Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte blev en sån bra deal när allt är klart....Hiho , fick en bra deal på ram från Us...
Dessutom kräver de att man skall betala innan de slavar bort paketet. Stenkoll innan betalning.Det jobbiga är inte att betala utan att man måste vänta en månad extra för att Postnord ska hantera det hela.
Ja kan tycka man borde betala när paketet hämtas ut.Dessutom kräver de att man skall betala innan de slavar bort paketet. Stenkoll innan betalning.
Det är väl kutym i Sverige?Kan även tycka det är lite märkligt att momsa på tullen.
någon som har erfarenhet om detta.?Vad är frågan?
I så fall svarar jag: Ja!någon som har erfarenhet om detta.?
någon som har erfarenhet om detta.?
Det är väl kutym i Sverige?
Elskatt, bensinskatt, alkoholskatt, ja i princip samtliga punktskatter betalar vi även moms på. Skatt på skatten.
Jodå för fasen! Gav 13500kr för en ram värd 35K sänkt till 25K så det kan bli typ max 17!
Men det var INTE den informationen jag sökte
Visste inte att cykelringen fanns i USA ;)Jodå för fasen! Gav 13500kr för en ram värd 35K sänkt till 25K så det kan bli typ max 17!
Man har ju redan betalt 56% inkomstskatt på pengarna som används för att betala de importerade varorna. Av det som arbetsgivaren betalat ut går väl ca 75% i olika skatter innan säljaren av varan får sitt.ja det är ju så. Väntar bara på att det ska införas nån extra skatt på tull och momsen, tull och moms skatt, betalar man de två får man skatta på det :-)
Man har ju redan betalt 56% inkomstskatt på pengarna som används för att betala de importerade varorna. Av det som arbetsgivaren betalat ut går väl ca 75% i olika skatter innan säljaren av varan får sitt.
Jag ser ingen politisk värdering i det, snarare en dos välbehövlig fakta.Låter rätt politiskt det där...
Har inte lagt någon värdering i det. :)Låter rätt politiskt det där...
Vad var det för info du sökte då? Om någon råkat ut för detta att posten vill ha tull och moms? Absolut!Jodå för fasen! Gav 13500kr för en ram värd 35K sänkt till 25K så det kan bli typ max 17!
Har inte lagt någon värdering i det. :)
"Bättre/sämre" än rent inhemska affärer där 100% tillslut blir till skatt.Man har ju redan betalt 56% inkomstskatt på pengarna som används för att betala de importerade varorna. Av det som arbetsgivaren betalat ut går väl ca 75% i olika skatter innan säljaren av varan får sitt.
19.568 kr det är vad du betalar för din ram men då är inte frakten inräknad i tullräknaren så slut priset stannar inte med priset på tullräknaren sen tillkommer en adminastrativ kostnad på ca 150 kr men den betalas utom tull avgiften och moms så om du har gjort något fynd det är frågan.Jodå för fasen! Gav 13500kr för en ram värd 35K sänkt till 25K så det kan bli typ max 17!

De beror väl på vilket värde det stod på paketet?Det brukar vara flygfrakt från us och då är det dom stora drakarna som brukar ombesörja kla
19.568 kr det är vad du betalar för din ram men då är inte frakten inräknad i tullräknaren så slut priset stannar inte med priset på tullräknaren sen tillkommer en adminastrativ kostnad på ca 150 kr men den betalas utom tull avgiften och moms så om du har gjort något fynd det är frågan.Visa bilaga 448112
Utgår från det värde han sa om han har det försäkrat.De beror väl på vilket värde det stod på paketet?
Varuvärdet står på fraktpappren så du kan ju försöka med photoshopJag kan ha råkat photoshoppa ett kvitto en gång när tullen hörde av sig. Jag säger givetvis inte att man skall göra detta men det gick alldeles utmärkt i mitt fall.
I regel så sköter fraktbolaget allt och det är för att göra det enklare.Fick ett paket från USA registrerat i fel valuta av FedEx. Avgiften blev flera hundra kronor dyrare än vad det skulle vara. Där räckte det med att skicka över en PDF med transaktionen från PayPal till Tullverket för att få en återbetalning av det felaktiga beloppet.
Vet inte Tullverket har någon kopia på fraktdokumenten från FedEx, eller om de bara får registreringen digital av transportören.
Då borde det inte vara några problem att ta PDF-utdraget från PayPal och ändra valutan till en mer fördelaktig och skicka in överklagan till Tullverket?I regel så sköter fraktbolaget allt och det är för att göra det enklare.
Troligen så får du börja med att bråka med FedEx eftersom du är 3 partDå borde det inte vara några problem att ta PDF-utdraget från PayPal och ändra valutan till en mer fördelaktig och skicka in överklagan till Tullverket?
Själv så gick jag direkt på Tullverket med en överklagan av importmomsbeslutet. Nu så var jag inte ute efter att luras, utan bara få rätt. Så jag vet inte om Tullverket hade mer information att gå på än mitt inskickade PayPalutdrag för att se att jag hade rätt.Troligen så får du börja med att bråka med FedEx eftersom du är 3 part
Momsen den har inte Tullverket med att göra utan den är Skatteverket intresserad av för du betalade moms på hela Varuvärdet så du får nog ta en omgång med Skatteverket med.Själv så gick jag direkt på Tullverket med en överklagan av importmomsbeslutet. Nu så var jag inte ute efter att luras, utan bara få rätt. Så jag vet inte om Tullverket hade mer information att gå på än mitt inskickade PayPalutdrag för att se att jag hade rätt.
Varuvärdet står på fraktpappren så du kan ju försöka med photoshop
Mitt ärende är redan klart, så det fungerade precis så som jag skrev här ovanför. Tänkte mer på din kommentar "Varuvärdet står på fraktpappren så du kan ju försöka med photoshop"Momsen den har inte Tullverket med att göra utan den är Skatteverket intresserad av för du betalade moms på hela Varuvärdet så du får nog ta en omgång med Skatteverket med.