P
Paco
Guest
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Kan man svara bägge?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan man svara bägge?
Dee Sniders fru...
Den såg rätt slarvig ut... Angående tejpen kan du ha rätt! Däcket är avslitet och lim ligger hos lokal cykelbutik och väntar. Glömde att man behöver tape men MK cycling säljer sin tufotejp som cxtejp om man limmar, så jag gör också det (orkar inte vänta på en beställning...). Ska bli spännande detta...Ah, slarvig Belgisk limning :) (eller bara gammal), tejpen är väl bara att riva av och sen nytt lim och tejp.
Fotot kanske luras men ser ut som tejpen sitter ut och in och skyddsplasten är kvar..
Du vet svaret eftersom du ställer frågan. Åas gör man hur fan man vill.Är det att häda att köra med skivbroms fram och V-broms bak på en specialized FSR PRO från -98/-99?
Tack! Åkte faktiskt tillbaka till stället där jag misstänkte att den ramlat av och hittade faktiskt igen den.Cykla på . Behövs bara om du ska av med veven. Ganska vanligt att dom lossnar...
Tar gärna emot tips på hur man kan fulhacka ett verktyg för detta.
Trillade den av på garagegolvet? För om du hittade den liggandes i skogen vet jag vem jag ska kontakta nästa gång det är aktuellt att hitta nålen i höstacken ?Tack! Åkte faktiskt tillbaka till stället där jag misstänkte att den ramlat av och hittade faktiskt igen den.
Tack för tips! Jag var lite dålig på att googla fram namn på det här verktyget :-)Du behöver nog "pin spanner" för sådan cap.
Visa bilaga 445865
Man kan kanske DIY-skapa verktyget ur en stålvajer. Bilden från https://www.homemadetools.net/homemade-bicycle-pin-wrench
Visa bilaga 445869
Andra lösningar kan man googla med "homemade pin wrench" eller "diy pin spanner", det finns vettiga idéer.
Haha, det var på en grusväg/transport. Jag hörde något metalliskt ljud, ungefär som nåt lossnat från cykeln, vid det stället när jag cyklade. Men var stressad för jag hade en tid att passa och allt fortsatte att fungera bra så jag tänkte att det nog var något som redan låg på marken som studsat upp på cykeln. Det hände nära en byggnad jag åkt förbi många gånger så jag hade en rätt bra referens på +/-20m. Hade det hänt i skogen hade jag nog inte ens försökt hitta den.Trillade den av på garagegolvet? För om du hittade den liggandes i skogen vet jag vem jag ska kontakta nästa gång det är aktuellt att hitta nålen i höstacken ?

Enligt beskrivningen för en Alivio-växel på länken nedan så är 63-66 grader vanligast till city/touring-cyklar, vilket borde passa din Dew bäst.Jag har kommit fram till att min framväxelförare är deformerad, så jag tänkte investera 129 kr på en ny.
Den nya (Shimano FD-M360) finns i två utföranden: dels för 63-66 grader mellan sadelstag och kedjestag eller för 66-69 grader.
![]()
Shimano Framväxel 3X7/8-Vxl Fd-M310 Cb
Framväxel för 42-44 tänders framdrev. Vajerdragning uppifrån. Passar ramdiameter 28,6 - 34,9mm. Klarar upp till 8 växlar bak.www.bikester.se
Jag hittar inte min gradskiva och tre grader är ju svårt att avgöra med ögonmått, så jag undrar om någon kan avgöra med hjälp av bilden nedan vilken variant jag ska ha? Cykeln är en Kona Dew 2004. Och ja, jag ska byta sadel också.
Visa bilaga 446363
Tack för svar. Jag kör på det om ingen annan säger något annat. Tre grader hit eller dit borde inte spela någon roll.Enligt beskrivningen för en Alivio-växel på länken nedan så är 63-66 grader vanligast till city/touring-cyklar, vilket borde passa din Dew bäst.
![]()
Front Derailleurs
Purchase everything your bike needs in the Shifters & Derailleurs - Front Derailleurs category in our shop.www.bike-components.de
Till min Androidmobil har jag laddat in en app med vattenpass/vinkelmätare.Tack för svar. Jag kör på det om ingen annan säger något annat. Tre grader hit eller dit borde inte spela någon roll.
Fick idag min Vitus Sentier 29 VRS beställd från Wiggle men misstänker att en del saknas till framnavet? Eller ska det se ut såhär? Om det saknas en del, vet någon var jag hittar reservdelar till Vitus framnav?
Visa bilaga 446502
Det det syns inte nåt på bilden men kolla om end cap sitter kvar i plastskyddet innan det åker i sopernaFick idag min Vitus Sentier 29 VRS beställd från Wiggle men misstänker att en del saknas till framnavet? Eller ska det se ut såhär? Om det saknas en del, vet någon var jag hittar reservdelar till Vitus framnav?
Visa bilaga 446502
Vilket modellnamn är det då?CAMELBAK dubbelväggiga stora flaskor med jetkorken fungerar helt oki. Förr eller senare fryser de också, men de fungerar bättre än enkelväggiga flaskor och korken tinar enkelt med att skaka upp lite vätska. Dessutom är den så pass grov att det inte blir stopp av en gnutta isslabb.
Som denna modell i form?Jag har inget svar på själva frågan annat än att jag alltid använder ”vanliga” Klean Kanteen i helt vanliga Elite-flaskställ. De sitter bra. Har tappat en flaska en enda gång under fem års tid.
Däremot blir färgen på flaskan jäkligt sliten efter ett tag, så om du ogillar patina bör du slå till på en rostfri.
Vilket modellnamn är det då?
Hur håller den vattnet i vettig temperatur när det är kallt ute?En "CamelBak Podium Chill Dirt Series" har jag men finns flera liknande modeller verkar det som.
Ser ju inte ut att bestå av några proprietära specialgrejer så inga konstigheter att bygga om bakhjulet med nytt nav typ DT 350 eller vad nu budgeten tillåter.Jag funderar på att uppgradera från 11-delad Shimano till 12-delad Sram Force eller Red AXS och förstår att jag måste byta body eller helt enkelt köpa nya hjul. Problemet är att mina favorithjul är ett par American Classic och då de gick i konkurs för några år sedan så finns det ju inga (jag har iaf inte hittat några) bodys som passar för 12-delat. Vet någon av er om det finns en lösning eller är det bara att krypa till korset och sälja det man har och köpa nytt?
Hur håller den vattnet i vettig temperatur när det är kallt ute?
TackFör att den är dubbelväggig med lite fluff/isolering och det är så man gör isolering. Isolering sänker hastigheten som värmen lämnar din vätska. Är det -20 så kommer det självklart alltid att frysa, men det tar längre tid om flaskan är isolerad.
Tack
Vad jag menar med hur är alltså hur väl håller den vattnet i vettig temperatur.?
Jag tänkte mig faktiskt att värma upp vatten till knappt drickbart strax innan. Har haft problem att få i mig vätska när det blivit för kallt.Tja, beror på är inte svaret du önskar, men svaret jag kan ge. När jag senast körde rapha festive så klarade det sig alltid. Lite slush någon gång, men törstade inte ihjäl iaf. De har fungerat för min vintercykling. Är det svinkallt kan man ju boosta vattnet till 40 grader i vattenkokaren innan man ger sig ut.
En gammal glidarhoj från kanske 60-talet, med beteckning 650x42B på däcken, är det samma som dagens 650B = 584 mm? Cykeln har orginaldäcken kvar, gummit är sådär...
En gammal glidarhoj från kanske 60-talet, med beteckning 650x42B på däcken, är det samma som dagens 650B = 584 mm? Cykeln har orginaldäcken kvar, gummit är sådär...
Var dock noga med rengöring.... munbakterier och munstycken kan bli... oftäsht 2.0En Camelbak med slangisolering innanför jackan. När man druckit blåser man tillbaka vätskan in i blåsan.
Slangisolering har jag aldrig behövt ens vid -20, däremot har jag en lite vidare jacka och har allt innanför. Efter att ha druckit så åker slang och munstycke in innanför jackan igen.En Camelbak med slangisolering innanför jackan. När man druckit blåser man tillbaka vätskan in i blåsan.
Låter mer hygieniskt... det blir "intressant" amnars att se vad som kan bosätta sig för ekosystem i munstycken... jodå - inget bullshit, det blir.... livligt?!Slangisolering har jag aldrig behövt ens vid -20, däremot har jag en lite vidare jacka och har allt innanför. Efter att ha druckit så åker slang och munstycke in innanför jackan igen.
Umami? Skämt åsido så har jag 2 ventiler som jag byter efter varje gång jag gör rent.Låter mer hygieniskt... det blir "intressant" amnars att se vad som kan bosätta sig för ekosystem i munstycken... jodå - inget bullshit, det blir.... livligt?!
Du är klok och erfaren så förvånar mig inte!Umami? Skämt åsido så har jag 2 ventiler som jag byter efter varje gång jag gör rent.
Fick en extra när jag köpte den mycket bättre gummiblåsan från Osprey. Den kan öppnas helt och vändas ut och in till skillnad från kamelbakens (äldre) med bara ett gängat lock. Att torka ut är i min mening lika bra som att kladda med alkohol, den spar man hellre till högtidsdagar?Du är klok och erfaren så förvånar mig inte!