[ Stulen ] On-One 45650B Lefty (Södertälje)

slimm

Medlem
Jahapp, då var det visst min tur.
Stulen från stängslad cykelbox vid Scania Tekniskt Centrum, nedre parkeringen.
Den ska vara kameraövervakad, så man får väl hoppas på att det kan ge nåt?

45650B_Lefty_cropped.jpg

Jahapp, då var det visst min tur.
Stulen från stängslad cykelbox vid Scania Tekniskt Centrum, nedre parkeringen.
Den ska vara kameraövervakad, så man får väl hoppas på att det kan ge nåt?

Visa bilaga 438851
Neeej! Det är ju min favoritspotting på promenaderna mellan bil och jobb. Hoppas det löser sig. Ser jag eller hör jag något säger jag till.

Jag skall kolla om det varit någon stöldepidemi hos oss också. Man undrar ju om det inte är samma fräcka djävlar som turnerar på årsbasis. Var låset borta? De som tog larsaws Marino lämnade inga spår efter sig.

Trolig profil. Ocyklig gubbe med hjälm och ryggsäck. Försöker se ut som en jobbpendlare utan motionsambition. Använder ett kraftfullt men antagligen ljudlöst verktyg som inte utvecklar mycket värme. Tar med skräpet för att slippa avslöja metod. Fräckheten gör att morgon och eftermiddag är troligast att man ser honom. Han är inte rädd för att vara bland många människor, men han vill inte eller har inte tid att stå och vänta på att bli insläppt. Det är sannolikt att det finns en skåpbil med kumpan inte allt för långt bort.

Trist!

Scania Södertälje har varit guldgruva för cykeltjuvarna. Många fina cyklar som försvunnit där.. min och kollegans cykel stals 10 meter från vakten på Syd för några år sen. (2 cyklar på samma gång) Inga lås återfanns och platsen var lämnad som det aldrig stått en cykel där.

tips är tyvärr att inte ta en cykel av värde.

Det bästa sättet att fånga skulle vara att fästa en fiskelina som inte syns. När linan sträcks blir grinden strömlös och vakten larmas. Skyndar man sig att se till att han inte ringer kanske man hinner fatta vilken skåpbil det handlar om också.

Tillbaka
Topp