Kapa alustyre med sticksåg

Lonaly

Aktiv medlem
Ok, tack alla för tipsen! Ska fixa fram en bågfil eller köpa en rörkap 😁. Är ju ändå kul att ha massa prylar 😎

Lonaly

Aktiv medlem

Pfaff

Aktiv medlem

kais01

Aktiv medlem
men de där skadorna; är resten av styret oskadat?

har kapat styren både med rörkap och bågfil, liksom sticksåg. allt funkar sas tillräckligt bra. i fallet sticksåg krävs en stadig hand och lämplig inte för stor pendling på bladet. för det hugger lätt fast.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Visst, men ska det bara kapas två (2) gånger/ett tillfälle så är väl det mest hållbara att åka förbi någon hantverkare som gör det på 2 minuter med befintlig rörkap, mot t.ex. 2 feta kanelbullar som belöning. Istället för att konsumera skräp på B*ltema som bara blir liggande i en låda sen.

Lejon

Aktiv medlem
Visst, men ska det bara kapas två (2) gånger/ett tillfälle så är väl det mest hållbara att åka förbi någon hantverkare som gör det på 2 minuter med befintlig rörkap, mot t.ex. 2 feta kanelbullar som belöning. Istället för att konsumera skräp på B*ltema som bara blir liggande i en låda sen.
Jag är generellt skeptisk till att hantverkare är glada för kaffebrödsbetalning för att utföra tjänster de brukar ta betalt för till okända, men vad vet jag - jag är ju inte hantverkare?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Jag är generellt skeptisk till att hantverkare är glada för kaffebrödsbetalning för att utföra tjänster de brukar ta betalt för till okända, men vad vet jag - jag är ju inte hantverkare?
Man kan byta ut kanelbullarna mot pilsner i flaska eller kontanter om så hellre önskas. Vi pratar om ett "jobb" som tar max 2 minuter.

Själv fick jag gratis plåt från ett plåtslageris skrotlåda av en hantverkare en gång, tillklippt på några sekunder (också det gratis) för att passa mitt projekt bättre med måtten. Men vad ved jag - jag bor ju inte i någon stressig storstad.

jonte987

Aktiv medlem
Jag tror vi fick bekräftat i annan tråd att svetsare inte är glada i kakor. Kanske annorlunda med rörmockare

Lejon

Aktiv medlem
Man kan byta ut kanelbullarna mot pilsner i flaska eller kontanter om så hellre önskas. Vi pratar om ett "jobb" som tar max 2 minuter.

Själv fick jag gratis plåt från ett plåtslageris skrotlåda av en hantverkare en gång, tillklippt på några sekunder (också det gratis) för att passa mitt projekt bättre med måtten. Men vad ved jag - jag bor ju inte i någon stressig storstad.
Det gör iofs jag inte jag heller. Men jag kanske bara är blyg - det kan ju vara hantverkares våta dröm att få bullar i betalning för småjobb. (För att vara seriös så tror jag självklart att det kan vara ett snyggt sätt att visa uppskattning för att någon hjälper en med en liten tjänst, men inte se det som betalning för ett utfört arbete.)

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
För att svara på frågan, självklart kan du kapa det med sticksåg om du har rätt blad.

Röravskärare är däremot mycket smidigare och alltid bra att ha hemma, verktyg kan man inte ha för mycket av :cool:

Edit: Glöm inte att sätta dit styrändspluggarna när du är klar.

Lonaly

Aktiv medlem
För att svara på frågan, självklart kan du kapa det med sticksåg om du har rätt blad.

Röravskärare är däremot mycket smidigare och alltid bra att ha hemma, verktyg kan man inte ha för mycket av :cool:

Edit: Glöm inte att sätta dit styrändspluggarna när du är klar.
blir ju helt klart sugen på en röravskärare. Gissar att det kommer fler tillfällen i livet då jag vill kapa ett styre 😎

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer