Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trot eller ej med Postnord kommer att släppa funktionen "live tracking" där man kan följa chauffören i realtid.
Testkörs nu på ett par orter och tanken är att utöka funktionen successivt.
Tvärtom, det är asgammalt!" alleredan" Ett nytt ord i svenska ordboken!
Kan de inte bara lägga foliehatten över gps:en?Det är därför man alltid ser budchaufförer och lastbilschaufförer stå under broar.
Råttorna hittar alltid ett sätt att komma undan.
Kan de inte bara lägga foliehatten över gps:en?
Japp. Logiskt. Annars skulle det ju synas vilken bro de står under: Bron där spåret slutar.Det gör de redan för den andra halvan av tiden som de inte står under vägbron.
Japp. Logiskt. Annars skulle det ju synas vilken bro de står under: Bron där spåret slutar.
Det är stor brist på chaufförer... vi ser konsekvenserna av drt.
Då är det ännu värre om PN övervakar sin personal, vet att det fuskas och inte gör något åt det. Fy PN, FY.Dom är övervakade alleredan genom handdatorn. Eller har du missat något.
Illa, illa..PostNord är extremt usla på hemkörning. Jag har under de senaste månaderna haft sju paket från utlandet med hemkörning. Jag har haft sändningsnummer och via Postens hemsida kunnat följa paketens väg från utlandet och därför sett till att vara hemma när utkörning varit på gång. Inte en enda gång har leverans skett. Chaufförerna skiter helt enkelt i att försöka leverera till bostadsadresser, i loggen knappar de in att de porten varit låst och att mottagaren inte gått att nå. Nu har jag porttelefon som inte är särskilt svår att använda. Jag har ringt och pratat med den som är chef för depån i Segeltorp, men han envisas med att hävda att chaufförerna ringt på utan att få något svar. En kamrat har berättat att han vid ett tillfälle väntade nere i porten, lik förb-at har chauffören angett att han inte kunnat få tag i mottagaren.
Ja, det är sorgligt. Dom ljuger ju.Mycket illa när cheferna täcker upp för de! Jag med brukade skriva portkod på paketen men 1/8 kom förbi mig och ringde på, alla andra hävdade att jag inte var hemma och det är märkligt när man arbetar hemifrån 99%.
Hela företaget tillika personal borde sänkas till Marianergraven.
Jag upplever tvärt om. Rycket upp sig väldigt bra sista 3åren. Runt 2012-15 var det som värst.Vad man än tycker så har posten blivit sämre.
Nu jämför jag med åren innan omorganissstionen. När postnord hette Posten och körde gula bilar.Jag upplever tvärt om. Rycket upp sig väldigt bra sista 3åren. Runt 2012-15 var det som värst.
För min del har tyvärr inte spelat någon roll att gör val av tid för leverans, PN säger bara att leverans inte kan utföras och så får man ändå åka till utlämningsstället och hämta paketet själv två dagar senare. Har råkat ut för detta de tre senaste sändningarnaÄr det någon har fått Postnord hemleverans nyligen, där du fått SMS om att välja tidsintervall för leveransen. Vilka tidsintervall finns det att välja på?
Du menar tiden innan Ica hade postkontor? Då man kunde hämta paket mellan 10-15 onsdag till fredag? :).Nu jämför jag med åren innan omorganissstionen. När postnord hette Posten och körde gula bilar.
DÅ var det bra. Men visst går det framåt sen de åren du nämner.
Nu narras du. Posten hade öppet till kl 18 och fungerade också som kontor åt PK-banken. Lite osäker, men tror att de öppnade redan kl 9. Lördagar stängde de kl 13.Du menar tiden innan Ica hade postkontor? Då man kunde hämta paket mellan 10-15 onsdag till fredag? :).
Kan vara så den fått nytt nr när den lämnat/lämnar Tyskland.Hej!
Beställde en MTB på bikester på black friday. Dock inte för att det var bättre pris på cykeln den dagen utan för att den kom in i lager då. Kanske inte relevant för min fråga dock..
NU är cykeln iaf Lübeck och verkar ha varit det sen den 2/12. Det står att den är "på väg". Bör man bli orolig eller är allt i sin ordning? Någon med samma erfarenhet? Förstår så klart att det är långsammare än vanligt i världen just nu.
Går den med PN hela vägen, eller är det DHL/DeutschePost som hanterar den i Tyskland? Jag hade en express-försändelse som de behövde 9 dagar att frakta fr Kiel till svenska gränsen förra veckan. När PN väl fick den i Sverige kom den fram på 1 dag.Hej!
Beställde en MTB på bikester på black friday. Dock inte för att det var bättre pris på cykeln den dagen utan för att den kom in i lager då. Kanske inte relevant för min fråga dock..
NU är cykeln iaf Lübeck och verkar ha varit det sen den 2/12. Det står att den är "på väg". Bör man bli orolig eller är allt i sin ordning? Någon med samma erfarenhet? Förstår så klart att det är långsammare än vanligt i världen just nu.
Vad jag vet så ska den gå med PostNord hela vägen ..Går den med PN hela vägen, eller är det DHL/DeutschePost som hanterar den i Tyskland? Jag hade en express-försändelse som de behövde 9 dagar att frakta fr Kiel till svenska gränsen förra veckan. När PN väl fick den i Sverige kom den fram på 1 dag.
Så kan det ju faktiskt vara! Någon idé hur man kan få tag på det nya kolli-id? Tänkte ringa förut men hamnade på köplats 372... Så hoppade det!Kan vara så den fått nytt nr när den lämnat/lämnar Tyskland.
Brukar stå. Kolla på hemsidan och inte appen. Gärna leverantören själv om det nu är DHL eller shenker.Så kan det ju faktiskt vara! Någon idé hur man kan få tag på det nya kolli-id? Tänkte ringa förut men hamnade på köplats 372... Så hoppade det!
Tror som sagt att det är pn som kör hela vägen men ska hålla utkik. Har mailat bikester också!Brukar stå. Kolla på hemsidan och inte appen. Gärna leverantören själv om det nu är DHL eller shenker.
Kanske överdriver lite men var inte öppet till 18 i min lilla kommun. Var även stängt minst en vardag i veckan. Men nu är vi 15 år tillbaka i tiden. Föredrar dagens system nå enormt.Nu narras du. Posten hade öppet till kl 18 och fungerade också som kontor åt PK-banken. Lite osäker, men tror att de öppnade redan kl 9. Lördagar stängde de kl 13.
Jag tror du blandar ihop Posten med banker. De stängde med få undantag kl 15 på den tiden.
Okej, jag tänker på den tiden Posten var ett statligt verk och uttrycket "som ett brev på posten" användes om något att lita på. Den tiden var före 1994 då Postverket bolagiserades till Posten AB och förfallet började.Kanske överdriver lite men var inte öppet till 18 i min lilla kommun. Var även stängt minst en vardag i veckan. Men nu är vi 15 år tillbaka i tiden. Föredrar dagens system nå enormt.
Bara om man var så omodern att man inte använde privatgiro. Sjukt smidigt ju att bara fylla i en betalningsorder och sen posta den tillsammans med avierna i ett kuvert och vips betalades räkningarna.Hu, då man fick stå i kö för att betala en räkning ? ? ?
Det där har jag närstående släkt som fortfarande kör med. Det kräver att man printar ut fakturorna som kommer som pdf (det verkar ovanligt att skicka pappret nu för tiden) så man kan gå och lägga dem i kuveret som ska på lådan för att sen scannas av banken... (Mina försök att övertala personen att över gå till det 21a århundradet har hittills misslyckats.)Bara om man var så omodern att man inte använde privatgiro. Sjukt smidigt ju att bara fylla i en betalningsorder och sen posta den tillsammans med avierna i ett kuvert och vips betalades räkningarna.![]()
Möjlighet att posta betalningsorder kom inte förrän 1981. Fram till dess var det till att stå i kö på banken eller posten.Bara om man var så omodern att man inte använde privatgiro. Sjukt smidigt ju att bara fylla i en betalningsorder och sen posta den tillsammans med avierna i ett kuvert och vips betalades räkningarna.![]()
En nära släkting bestämde sig redan på 80-talet att det där med datorer är inget för honom. Varför skulle han behöva printa ut några räkningar? Han får dem i pappersformat, hur annars? Vill han göra en betalning utan att ha en faktura och saknar inbetalningskort så fyller han bara i ett tomt kort att bifoga till betalningsordern.Det där har jag närstående släkt som fortfarande kör med. Det kräver att man printar ut fakturorna som kommer som pdf (det verkar ovanligt att skicka pappret nu för tiden) så man kan gå och lägga dem i kuveret som ska på lådan för att sen scannas av banken... (Mina försök att övertala personen att över gå till det 21a århundradet har hittills misslyckats.)
Min släkting är snål så när företagen kräver 40kr per faktura att skickas ut i pappersformat, så ber han om att få en pdf med den istället över mail. Ett av företagen kräver att man ringer kundtjänst varje månad för varje enskild faktura för detta, men det är tydligen inte ett hinder... Tid har personen gott om.En nära släkting bestämde sig redan på 80-talet att det där med datorer är inget för honom. Varför skulle han behöva printa ut några räkningar? Han får dem i pappersformat, hur annars? Vill han göra en betalning utan att ha en faktura och saknar inbetalningskort så fyller han bara i ett tomt kort att bifoga till betalningsordern.
Han använder inte checkar längre och har faktiskt bank/bankomatkort, så omöjlig för nymodigheter är han inte ?
Det förutsätter att man använder dator eller smartphone...Min släkting är snål så när företagen kräver 40kr per faktura att skickas ut i pappersformat, så ber han om att få en pdf med den istället över mail. Ett av företagen kräver att man ringer kundtjänst varje månad för varje enskild faktura för detta, men det är tydligen inte ett hinder... Tid har personen gott om.
Japp, här handlar det bara om att anpassa sig "lagom". Dator används mycket "Men för rätt saker. Man behöver inte den för räkningar."Det förutsätter att man använder dator eller smartphone...
Bank-id används bara med dator/smartlur. Bank-id och skriftliga betalningsordrar lever i parallella universum och aldrig kommer de att mötas.Har inte Bank-ID gjort det än svårare utan dator/smartlur?