Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar grym =)
Frågan är vad de kommer att kosta i Sverige och hur svårt det blir att få tag på en.
Sen borde väl även en ny "vanlig" Stumpjumper komma? Undrar om de kommer ha kvar en ST och en LT eller om det bara kommer en ny variant med typ 140mm slaglängd.
Det visade sig vara vevpartiet som behövde dras åt med en stor insexnyckel. Nu tyst.Jag blir galen, vad är det som låter på min stumpjumper? Det knakar. När jag trampar, oavsett om jag trampar med båda eller bara en åt gången.
Tackar, det verkar var det nya modet ;-)riktigt snygg lack på den du!
Antagligen taktiskt så att deras eMTBs ska smälta in ännu bättre.Det svarta nertill gör att den ser ut som en E-mtb. Går fetbort.
Hämtade sonens cykel från service på min LBS idag. Passade på att fråga om Stumpjumper ”standard” och vad som väntas 2021. Förutom Status, Enduro och Evo kommer det enligt dem att bara bli nya färger. Samt att Spech inte kommer att kunna leverera en bråkdel av redan befintliga och fulla orderböcker.
Sensmoral: Sitt nöjd och sälj inte din SJ innan den nya står i farstun ?
[/
Tar den med mig till ovan nämnda butik?![]()
2021 Specialized Stumpjumper loses Horst-link FSR pivot in favour of flexstay
Geometry, frame, spec and model updates hope to maintain the Stumpy’s successwww.bikeradar.com
På kolvarianten är det helt nytt linkage bak och vad jag förstått helt ny ram.Tar den med mig till ovan nämnda butik?
but... Misstänker att själva ramen är oförändrad...
Förutom lägre vikt, annat länkage, annan geometri, storleksspecifik flex i ramen och lite sådana detaljer ?Tar den med mig till ovan nämnda butik?
but... Misstänker att själva ramen är oförändrad...
Har insett det nu, har i övrigt stort förtroende för dem så vi skippar namnet och skyller på en dåligt påläst mek. ?Efter att ha klämt på den nya Stumpjumper S-works i några veckor så är det inte mycket alls som är lika den gamla.. Inget egentligen... Borträknat hålen för styrlager och sadelstolpe och vevlager... Dock är ju vevlagret gängat numera...
Den butiken kanske borde läsa på lite mer?
Har insett det nu, har i övrigt stort förtroende för dem så vi skippar namnet och skyller på en dåligt påläst mek. ?
Men är desto mer nyfiken på dina intryck av nya S-works, och är det 130/140?
Det vet man nog inte förens någon har vägt den. Men 12,2 kg för en S4 (S-Works) säger dom, sen beror det lite på hur många burritos du lägger i din SWAT.Lätt står det. Vad innebär det i S3 för en Expert?
Det är ju bara att slänga dit ett 27,5" bak så har du en.Inte ens en mullet, snyft. :-(
Nja, vevlagerhöjden kommer bli ocyklingsbart låg.Det är ju bara att slänga dit ett 27,5" bak så har du en.
Ah så kanske det är, det var i Pinkbikes video dom sa att man slänga dit ett sådant om man vill. Höga läget med 27,5 bak kanske?Nja, vevlagerhöjden kommer bli ocyklingsbart låg.
Specialized brukar man inte förknippa med prisvärd. Är det den billigaste Alu-modellen med SRAM SX på som du syftar på?Någon som har lite input att ge kring Stumpjumper basmodell som just släppts? Är den prisvärd?
Jag tänkte investera i min första MTB och det lutar åt denna. Efter strul med en tidigare beställning kommer jag även kunna köpa den med 15% rabatt.
Jag är ju dock ny i denna värld och får gärna lite input från er som är mer insatta. Kommer vilja cykla stig främst men även gränsa mot XC. Vill gärna ha något som jag känner mig nöjd med ett par år varpå jag landat i att jag vill gå direkt på en FS :)
En helt ny modell är inte prisvärd om man vill ha ett modernt och spännande märke... Däremot kan man bygga vidare på en bra cykel man trivs på. Provtur kanske?Någon som har lite input att ge kring Stumpjumper basmodell som just släppts? Är den prisvärd?
Jag tänkte investera i min första MTB och det lutar åt denna. Efter strul med en tidigare beställning kommer jag även kunna köpa den med 15% rabatt.
Jag är ju dock ny i denna värld och får gärna lite input från er som är mer insatta. Kommer vilja cykla stig främst men även gränsa mot XC. Vill gärna ha något som jag känner mig nöjd med ett par år varpå jag landat i att jag vill gå direkt på en FS :)
Precis, det var den jag syftade till. Hade egentligen spanat in mig på en Canyon Neuron men i och med att jag har rabatt hos en återförsäljare av just Specialized så kollade jag in Stumpjumpern. Ska kolla in Allebike Alpha som du tipsar om!Specialized brukar man inte förknippa med prisvärd. Är det den billigaste Alu-modellen med SRAM SX på som du syftar på?
Kolla in Allebike Alpha, den är prisvärd.
Jag är egentligen inte så brydd i märken utan gillar bäst när märket är så dolt som det bara går på en cykel. Var mest rabatten jag har hos Specialized som fick mig att kolla in den. Kommer säkert vilja bygga vidare på den i framtiden när jag faktiskt cyklat lite mer och har bättre koll på vad jag föredrar.En helt ny modell är inte prisvärd om man vill ha ett modernt och spännande märke... Däremot kan man bygga vidare på en bra cykel man trivs på. Provtur kanske?