Blockettråden 2

Blockettråden 2
Hade en polare som också hörde av sig till "Rasmus" i Kullavik.
Han verkar köpa upp cyklar från blocket och andra stället för att sedan sälja dem med rejält uppjackade priser på blocket sen. Kanske inget brottsligt iof men det blir ju en slags inflation i begagnatmarknaden.

Härligt att vi fått bilskojare till cykelvärlden =D

Blockettråden 2
Härligt att vi fått bilskojare till cykelvärlden =D
De finns ju överallt på Blocket och verkar köpa upp vadsomhelst. Ni har säkert märkt att ni får rejäla skambud direkt efter ni satt upp annonsen. Det är de här människorna vi pratar om. De sitter på Blocket non stop och försöker vara först till varor med bra priser, samt ger skambud till höger och vänster. Man brukar såklart ignorera de typen av bud, men skriver man till tillräckligt många så träffar man säkert på nån som är desperat att sälja nånting snabbt.

Jag hade en kompis som höll på med att köpa och sälja vidare bilar när vi var yngre, på det sättet har jag fått en uppfattning om vad de håller på med. Jag vet iallafall att han var jävligt stressad p.g.a. det. Tänk dig att behöva bara stirra på Blocket hela dagarna.

Det är såklart jävligt irriterande för oss normala köpare som vill göra en bra affär. Om man vill hitta en begagnat cykel för ett bra pris, gäller det att göra samma sak för att hinna före dem.

Blockettråden 2
Är det där 2015-16 någonting?
Att ljuga om årsmodellen verkar vara ett till sätt för dem att tjäna mer. Har sett sånt flera gånger. Det finns säkert okunniga som blir lurade av det.

Undrar om det finns nåt sätt att avslöja de här människorna? Man kan ju inte ljuga om årsmodellen på en bil, men det är lätt att göra när det gäller cyklar.

Blockettråden 2
De finns ju överallt på Blocket och verkar köpa upp vadsomhelst. Ni har säkert märkt att ni får rejäla skambud direkt efter ni satt upp annonsen. Det är de här människorna vi pratar om. De sitter på Blocket non stop och försöker vara först till varor med bra priser, samt ger skambud till höger och vänster. Man brukar såklart ignorera de typen av bud, men skriver man till tillräckligt många så träffar man säkert på nån som är desperat att sälja nånting snabbt.

Jag hade en kompis som höll på med att köpa och sälja vidare bilar när vi var yngre, på det sättet har jag fått en uppfattning om vad de håller på med. Jag vet iallafall att han var jävligt stressad p.g.a. det. Tänk dig att behöva bara stirra på Blocket hela dagarna.

Det är såklart jävligt irriterande för oss normala köpare som vill göra en bra affär. Om man vill hitta en begagnat cykel för ett bra pris, gäller det att göra samma sak för att hinna före dem.

Vi får väl hoppas att vitus och de andra märkena som säljer prisvärda nya cyklar snart kommer ikapp behovet så kanske dessa skojare kan leta sig vidare.

Blockettråden 2
Skrev lite till honom. Ville bara se hur han skulle reagera om jag spelade nån okunnig. Han påstar att han är andra ägaren och köpte den för över 30.?
Gissar på att han köpte den för en vecka sen. Snarare 16-17000.

Screenshot_20201204-174109_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174209_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174220_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174248_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174320_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174407_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174422_Blocket.jpgScreenshot_20201204-174458_Blocket.jpg

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Säljaren heter Rasmus och hans företag är ett sånt enskilt. Tyvärr förekommer namnet på mrkoll så hoppas det inte är någon oärlig.

Köper man upp cyklar billigt så brukar man köpa mindre ärliga också...
Cyklarna på annons är ute för mer än fjolårets omsättning.

Blockettråden 2
Rapportera hans fel i annonserna till blocket. Dom svarade mig snabbt. Stackars Rasmus måste väl få in deg mellan skådespelarjobben. Observera att han annonserar via sin enskilda firma. Förmodligen kommer det inte synas vid bokslut iaf ?. Bara 8 cyklar ute för stunden! Bara kapitalet som krävs att köpa in dom är imponerande.
Screenshot_20201209-092413_Blocket.jpg

Vi ska titta närmare på denna annonsör för att se om det är möjligt för oss att bekräfta dina uppgifter eller om vi kan dra några egna slutsatser av den information vi registrerat.

Blockettråden 2
Det står iallafall Rasmus som säljare på de här. Det gjorde det inte på de jag kollade på. Hur vet vi att det är samma säljare?

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Rapportera hans fel i annonserna till blocket. Dom svarade mig snabbt. Stackars Rasmus måste väl få in deg mellan skådespelarjobben. Observera att han annonserar via sin enskilda firma. Förmodligen kommer det inte synas vid bokslut iaf ?. Bara 8 cyklar ute för stunden! Bara kapitalet som krävs att köpa in dom är imponerande.Visa bilaga 457858

Vi ska titta närmare på denna annonsör för att se om det är möjligt för oss att bekräfta dina uppgifter eller om vi kan dra några egna slutsatser av den information vi registrerat.
Jag kommer osökt att tänka på Netflixdokumentären "Tassarna borta från katterna" av någon anledning.

Blockettråden 2
Din slutledningsförmåga är kanske inte bäst i världen ?.
Märkte inte att det var samma vägg han fotade mot om det var det folk menade. Men undrar varför han skriver sitt riktiga namn på alla de som du postade och på andra är det Scott, Cykel osv. Försöker han låtsas att det inte är samma person eller inte?

Förresten, jag har skrivit på hans nya Trek, men nu svarar han inte. När jag skrev på Scott annonsen så svarade han inom 1 min.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Rasmus måste ha sett igenom mitt undercover arbete.? Nu svarar han inte längre.

Nån annan kan kanske låtsas vara intresserad och kolla om han kan få fram kvitto på nån av sina cyklar.

På Spec Epic står det att det finns kvitto. Nån som kan kolla med honom om han kan visa det?

Edit. Nu har han svarat på Emondan. Jag frågade om den var snabb och han sa ja.?

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Rapportera hans fel i annonserna till blocket. Dom svarade mig snabbt. Stackars Rasmus måste väl få in deg mellan skådespelarjobben. Observera att han annonserar via sin enskilda firma. Förmodligen kommer det inte synas vid bokslut iaf ?. Bara 8 cyklar ute för stunden! Bara kapitalet som krävs att köpa in dom är imponerande.Visa bilaga 457858

Vad menar du med att rapportera fel? Menar du det faktum att han ljuger i sina annonser eller nåt annat jag inte förstår?

Blockettråden 2
@NickPick Jag fattar ingenting. Skrev nu på Emondan. I annonsen står det Rasmus, men när han skriver till mig står det r.nilselid. Samma sak på Skeppshulten.

Det var samma sak på Scotten. Där stod det Scott som säljare men nåt annat när jag skrev till honom.

Screenshot_20201209-194436_Blocket.jpg

Blockettråden 2
En kompis frågade efter kvitto, fick inte heller nått vettigt svar. Vet inte om ”kvitto finns” innebär att han kan skriva ett kvitto på köpet.
Han förekommer hos mrkoll. Behöver inte betyda nått iof, men han säljer ju misstänkt många cyklar. Men tror han eventuellt är en wheelers dealer, köper upp cyklar som läggs ut, sen säljer dem igen för rejält mycket mer, vilket han också kan i dagsläget när efterfrågan är hög och leveransmöjligheterna hos cykelbutikerna är begränsade.

Tillbaka
Topp