar-, mässings- och aluminiumrör. Kapar Ø 3–22 mm (1/8"–7/8").www.biltema.se
![]()
Röravskärare, 3 – 22 mm
För koppar-, mässings- och aluminiumrör. Kapar Ø 3–22 mm (1/8"–7/8").www.biltema.se
![]()
Röravskärare, 3 – 22 mm
Köp en RIKTIG rörkap från Bahco och inte nåt skit från B*ltema.
![]()
Röravskärare 8-35 mm | Bahco | Jula
Röravskärare för koppar, mässing, aluminium och tunnväggiga stålrör. Med skärtrissa och fyra styrrullar.www.jula.se
[/QUOTE![]()
Röravskärare för koppar, mässing, aluminium och tunnväggiga stålrör. Med skärtrissa och fyra styrrullar.www.jula.se
Youre damn right!
Köper jag en sån kommer jag ju börja kapa alla metallrör i jag ser.
![]()
Fast skall det kapas två bitar alurör under hela förväntade brukstiden räcker nog BTs.
Rörläggare använder väl Super Ego, Rigid eller liknande.
Biltemas större är rätt billig den med, men såååå mycket bättre. Har dessutom inbyggt avgradningsverktyg som man tar bort de vassa kanterna med.Fast kostade ju inte skjortan direkt. Ska funders på den ?
Jag är generellt skeptisk till att hantverkare är glada för kaffebrödsbetalning för att utföra tjänster de brukar ta betalt för till okända, men vad vet jag - jag är ju inte hantverkare?Visst, men ska det bara kapas två (2) gånger/ett tillfälle så är väl det mest hållbara att åka förbi någon hantverkare som gör det på 2 minuter med befintlig rörkap, mot t.ex. 2 feta kanelbullar som belöning. Istället för att konsumera skräp på B*ltema som bara blir liggande i en låda sen.
Man kan byta ut kanelbullarna mot pilsner i flaska eller kontanter om så hellre önskas. Vi pratar om ett "jobb" som tar max 2 minuter.Jag är generellt skeptisk till att hantverkare är glada för kaffebrödsbetalning för att utföra tjänster de brukar ta betalt för till okända, men vad vet jag - jag är ju inte hantverkare?
Det gör iofs jag inte jag heller. Men jag kanske bara är blyg - det kan ju vara hantverkares våta dröm att få bullar i betalning för småjobb. (För att vara seriös så tror jag självklart att det kan vara ett snyggt sätt att visa uppskattning för att någon hjälper en med en liten tjänst, men inte se det som betalning för ett utfört arbete.)Man kan byta ut kanelbullarna mot pilsner i flaska eller kontanter om så hellre önskas. Vi pratar om ett "jobb" som tar max 2 minuter.
Själv fick jag gratis plåt från ett plåtslageris skrotlåda av en hantverkare en gång, tillklippt på några sekunder (också det gratis) för att passa mitt projekt bättre med måtten. Men vad ved jag - jag bor ju inte i någon stressig storstad.
Jag är generellt skeptisk till att hantverkare är glada för kaffebrödsbetalning för att utföra tjänster de brukar ta betalt för till okända, men vad vet jag - jag är ju inte hantverkare?
För att svara på frågan, självklart kan du kapa det med sticksåg om du har rätt blad.
Röravskärare är däremot mycket smidigare och alltid bra att ha hemma, verktyg kan man inte ha för mycket av
Edit: Glöm inte att sätta dit styrändspluggarna när du är klar.