Blockettråden 2

Blockettråden 2

Första träffen på Google:

Och det är innan rean börjar... ? Vad är det jag missar?

Blockettråden 2

Första träffen på Google:

Och det är innan rean börjar... ? Vad är det jag missar?

Att det inte finns (i princip) något nytt att köpa och kommer nog inte finnas något kvar till rean heller. Det blir bara nya 2021 som kommer med nya färger och högre pris. Köp nu om du behöver en cykel och vill cykla.

Blockettråden 2
Att det inte finns (i princip) något nytt att köpa och kommer nog inte finnas något kvar till rean heller. Det blir bara nya 2021 som kommer med nya färger och högre pris. Köp nu om du behöver en cykel och vill cykla.
Bikeyard verkar åtminstone ha en likadan, i samma storlek, att sälja. En ny för 17 999:- eller en begagnad för 17 000:-. Jag har de cyklar jag behöver, men skulle jag varit i köptagen och letat efter det som erbjuds i ovanstående länkat vet jag vad jag hade valt.

Är det verkligen slut på nya cyklar att införskaffa? Jag tycker mig se en och annan hos handlarna i den lilla stad som ligger nästgårds var jag befunnit mig de senaste halvåret.

Blockettråden 2
Sen får vi se om det inte blir någon rea / kampanj i alla fall. I alla fall de större firmorna har väl mål för q3 o q4 även om det vart slutsålt i q2.

Blockettråden 2
Är det så märkligt att en säljare försöker få så mycket han kan?

Nä såklart inte, det gör väl vi alla. Men jag tror inte man får mer för att man har ett högre men orealistiskt pris. Man får nog kanske mindre och framförallt tar det mkt längre tid. Ingenting i denna tråden är väl direkt konstigt på så vis. Men man kan väl få roas åt när det blir absurt i vissa fall? :)

Blockettråden 2
Detta var väl då ändå ett riktigt KANONPRIS! I alla fall om man jämför med det tidigare...
20200814_191509.jpg

Blockettråden 2
Bikeyard verkar åtminstone ha en likadan, i samma storlek, att sälja. En ny för 17 999:- eller en begagnad för 17 000:-. Jag har de cyklar jag behöver, men skulle jag varit i köptagen och letat efter det som erbjuds i ovanstående länkat vet jag vad jag hade valt.

Är det verkligen slut på nya cyklar att införskaffa? Jag tycker mig se en och annan hos handlarna i den lilla stad som ligger nästgårds var jag befunnit mig de senaste halvåret.
Man får vara nöjd så länge det inte är över nypris, som vevpartiet ovan.?

Blockettråden 2
Klassisk fakeprofil som säljer stulna cyklar i Stockholm.
Profilen Tore tankbil som är känd härifrån bedragartråden säljer också damcyklar under samma kriterier. #livetScreenshot_20200816-074930_Facebook.jpg

Blockettråden 2
Fortsätter på temat troligt stulet objekt. Kan det kanske vara cykellåset som ligger på golvet månntro?

Bilagor

• Screenshot_20200816_194358_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200816_194358_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    139 KB · Besök: 618
  • Screenshot_20200816_194423_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200816_194423_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    116.3 KB · Besök: 639
  • Screenshot_20200816_194445_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20200816_194445_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    113.6 KB · Besök: 601
Blockettråden 2
Säljaren missade nog att läsa det där "originalfodralet med instruktioner". Hört mycket blandat om Cykloteket men att den skulle servats kontinuerligt hos dem och fortfarande vara monterad på detta viset verkar besynnerligt.

'
Screen Shot 2020-08-17 at 20.15.14.png

Blockettråden 2
Säljaren missade nog att läsa det där "originalfodralet med instruktioner". Hört mycket blandat om Cykloteket men att den skulle servats kontinuerligt hos dem och fortfarande vara monterad på detta viset verkar besynnerligt.

'

Hahhaha såg den också, därför jag gick in tråden ^^ Gillar att han har "koll" på hur man byter hjul och öppna/låsa gaffel, men inte åt vilket håll gaffeln ska vara ;)

Blockettråden 2
Det finns en thomasfalk14 som annonserar på blocket. Han brukar ha trevliga cyklar till mycket bra pris, jag och flera vänner till mig brukar höra av sig till honom men får aldrig något svar. Skulle gissa på att jag sett ett tiotal annonser senaste året och hört av mig varje gång utan svar, ett par gånger har jag i mina svar till honom erbjudit dubbelt mot vad han begär, utan svar. Jag har även sett att han annonserat på facebook å samma sak där inga svar. Cyklarna han säljer på blocket verkar alltid annonseras i Göteborg men då han annonserat på facebook så står det i hans profil att han bor i Stockholm. Hänger en del på blocket så vi flera gånger har jag hört av mig inom 5 minuter från att annonsen publicerats. Är det någon mer som reagerat på thomasfalk14 annonser, någon som fått svar eller till och med lyckats köpa något? Jag undrar vad det kan vara måste ju vara något lurt? Någon som har en idé?
Samma som säljer caaden.

Blockettråden 2
Fake Colnago C60?
Kolla bilderna på denna.
På första bilden visas en hel cykel (inte säljarens). Där är linjen på kedjestaget röd och växelvajern kommer ut på undersidan. På säljarens bilder av ramen kommer vajern ut på ovansidan (invändig dragning) och linjen på staget är svart/blå.
Hittade en youtube video som just nämner vajerdragningen.

Någon som har samma som kan jämföra?

Fake?

Blockettråden 2
Fake Colnago C60?
Kolla bilderna på denna.

Ingen Colnago i stallet hemma men ja det är nog en piratkopia.

39959928151_fd00f41c9a.jpg

Jämför även växelörats infästning på bilderna i annonsen.

Blockettråden 2
Fake Colnago C60?
Kolla bilderna på denna.
På första bilden visas en hel cykel (inte säljarens). Där är linjen på kedjestaget röd och växelvajern kommer ut på undersidan. På säljarens bilder av ramen kommer vajern ut på ovansidan (invändig dragning) och linjen på staget är svart/blå.
Hittade en youtube video som just nämner vajerdragningen.

Någon som har samma som kan jämföra?

Fake?
Ramen är ju för övrigt helt jävla repig, då är den väl inte NY. Och 19k för det eländet. fi fan.

Blockettråden 2
Men va fan gör verkligen polisen ingenting vid tips om sådant? Säljer man 3-5 cyklar i veckan lär man ju liksom inte ha köpt de. Så svårt att förstå varför man inte skulle kolla upp detta. Det tar väl mer resurser att bara låta en sådan typ fortgå iaf i längden.

Tillbaka
Topp