Minion ss wt?

ambientzz

Aktiv medlem
Minion ss wt?
Finns Maxxis Minion SS i WT för 29"? Hittade nåt om det på Jenson USA men inte på andra ställen...Eller vad finns det för andra optioner på SS som utnyttjar 30mm fälg och tål stryk?

Minion ss wt?
Det finns bara i 2.3”. WT är för bredare däck.

Minion ss wt?
Frågan är om 2.5orna är så nya så dom inte kommit utanför usa än.
Har samma problem med ett Kenda däck jag vill ha som tillverkas i 2.6 men inte finns att få tag på annat än på amerikanska sidor.

Minion ss wt?
Detta svar fick jag
Screenshot_20200820-185517.png

Minion ss wt?
Bumpar min egen tråd lite fräckt....men har en följdfråga...Nån som kör 2.3 29"-däcken med 30mm fälg? Får den en rimlig profil eller blir det för fyrkantigt månne?

Minion ss wt?
Ja perfekt enligt mig . Mitt hjul med 2.3 o 29mm innerbred på fälgen.
Jag tycker det blir för fyrkantigt. Rullar bra mycket tyngre på 30 mm än på 25 mm fälg. Tycker även övergången från slicksmönstret till dobbarna blir för skarp när man lutar in i en kurva, känns sladdrigt då man i princip åker upp från inget mönster till en kantdobb som viker sig.

Minion ss wt?
Jag tycker det blir för fyrkantigt. Rullar bra mycket tyngre på 30 mm än på 25 mm fälg. Tycker även övergången från slicksmönstret till dobbarna blir för skarp när man lutar in i en kurva, känns sladdrigt då man i princip åker upp från inget mönster till en kantdobb som viker sig.
Ja smaken är som röven , klöven ? tycker det är rätt rund profil. Mina Michelin är betydligt fyrkantigare
IMG_20200822_180632251.jpg

Minion ss wt?
Jag kör med 34mm innerbredd. Minion SS 2.3 blev direkt tungrullat. Kantdobbarna tar i hela tiden och gör däcket jäkligt draggigt.

Tillbaka
Topp