Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Fick PM/fråga vad jag äter på cykelresa, och då som bikepacker med bara två drybags för då går det ju inte att ta med så mycket mat. Inte heller mjuk mat, eller tunga burkar eller t.ex kött som snabbt ruttnar. Nu är jag inte så förtjust i kött (tycker att hela köttindustri känns rutten) så jag saknar det inte. Att köpa mat när man vill går inte heller mitt ute i ingenstans, så då finns det inte så mycket mat kvar. Bra för då är det lätt att välja, och att laga. Men har egentligen nu ingen lust att skriva många ord och dela med mig recept, mattips osv. Jag fryser liten och vill gärna cykla vidare innan det är för mörkt igen. Kanske nån annan bikepacker som cykla ofta i vildmarken vill gärna tipsa, eller jag svarar en annan gång.
Men kan snabbt berätta nu att jag hade imorse iaf en härligt och snabbt frukost. Nåt helt annat än musli och blåbär.
Steka snabbt några skivor tomat och mozzarella.
Ösa ännu snabbare tomat-ostskivorna på några rågkusar, om det går för långsamt får du tuggummi-ost.
Några färska basilikablad som jag fick från en snäll människa och klar. Härligt :)
Och idag mötte jag på en små grusväg, en kvinna. Hon bodde där, hade plockat svamp och frågade om jag ville ha kaffe. Så vi drack kaffe på verandan, småpratade om jakt, bär och utelivet. Hon tog en bild av Pusgsley, klickade gillande med tungan när hon såg min vapenarsenal (kniv och yxa) och när jag ville hoppa på cykeln igen sprang hon in i huset. "Vänta lite, jag har nåt för dig, ska bara skriva ditt namn på". Alltid spännande att få nåt på cykelresa, det kan vara allt från tjocka filtar, hemmastickade tröjor, gummi stövlar, tunga stekpannor till några små äpple eller en kanelbulle. "Jonna skriver man med en Y" svarade jag på hennes fråga och undrade om namnet skulle hjälpa mot tjuvaktiga troll eller hungriga vildsvin.
Och nu är det dags att kolla vad det är.
Indisk kycklinggryta?
Eller svampgryta? Hon sa iaf att det var mycket gott och att det var en gammaldags svensk rätt. Man äter det med mjölk och en klunk grädde. Nu är mjölk det värsta som finns så jag är glad att jag inte har mjölk.
Jag värmde upp lite och det är härligt, mycket gott!
Hemmagjord fruktkräm, från hennes gård. Jag älskar den där kvinna.
Men nu snabbt som fan hoppa på fattien igen.
Men kan snabbt berätta nu att jag hade imorse iaf en härligt och snabbt frukost. Nåt helt annat än musli och blåbär.
Steka snabbt några skivor tomat och mozzarella.
Ösa ännu snabbare tomat-ostskivorna på några rågkusar, om det går för långsamt får du tuggummi-ost.
Några färska basilikablad som jag fick från en snäll människa och klar. Härligt :)
Och idag mötte jag på en små grusväg, en kvinna. Hon bodde där, hade plockat svamp och frågade om jag ville ha kaffe. Så vi drack kaffe på verandan, småpratade om jakt, bär och utelivet. Hon tog en bild av Pusgsley, klickade gillande med tungan när hon såg min vapenarsenal (kniv och yxa) och när jag ville hoppa på cykeln igen sprang hon in i huset. "Vänta lite, jag har nåt för dig, ska bara skriva ditt namn på". Alltid spännande att få nåt på cykelresa, det kan vara allt från tjocka filtar, hemmastickade tröjor, gummi stövlar, tunga stekpannor till några små äpple eller en kanelbulle. "Jonna skriver man med en Y" svarade jag på hennes fråga och undrade om namnet skulle hjälpa mot tjuvaktiga troll eller hungriga vildsvin.
Och nu är det dags att kolla vad det är.
Indisk kycklinggryta?
Eller svampgryta? Hon sa iaf att det var mycket gott och att det var en gammaldags svensk rätt. Man äter det med mjölk och en klunk grädde. Nu är mjölk det värsta som finns så jag är glad att jag inte har mjölk.
Jag värmde upp lite och det är härligt, mycket gott!
Hemmagjord fruktkräm, från hennes gård. Jag älskar den där kvinna.
Men nu snabbt som fan hoppa på fattien igen.