Förstörde mekstället på 2 sekunder!

• Trådstartare Trådstartare Federer
  • Start datum Start datum
Det är troligen en acetalplast. Ganska fet och svår att limma. Lär kräva förbehandling med primer innan limning med superlim (cyanoacrylat). tvivlar på att det kommer att hålla för den draglast det blir i fogen.

Jag hade tvättat med aceton, flambehandlat och sen kört epoxy. Har inte misslyckats på någon plast jag provat ännu.

Flambehandlingen är viktig! Om du kör en flamma nära plasten så kan man i vissa se en fet eller blank hinna som försvinner... man ska inte bränna plasten men denna hinna ska bort. Oxideringen gör något så att limmet fäster bättre.

Flame treatment is the most widely used and cost effective pre-treatment for polyethylene (HDPE, LDPE, UHMW) and polyolefin based plastics prior to polymer bonding or printing. It consists of exposing the surface to be coated to a suitable oxidizing flame during a short period of time (0.2 to 3 sec.).
The resulting change of the surface by creating an oxidized surface greatly improves the liquids ability to wet-out the surface thus creating a strong adhesive bond between the surface and the coating.

Det följer med en lite arm till stället som man skall säkra upp cykel med, är det nån som använder den?
Ja jag använder den ibland när fronten på cykeln hänger högre än bakänden för att hjulet ska hålla sig stilla i sidled. Och då följde det inte med en sån till mitt ställ utan jag fick överta den från en bekant som inte tyckte sig ha användning av den.

jag betalade 385 kr med frakt, såg att nått liknade ställ såldes för $18 på en amerikansk sida, hur är det möjligt att dessa ställ kan vara så billiga, dom känns ju förvånansvärt gedigna?

Nu vad det ju jag som klantade mig , men det är klart att herr moderator tycker att bara ställ som kostar 10 dubbla duger.

Hade det varit gediget hade det klarat av lite klantighet. Tycker det är rätt skrangligt och klämman är sådär, framförallt skydden är kass. Men mitt har hållt rätt många år.

Inte ta illa upp.
Lite kul att det gick sönder på ett par sekunder och sen tyckte du att det var gediget.
Egentligen inte kul men du fattar vad jag menar. :)
Så om jag tar en slägga och slår sönder din cykel , så är det dålig kvalité på cykeln? Tycker bara det är en dålig kommentar av en moderator.

Senast redigerad av en moderator:
Så om jag tar en slägga och slår sönder din cykel , så är det dålig kvalité på cykeln? Tycker bara det är en dålig kommentar av en moderator.
Nu tar du det litr väl långt va? Jag tycker inte de där ställen är speciellt gedigna nä, men de funkar. Jag har ett liknande som tvättställ.
Däremot är det tveksamt om du kan slå sönder mitt parktool ställ med slägga.

Nu tar du det litr väl långt va? Jag tycker inte de där ställen är speciellt gedigna nä, men de funkar. Jag har ett liknande som tvättställ.
Däremot är det tveksamt om du kan slå sönder mitt parktool ställ med slägga.
Jag har ett park tool som fågelskrämma, vi kan fortsätta hela kvällen om du vill, herr moderator, trodde man skulle slippa flasch back mentalitet på detta forum.

Jag har ett park tool som fågelskrämma, vi kan fortsätta hela kvällen om du vill, herr moderator, trodde man skulle slippa flasch back mentalitet på detta forum.
Fast du måste ju kunna se det roliga i din egen kommentar när du kallar ett ställ som pajade direkt för gediget. Lite som att göra självmål.....

Nya mekstället gick sönder på 2 sekunder. Köpare undrar hur det kan vara så billigt? "Det är ju supergediget". Blir kränkt när folk på internet påpekar att alibaba-mekställ som går sönder på 2 sekunder har tafflig kvalitet.

Nya mekstället gick sönder på 2 sekunder. Köpare undrar hur det kan vara så billigt? "Det är ju supergediget". Blir kränkt när folk på internet påpekar att alibaba-mekställ som går sönder på 2 sekunder har tafflig kvalitet.
Sveriges trevligaste cykelforum, jo visst, tack och adjö!

Så det var så du gjorde?
Du fick väldigt mycket hjälp fram till att du kallade mekstället för gediget, efter det gick du lite pikar.
Det finns ett par alternativ:
Stället gick sönder av normalt handhavande, och till det ingår även lite felhantering av operatören(du)=ICKE GEDIGET ställ

Operatören(du) använde så mycket mer våld än vad som kan antas användas alternativt använde stället på så felaktigt sätt att krafterna blev för stora=KLANTSKALLE(du).
Jaja, du väljer själv.
PoK
?

Så det var så du gjorde?
Du fick väldigt mycket hjälp fram till att du kallade mekstället för gediget, efter det gick du lite pikar.
Det finns ett par alternativ:
Stället gick sönder av normalt handhavande, och till det ingår även lite felhantering av operatören(du)=ICKE GEDIGET ställ

Operatören(du) använde så mycket mer våld än vad som kan antas användas alternativt använde stället på så felaktigt sätt att krafterna blev för stora=KLANTSKALLE(du).
Jaja, du väljer själv.
PoK
?
Men jag har ju sagt hela tiden att jag klantade mig,det säger jag ju i min trådstart.
Jag skiter i vad ni snobbar tycker, stället är förvånansvärt gediget och prisvärt !

Jag har heller ingen verktygsbricka på mitt gedigna/generiska bikester ställ för tusenlappen. Går bra i alla fall.
Angående trevlighet så är det väl dålig konkurrens i toppskiktet av svenska cykelforum.

På tal om kassa ställ så har mitt för dålig gap kapacitet så jag måste skruva varje gång jag ska spänna eller lossa greppet om sadelstolpen.
Jävla skit.

Man kan printa en ny del, caddade upp den här lite snabbt och lär inte ta mer än en timme att printa :)

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 19.52.50.png

Men jag har ju sagt hela tiden att jag klantade mig,det säger jag ju i min trådstart.
Jag skiter i vad ni snobbar tycker, stället är förvånansvärt gediget och prisvärt !

Alltså... Du har inte direkt själv varit ett under av trevlighet. Glöm inte bort att i textbaserad kommunikation så är det lätt att en del tex sarkasm, ironi och kanske framförallt glimtar i ögonen inte syns, så man behöver nog vara lite öppnare i sin tolkning när man läser. Alla kan ha en dålig dag och inte kunna tolka det, det köper jag dock.

Men utöver de meddelanden du tolkar som otrevliga så har du ju även fått massa hjälp. @jolov har t.o.m. cadat upp delen du behöver. Så ja, detta är definitivt Sveriges trevligaste cykelforum.

Alltså... Du har inte direkt själv varit ett under av trevlighet. Glöm inte bort att i textbaserad kommunikation så är det lätt att en del tex sarkasm, ironi och kanske framförallt glimtar i ögonen inte syns, så man behöver nog vara lite öppnare i sin tolkning när man läser. Alla kan ha en dålig dag och inte kunna tolka det, det köper jag dock.

Men utöver de meddelanden du tolkar som otrevliga så har du ju även fått massa hjälp. @jolov har t.o.m. cadat upp delen du behöver. Så ja, detta är definitivt Sveriges trevligaste cykelforum.
När har jag varit otrevlig ? men när en moderator går in och påstår direkt felaktigheter i en nervärderade ton så ger jag igen med samma mynt.
Om du läst hela tråden så tackar jag alla för hjälpen.

Vad var nedvärderande i kommentaren från @marr ? Han pratar om ett mekställ, inte om dig som person. Dessutom är det ju inte särskilt gediget. Men det är väl ok att det inte är, det är ju fortfarande väldigt funktionellt för det priset? Du däremot kallar ju folk som inte håller med dig för snobbar, det är ju direkt otrevligt mot flera personer.

Edit: glömde göra det till svar till dig @Federer

Vad var nedvärderande i kommentaren från @marr ? Han pratar om ett mekställ, inte om dig som person. Dessutom är det ju inte särskilt gediget. Men det är väl ok att det inte är, det är ju fortfarande väldigt funktionellt för det priset? Du däremot kallar ju folk som inte håller med dig för snobbar, det är ju direkt otrevligt mot flera personer.

Edit: glömde göra det till svar till dig @Federer
Jag har inte sagt att det gällde mig som person, men han tyckte tydligen att mitt ställ endast dög som tvättställ, snobberi!

Jag har inte sagt att det gällde mig som person, men han tyckte tydligen att mitt ställ endast dög som tvättställ, snobberi!

Så du blev stött för att han nervärderade ditt mekställ? Och alltså tillräckligt stött för att du själv skall nervädera honom (och flera andra) som person?

Men han skrev inte att det ENDAST dög som tvättställ, han skrev att de inte var så gedigna men att de funkar OK, som bisats nämnde han att han själv hade ett sånt som han använde som tvättställ. Dvs det ställ som används oftare än det andra.

Tillbaka
Topp