Byggtråd: Localbikechop och en jävla massa jävla jobb.

Tänk vad trist det vore om alla cyklar var exakt likadana, alla skulle cykla runt på exakt samma hoj, satan va trist, vilket dåligt ”business case”, och satan så tråkiga trådarna vore på Happyride.

Ojojoj, vilken straw man. :)

Du kan få en tillbaks: tänk vad mycket ”innovation” det skulle vara om du var tvungen att använda en specifik cykelpump för varje cykelfabrikant.

Riktigt kul att läsa... å spännande att i framtiden åka på nåt annat än Epic! Ser verkligen fram emot min Scalpel 2025 med inbyggd snusdosa i styrstammen!! :)

Jag tror man inte ska fråga en inbiten cannondaleentusiast om vad som ska bytas för att den stora massan ska börja med Cannondale ?.
Bakhjulet är ju 3mm off, gaffeln är speciell (och krånglig). Vevlagret visste jag inte... Eller menar du att det är sjukt dåliga toleranser? Kan ju även vara målningen "ps30" när det är bb30 som syftas på?:D

*Spänner fast mig*
Fel tråd för detta trams.

Haha, ja det är fel tråd för detta=)=)

Men jag får helt enkelt ta mitt ansvar som märkesrepresetant framöver.
- Monterar bb30 lager på rätt sätt. (Samt ALLA pressfitlager på marknaden, och gängar om från italienskt till engelskt på gängade lager)
- Disha om alla fälgar på marknaden så de passar Ai. (Så klart byter jag ut alla navstandarder såsom 135, 142, 142+, 148, 148+ och 150 nav mot rätt standard när jag ändå håller på, även om det inte är märkesrelaterat)
- Häller i kefir i Lefty gafflarna så de blir så där ostyva och sladdriga som rock shox och fox. Samt monterar ett extra gaffelben så man får en extra sak att serva. Och slänger in 100, 110 bredder med qr och tru axle, även Mavics nya system)

ÄR NI NÖJDA SEN?????
Jag vill inte höra ETT enda pip från någon sen!

(ingen får ta illa vid sig av ovanstående text, jag vill bara skämtsamt bevisa vilken dynghög cykelindustrin är med alla standarder)

SÅ.

Inget mer gnäll nu, gå i stället in och köp denna balla retro styrstam jag designat tillsammans med Victor från Farr components, in och förbeställ innan den är slut!
1605384160625.png

1605384208852.png

Senast ändrad:
Jag tror Transition blir väldigt sur på mig då om jag bara kopierar deras hoj rakt av när de antagligen tryckt in en massa pengar i utveckling.
Men det är ju ett väldigt populärt koncept inom cykelindustrin, kopiera, slipp utvecklingskostnader, sälj billigare=)

Bättre att göra något bättre i stället=)
Jag tror nog du förstod andemeningen. En cykel byggd för att vara snabb och mångsidig, med ett utseende att dö för. Med modern geo utan att gå överstyr, låg vikt och bra trampförmåga. Allt det som placerat Spur på mångas önskelista. Men samtidigt pressa användbarheten genom lite mer slaglängd, och göra den lite mer konkurrenskraftigt prissatt.

Ojojoj, vilken straw man. :)

Du kan få en tillbaks: tänk vad mycket ”innovation” det skulle vara om du var tvungen att använda en specifik cykelpump för varje cykelfabrikant.

Förlåt om jag lät dryg, menar det verkligen, jag dishar om hjulen åt dig (jag får en till cykelvän, vi kan dricka öl och Cannondale-nörda båda två) Var verkligen inte menat som något elakt, jag är faktiskt snäll.
Men jag menar verkligen att det finns dummare lösningar än de 6mm som finns på Ai(som man kan lösa själv, och även många hjulbyggare erbjuder från början).

Det jag egentligen ville säga att det finns många system som man kan bygga bort, inte nöjd med BB30, använd en adapter och kör med ett annat system.

Men när man "dödar" en ram genom att nyare hjul rent fysiskt inte passar i en viss bredd, eller genom en trend döda alla cyklar som inte har en viss styrhuvudsvinkel eller liknande tycker jag är dummare.

Exemplet du skrev med cykelpumpen tycker jag stämmer, men i min version är det cykelpumpstillverkaren som är boven, inte cykelmärket.

Och när jag pratade om standarder så är de bra, om de är få, och dessutom bra=)

Jag tror nog du förstod andemeningen. En cykel byggd för att vara snabb och mångsidig, med ett utseende att dö för. Med modern geo utan att gå överstyr, låg vikt och bra trampförmåga. Allt det som placerat Spur på mångas önskelista. Men samtidigt pressa användbarheten genom lite mer slaglängd, och göra den lite mer konkurrenskraftigt prissatt.

Jag missförstod faktiskt.

Jag håller med om Spur.en, är en drömcykel på min lista med.
Vi kanske kan hoppas på en version med Alu ram framöver?

Förlåt om jag lät dryg, menar det verkligen, jag dishar om hjulen åt dig (jag får en till cykelvän, vi kan dricka öl och Cannondale-nörda båda två) Var verkligen inte menat som något elakt, jag är faktiskt snäll.
Men jag menar verkligen att det finns dummare lösningar än de 6mm som finns på Ai(som man kan lösa själv, och även många hjulbyggare erbjuder från början).

Det jag egentligen ville säga att det finns många system som man kan bygga bort, inte nöjd med BB30, använd en adapter och kör med ett annat system.

Men när man "dödar" en ram genom att nyare hjul rent fysiskt inte passar i en viss bredd, eller genom en trend döda alla cyklar som inte har en viss styrhuvudsvinkel eller liknande tycker jag är dummare.

Exemplet du skrev med cykelpumpen tycker jag stämmer, men i min version är det cykelpumpstillverkaren som är boven, inte cykelmärket.

Och när jag pratade om standarder så är de bra, om de är få, och dessutom bra=)

Jag tar/tog inte illa upp. Jag ville däremot med mitt första inlägg ge dig ett tips från en helt vanlig jävla svennebanancyklist om att vissa avsteg från standarder som Cannondale gör/har gjort inte direkt främjar deras/er försäljning.

Angående standarder;
530E4F7D-46E5-44C3-B136-CDF39321A43F.png

källa: https://xkcd.com/927/

Jag tar/tog inte illa upp. Jag ville däremot med mitt första inlägg ge dig ett tips från en helt vanlig jävla svennebanancyklist om att vissa avsteg från standarder som Cannondale gör/har gjort inte direkt främjar deras/er försäljning.

Angående standarder;
Visa bilaga 453307
källa: https://xkcd.com/927/

Haha, bra och förklarande bild=) Och håller helt med om den!=)

Jag har på riktigt en kasse i garderoben med matchmakers för olika växelreglage/bromskombos, olika end caps för olika hjul samt några sånna där problemsolvers växelvajerlängdsutjämnare för att få shimano och sram komponenter att funka ihop. Och nu använder jag inte ens dem för jag har nya prylar som inte är kompatibla med dessa....

En Cannondale Hooligan gravel! Med bock!
JAAAA! Alltså det är sånt här jag gillar! Har du sett de där japanska mini velo cyklarna med bock?

Stort grattis till jobbet! Overkligt coolt! Cannondale har alltid varit riktigt coola tycker jag.

Tack så mycket, det tycker jag med;) Det var Cannondale, Klein och Votec som var drömhojjarna när jag var yngre. Oki, en Gt Zaskar Le eller en Crescent Gram var rätt ball med.

Kan du ta det som en utmaning och få in cannondale-loggan fler gånger än på min superx?
Visa bilaga 453319

Haha, jävlar vad många loggor!! Gissar på att cykeln är från 2014-2015? Minns att de hade dille på att ha loggor överallt på hojarna då. Nu har man ju i stället problemet att man placerar loggan "fel" på cykeln, den känns alltid "off" på något sätt. Så det blir min första åtgärd på Cannondale, gå med grafikern till optikern.

Jag tror man inte ska fråga en inbiten cannondaleentusiast om vad som ska bytas för att den stora massan ska börja med Cannondale ?.
Bakhjulet är ju 3mm off, gaffeln är speciell (och krånglig). Vevlagret visste jag inte... Eller menar du att det är sjukt dåliga toleranser? Kan ju även vara målningen "ps30" när det är bb30 som syftas på?:D

*Spänner fast mig*
Fel tråd för detta trams.

Nu har jag väll kört cannondale kanske 5 år av 25år. Så vetefan om jag är så inbiten. Däremot kan jag tycka att kritik ska vara befogad och i rätt proportion. De flesta tillverkare har ju något som är ”special”. Leftyn måste du ju tex inte köra. Ramarna har ju 11:8”-1,5” styrrör som alla andra idag. Så du behöver inte ens något special adapter lager. Min beställda scalpel kommer inte ens med lefty. Och det är väll typ bara scalpel som ens finns med lefty om vi pratar mtb. Och inte ens där är det alla versioner som har den. Kollar du sen alla andra hojar de har, har alla vanliga gafflar.

angånde vevlagret. Jag menar att hylsan på ramen är 83 mm. Tolleranser kan jag inte säga något om, har själv haft noll problem med vevlagret.

som alfaalfa skriver så är hjulen ingen stor grej.De nya är det dessutom bara 3 mm förskjutet.

trams är det inte. Inte om man inte bara grabbar om det för att man bestämt sig att det är fel, bara för att ?. Men fel tråd ja. ??

Haha, jävlar vad många loggor!! Gissar på att cykeln är från 2014-2015? Minns att de hade dille på att ha loggor överallt på hojarna då. Nu har man ju i stället problemet att man placerar loggan "fel" på cykeln, den känns alltid "off" på något sätt. Så det blir min första åtgärd på Cannondale, gå med grafikern till optikern.

måste ju vara den av de stora märkena som har minst loggor nu :-)

många märken har haft en förkärlek för att bomba med dekaler. Gärna på sponsorer osv för teamet, bland annat ett stort schweiziskt märke.

Grattis! Få förunnat att jobba med det dom älskar!

Pitcha idéen om en STB (Scandinavian terrain bike)
Ej att misstags för Statligt tandvårdsbidrag, Där kommer fullface hjälmen in...

Snälla få dem att gå tillbaka till den klassiska Cannondale loggan. Både ordbilden och symbolen är bättre. Känns lite som alla andra branscher lämnar ”webb 2.0” loggorna och går tillbaka till cleana (ibland retro) loggor. Dags för cykelbranschen att göra samma sak kan man tycka.

Och grattis till jobbet låter ju superkul!

Grattis!
Har du som baddibilder bättre lårsvep än Cyklist?
Bomb nummer 2:
Egentligen har jag och AlfaAlfa samarbetat i flera år på så vis att han photoshoppat mina lår i alla bilder som någonsin publicerats på dem. Säkrare än silikoninlägg men betydligt dyrare.

Oavsett så låter det ju som att man kommer bli tvungen att bygga en Cannondale eller fem en vacker dag!

Grattis! Få förunnat att jobba med det dom älskar!

Pitcha idéen om en STB (Scandinavian terrain bike)
Ej att misstags för Statligt tandvårdsbidrag, Där kommer fullface hjälmen in...

TACK!

STB hojjar har de ju redan, kolla in deras Citybikes! *Baram tisch* Skoja! Du får väl se på nya Jekyllen som kommer.....;)

Snälla få dem att gå tillbaka till den klassiska Cannondale loggan. Både ordbilden och symbolen är bättre. Känns lite som alla andra branscher lämnar ”webb 2.0” loggorna och går tillbaka till cleana (ibland retro) loggor. Dags för cykelbranschen att göra samma sak kan man tycka.

Och grattis till jobbet låter ju superkul!

Om det är något jag stör mig på så är det grafiken och framförallt färgsättningarna jag inte gillar. Är man som jag, Cannondale nörd (och läser gamla cannondale kataloger som lektyr) så ser man att färgsättningarna är en hommage till 91-98 års färgsättningar, men dåligt utförda. Och den nya loggan är inte snygg, den är ju också retro, men "fel" retro, hade hellre sett en ny version av något från 90-92.

Bomb nummer 2:
Egentligen har jag och AlfaAlfa samarbetat i flera år på så vis att han photoshoppat mina lår i alla bilder som någonsin publicerats på dem. Säkrare än silikoninlägg men betydligt dyrare.

Oavsett så låter det ju som att man kommer bli tvungen att bygga en Cannondale eller fem en vacker dag!

Då har vi inte ens berättat om hur mycket photoshoppande jag får göra på helgerna när du rasslar runt på Tinder och skickar dickpics!

Kan ju berätta här att målet är så klart att Gustav ska gå över till Cannondale, det är slut med Nino mopparna nu!!!

Grattis!
Har du som baddibilder bättre lårsvep än Cyklist?

Jag har ju faktiskt spelat amerikansk fotboll och brottats när jag var yngre...MYCKET YNGRE...och min träning de senaste åren har varit fokuserat på ben och rygg då jag har haft riktigt mycket rygg och nackproblem så har jag ändå behållit en någorlunda fyrkantig approach, men absolut INTE deff, om ni läser/tittar på Marvel så ser jag ut som en Pappatjock Juggernaut.

Eftersom jag precis satt mig själv på strikt tränings och viktnedgångsdiet/träning/kalla-e-va-du vill så kan ni få mina senaste mått.

1.75 lång.
Nacke: 48cm
Biceps: 41cm
Vader: 44cm
Lår: 64cm.
Ben längd: Tax.

Vikt tänkte jag ta i samband med nästa bilprovning. Men nu när man har 2 år kvar till Förti så märker jag att ens vikt mer och mer består av generande hårväxt och förhårdnader på hälarna.

Jag är inte på något sätt bodybuildig, vi är bara byggda som grävlingar i vår släkt.

Mitt mål är att inom två år se ut som Robert Förstemann, han är 1.74 och väger 90kg. Det är mest för att det känns som en enklare väg fysiskt för mig än att jag ske se "Tour De France" ut.

Jag är sugen på att bygga barncykel av en Prophet i minsta storlek, kanske lite kortare slag bak för att slacka vinkeln lite. Dessutom har den 1.5" headtube så modern gaffel går att använda, eller ett angleset. Kanske kan vara ett roligt projekt :)

Ja! Barncyklar! Riktiga barncyklar! Fasen, treåringar kan cykla på riktigt men det finns fasen inte riktiga cyklar till dem. Du vet att du vill!!!!!!!!!!!!
/T

När hörnen i lägenheten ser ut så här...
Toppy3.jpg

Så hittar man trots allt ett tomt hörn till att fylla...
toppy.jpg

Men...det är ju en Cannondale, så det blir oftast hejjarop och leende suckar från frugan med ett "åååh...älskar dig". Jag är verkligen lycklig, en Cannondale Topstone 3. Alu gravel hoj alltså. Ville egentligen ha modellen över, en Topstone 2 i lilametallic, men allt är slutsålt, ALLT.
toppy2.jpg

Det finns en nackdel med just den här hojen....japp...Shimano Sora....nu är den här hojjen inte tänkt att bli något annat än en pendlare, men va fan 9 delat och vajerstyrda skivbromsar.... nej de här får vi fan styra upp.
toppy4.jpg

Planen presenteras i morgon.

Nu var dessa 15 minuter cykelnördande över, tillbaks till jobbet.

Du har säkert redan svarat på den här frågan, och jag riskerar väl att framstå som mer korkad än jag egentligen är (lovar!!!), men vad exakt kommer du göra på Cannondale?

Ser inte dedär svetsarna ovanligt klumpiga ut för att vara Cannondale? Eller blir mitt öga lurat på något sätt?

Du har säkert redan svarat på den här frågan, och jag riskerar väl att framstå som mer korkad än jag egentligen är (lovar!!!), men vad exakt kommer du göra på Cannondale?

Det är absolut ingen korkad fråga.
Jag kommer börja där som industridesigner så jag kommer nog få designa cyklar, tillbehör och produkter som rör just cyklar. Allt under varumärket Cannondale.

Typ så här:
Designkontoret i Usa
Designkontoret i Tyskland
Designkontoret i England (Fabric/Charge bikes har samma ägare som Cannondale)

Ser inte dedär svetsarna ovanligt klumpiga ut för att vara Cannondale? Eller blir mitt öga lurat på något sätt?

Nej, de är inte lika snygga som när hojjarna tillverkades i Usa, då man slipade svetsarna efteråt. Men inte blaffigare än nån alu ram av annan tillverkare i hemmet. Gråmetallic högblank gör nog inte mycket för att dölja dem heller=)

Gissar att det som vanligt är priset som spelar in. När vi gjorde styrstammen några inlägg längre upp i tråden så funderade vi på olika tillverkningssätt. Just att få svetsar slipade dubblerade kostnaden.

Men håller med, lite synd är det när jag tycker Cannondale(precis som Klein) varit synonymt med snygga alu ramar.

Det är absolut ingen korkad fråga.
Jag kommer börja där som industridesigner så jag kommer nog få designa cyklar, tillbehör och produkter som rör just cyklar. Allt under varumärket Cannondale.

Typ så här:
Designkontoret i Usa
Designkontoret i Tyskland
Designkontoret i England (Fabric/Charge bikes har samma ägare som Cannondale)

Fan vad roligt! Har du visat dom din splatter paint Cannondale? ;D Hoppas du kommer få möjlighet att ge din touch på några framtida cyklar!

För övrigt tycker jag Topstone 2 och 3-ramarna är riktigt snygga i all sin enkelhet. Extra förtjust i färgen på nya Topstone 2. Synd bara man ska behöva gå upp till Topstone 2 för att få hydrauliska bromsar! Annars har jag inget emot Sora. ;D

Fan vad roligt! Har du visat dom din splatter paint Cannondale? ;D Hoppas du kommer få möjlighet att ge din touch på några framtida cyklar!

För övrigt tycker jag Topstone 2 och 3-ramarna är riktigt snygga i all sin enkelhet. Extra förtjust i färgen på nya Topstone 2. Synd bara man ska behöva gå upp till Topstone 2 för att få hydrauliska bromsar! Annars har jag inget emot Sora. ;D

Jo då!Den har dem sett=) Ni ska se vilka vilda hojjar folket på Cannondale har, när jag var på besök på deras kontor i Connecticut så var det mycket custom.....antar att det blir så när man har har hela cykelindustrin som "bra att ha låda"=)
Och ännu ballare på kontoret i Tyskland som ligger granne med Bike Ahead, Trickstuff osv....
Och det....det längtar man ju inte alls efter.....

Ja jag kan gilla dem med, enkel färgsättning, diskret logga, inga typiska "gravelmönster" överallt, enkelt, funktionellt.

Jo då!Den har dem sett=) Ni ska se vilka vilda hojjar folket på Cannondale har, när jag var på besök på deras kontor i Connecticut så var det mycket custom.....antar att det blir så när man har har hela cykelindustrin som "bra att ha låda"=)
Och ännu ballare på kontoret i Tyskland som ligger granne med Bike Ahead, Trickstuff osv....
Och det....det längtar man ju inte alls efter.....

Ja jag kan gilla dem med, enkel färgsättning, diskret logga, inga typiska "gravelmönster" överallt, enkelt, funktionellt.

Har dom något Sverige-kontor eller blir det att jobba hemma tills Corona är ur världen och sen flytta? :D Fick du Topstonen gratis som välkomstgåva eller fick du hosta upp fullpris? ;) Hoppas du får lite personalrabatt på prylar till framtida hobbyprojekt förresten! :P

TACK!

STB hojjar har de ju redan, kolla in deras Citybikes! *Baram tisch* Skoja! Du får väl se på nya Jekyllen som kommer.....;)

Om det är något jag stör mig på så är det grafiken och framförallt färgsättningarna jag inte gillar. Är man som jag, Cannondale nörd (och läser gamla cannondale kataloger som lektyr) så ser man att färgsättningarna är en hommage till 91-98 års färgsättningar, men dåligt utförda. Och den nya loggan är inte snygg, den är ju också retro, men "fel" retro, hade hellre sett en ny version av något från 90-92.

Då har vi inte ens berättat om hur mycket photoshoppande jag får göra på helgerna när du rasslar runt på Tinder och skickar dickpics!

Kan ju berätta här att målet är så klart att Gustav ska gå över till Cannondale, det är slut med Nino mopparna nu!!!

Jag har ju faktiskt spelat amerikansk fotboll och brottats när jag var yngre...MYCKET YNGRE...och min träning de senaste åren har varit fokuserat på ben och rygg då jag har haft riktigt mycket rygg och nackproblem så har jag ändå behållit en någorlunda fyrkantig approach, men absolut INTE deff, om ni läser/tittar på Marvel så ser jag ut som en Pappatjock Juggernaut.

Eftersom jag precis satt mig själv på strikt tränings och viktnedgångsdiet/träning/kalla-e-va-du vill så kan ni få mina senaste mått.

1.75 lång.
Nacke: 48cm
Biceps: 41cm
Vader: 44cm
Lår: 64cm.
Ben längd: Tax.

Vikt tänkte jag ta i samband med nästa bilprovning. Men nu när man har 2 år kvar till Förti så märker jag att ens vikt mer och mer består av generande hårväxt och förhårdnader på hälarna.

Jag är inte på något sätt bodybuildig, vi är bara byggda som grävlingar i vår släkt.

Mitt mål är att inom två år se ut som Robert Förstemann, han är 1.74 och väger 90kg. Det är mest för att det känns som en enklare väg fysiskt för mig än att jag ske se "Tour De France" ut.
Fan nu måste jag mäta mig i helgen. Typiskt! :)

Har dom något Sverige-kontor eller blir det att jobba hemma tills Corona är ur världen och sen flytta? :D Fick du Topstonen gratis som välkomstgåva eller fick du hosta upp fullpris? ;) Hoppas du får lite personalrabatt på prylar till framtida hobbyprojekt förresten! :P

Inget Sverige kontor, så blir hemifrån innan man flyttar till Tyskland. Nej, Topstonen betalade jag själv, men när man börjar så får man bra priser, och så måste man ju så klart produkttesta lite...

Topstonen är betald med mitt "cykelkonto", det är pengar som jag får in på de designjobb jobb jag gör utöver jobbet, och nu så drällde det in lite royaltypengar, cykelindustrin går ju som tåget nu så det rasslar lite här och där varje månad.

Grattis till jobbet, tror det blir fantastiskt. Kommer givetvis sakna inläggen här, lite som att åka med i Åkerlunds Smack my bitch up video ibland. Man börjar läsa inlägget och när man är klar har man gjort det på en enda lång inandning och sitter där med hela bröstkorgen mot hakan. Puuuuuh. Återigen, grattis.

Grattis till jobbet, tror det blir fantastiskt. Kommer givetvis sakna inläggen här, lite som att åka med i Åkerlunds Smack my bitch up video ibland. Man börjar läsa inlägget och när man är klar har man gjort det på en enda lång inandning och sitter där med hela bröstkorgen mot hakan. Puuuuuh. Återigen, grattis.

Fan vad glad jag blir!!

Lovar att det kommer vara minst lika mycket dumheter här i fortsättningen, jag måste ju på något sätt belöna folket som orkar läsa det här dravvlet=)

QUOTE="AlfaAlfa, post: 3844984, member: 35357"]
Det vore kul, har ju två småbarn hemma, så intresset finns ju!=)
[/QUOTE]

Tjat funkade ju för Paco på EST såå atttt...... :-)

/T

Fan vad glad jag blir!!

Lovar att det kommer vara minst lika mycket dumheter här i fortsättningen, jag måste ju på något sätt belöna folket som orkar läsa det här dravvlet=)
Orkar läsa? Dina inlägg är en ljuspunkt som vi är många som hämtar energi ifrån.

även jag får sälla mig till skaran som gratulerar till nya jobbet. Borde inte kunna bli mycket annat än skitbra.

Orkar läsa? Dina inlägg är en ljuspunkt som vi är många som hämtar energi ifrån.

även jag får sälla mig till skaran som gratulerar till nya jobbet. Borde inte kunna bli mycket annat än skitbra.
Instämmer till fullo med ovanstående talare! Phett, ett jättegrattis från linje 17!

Måste samtidigt passa på att totalsåga bevakningsfunktionen av forumtrådar, det är nästan läge att göra en anmälan om psykiskt lidande...här har man gått i höstrusket och väntat och väntat och längtat efter ett nytt, sprudlande, inspirerande och alltigenom rasande trevligt inlägg utan minsta livstecken vid den lilla ?-symbolen i övre högra hörnet, but nothing...
När sen desperationen till slut blev total och man ger sig till att söka efter
"Byggtråd: LOEJMJJ.-tråden så visar det sig att den har både puttrat, tuffat och rusat på i högönsklig välmåga under flera veckor utan att ge som mycket som ett endaste lite oskyldigt "pling" ifrån sig! Sic transit gloria mundi!

Ps/Har du fått Scotten såld, och vad blev namnet till slut?/Ds

Senast ändrad:

Tackar så mycket, det värmer=)

Instämmer till fullo med ovanstående talare! Phett, ett jättegrattis från linje 17!

Måste samtidigt passa på att totalsåga bevakningsfunktionen av forumtrådar, det är nästan läge att göra en anmälan om psykiskt lidande...här har man gått i höstrusket och väntat och väntat och längtat efter ett nytt, sprudlande, inspirerande och alltigenom rasande trevligt inlägg utan minsta livstecken vid den lilla ?-symbolen i övre högra hörnet, but nothing...
När sen desperationen till slut blev total och man ger sig till att söka efter
"Byggtråd: LOEJMJJ.-tråden så visar det sig att den har både puttrat, tuffat och rusat på i högönsklig välmåga under flera veckor utan att ge som mycket som ett endaste lite oskyldigt "pling" ifrån sig! Sic transit gloria mundi!

Ps/Har du fått Scotten såld, och vad blev namnet till slut?/Ds

Haha, som när man såg säsong 1 av Game of Thrones på någon online streaming tjänst, och inte orkade betala sen när gratistiden gick ut, sen tänkter man ändå några år senare -undra om det kom en säsong 2?, och så är 11 säsonger man missat.....

Scott:en skall fotas först, väntar på en dag med bra väder....sen ska du den ut till försäljning, dock så verkar kanske min Papps ha paxat den. Skall sälja ATR hojen också. Sen ska jag börja riva i min nya Topstone, men blir mest lite kosmetiskt pill, tanken är att den skall vara vinterpendlare.

Har ju också det där Votec bygget på gång, men får helt ärligt se hur det blir med den, själva cykeln är helt slutsåld, och även 2021 modellerna, så de försöker få igång produktionen igen så fort som möjligt, men i dessa corona tider är det si och så med just produktion, och många står i kö för tillverkning. Jag vill gärna få ramen innan december så man hinner bygga lite, för jag tror inte det blir så uppskattat om jag promotar ett annat märke på "nya" jobbet. Lite synd då jag har det mesta till själva bygget liggandes. topstonen kanske får ärva de prylarna sen.

Skit samma, cykelbyggen kommer det bli.=)

Tillbaka
Topp