Ny Spectral, nu med 29"

• Trådstartare Trådstartare ers
  • Start datum Start datum
Ny Spectral, nu med 29"
Orbeas sida fryser för mig. Kommer in till occam men sen när jag ska välja spec så stannar det helt..
Kan man beställa hojen direkt från orbea ?

Behöver en L tyvärr.

Skumt. Funkar för mig på mobilen. Här är en H20. Klickar man buy så kan man ändra vissa komponenter. Lång leveranstid dock

Bilagor

• Screenshot_20201213-130028_Chrome.jpg
    Screenshot_20201213-130028_Chrome.jpg
    71.6 KB · Besök: 141
  • Screenshot_20201213-130021_Chrome.jpg
    Screenshot_20201213-130021_Chrome.jpg
    171.2 KB · Besök: 131
Ny Spectral, nu med 29"
L är väk alltid svårast även om några av oss kanske borde gå ner till m på moderna cyklar.
Reactor finns som sagt som i xl.
XL känns lite väl. Är 180 lång. Men man kan ju hålla ögonen öppna om det skulle komma in någon i rätt storlek närmaste tiden.

Verkar "lagom" till allt och funka till det mesta. Tror det kan bli ganska bra för mig.

Skumt. Funkar för mig på mobilen. Här är en H20. Klickar man buy så kan man ändra vissa komponenter. Lång leveranstid dock

Fungerade för mig nu också. Kom även på varför jag inte sett möjligheten att köpa direkt på sidan tidigare, hamnade på norska sidan och kunde man inte det. Blev bara refererad till återförsäljare.
När jag bytt till svenska såg det bättre ut.
Men seg leveranstid, bättre att få hojen lagom till början på säsongen.

Senast ändrad:
Ny Spectral, nu med 29"
En sån här tråd där man undrar hur det slutade...
@LÖVTRÄ - blev det en Spectral i L?

Jag har läst en hel del om den sista dagarna, men inte hittat så mycket åsikter och synpunkter från användare.
Blev det i så fall bra? Nöjd?

Ny Spectral, nu med 29"
Verkar redan finnas fall där ramar har spruckit av den nya 2021 modellen.

Ny Spectral, nu med 29"
Verkar redan finnas fall där ramar har spruckit av den nya 2021 modellen.

Det där är bara en modern myt, finns inga spruckna Spectral i hela världen!!!

:oops::sneaky::LOL::ROFLMAO:

Ny Spectral, nu med 29"
[suck]
Den ser ju så fin och prisvärd ut på pappret och kanske t o m går att köpa innan våren.

Sen kan man undra om Canyon är överrepresenterade i spruckna ramar.
Jag googlade några andra jämföra hojar och det är inte så svårt att hitta rapporter om sprickor i någon av de jag testade.

Garanti och kundtjänst är ju något annat. I det rapporterade fallet med CF 7:an ovan verkade ju Canyon ta sitt ansvar och löste in den efter 2v tystnad. Liknande historier var inte så svårt att hitta för andra märken heller. SC som brukar framhävas hittade jag snabbt ett tveksamt ärende för...

Svårt att få säker data på risken... men jo, jag var skeptisk från början och det blev inte bättre av den länken...

Men jag har börjat önska mig något med lite längre reach, flackare HA och lite mer och roligare dämperi och 150/160 med en 35-gaffel känns rätt "lagom"
Tittade länge på Occam, men mycket rök inför lanseringen av 22:orna och sen väldigt lite eld. Fortfarande lite omodernt korta. Känns lite som 2020 års modell till fullpris.. och inte ens de går att få tag i...

Ny Spectral, nu med 29"
Garanti och kundtjänst är ju något annat. I det rapporterade fallet med CF 7:an ovan verkade ju Canyon ta sitt ansvar och löste in den efter 2v tystnad. Liknande historier var inte så svårt att hitta för andra märken heller. SC som brukar framhävas hittade jag snabbt ett tveksamt ärende för...
Hade ett ärende hos Canyon supporten och så fort de behöver fråga "någon som faktiskt vet någonting" så dröjde det ungefär 2v mellan svaren så de har nog helt enkelt mycket att göra...

Förövrigt har jag en CF7 som inte spruckit och jag är nöjd med hur cykeln presterar. Det jag är mest skeptisk till är övre styrlagret som inte med lätthet går att få tag på en ersättare till och enligt Canyon supporten och min personliga erfarenhet har relativt lätt för att utveckla missljud, med en riklig mängd fett ska det dock inte vara några problem intygar dom.

Ny Spectral, nu med 29"
Hade ett ärende hos Canyon supporten och så fort de behöver fråga "någon som faktiskt vet någonting" så dröjde det ungefär 2v mellan svaren så de har nog helt enkelt mycket att göra...

Förövrigt har jag en CF7 som inte spruckit och jag är nöjd med hur cykeln presterar. Det jag är mest skeptisk till är övre styrlagret som inte med lätthet går att få tag på en ersättare till och enligt Canyon supporten och min personliga erfarenhet har relativt lätt för att utveckla missljud, med en riklig mängd fett ska det dock inte vara några problem intygar dom.
Tack för info
Det där med headset hittade jag på ett annat forum. 52/52 har de visst satt. Minns inte vad som var standard/vanligast, för just headset har jag aldrig snöat in på, men just 52/52 verkar i alla fall udda.
Hmmm...fler och fler grejer som får mig att tveka..

Ny Spectral, nu med 29"
Ny Spectral, nu med 29"
Nu i aluminium alltså:

Visa bilaga 520779

Vem vågar...?
pass...

Ny Spectral, nu med 29"
Tyvärr verkar väl inte Canyon ha den mest pålitliga garantiåtgärdshanteringen om saker skulle gå sönder. Jag får uppfattningen att om ett kedje- eller sittstag spricker så är man i händerna på Canyons bedömning om det var en krasch, eller annat som inte inkluderas i garantin, som orsakade skadan. Lite roulette över det hela...

Ny Spectral, nu med 29"
Måste säga att jag nästan bara har bra saker att säga om Canyon.
Har en Spectral 27,5 2018 som jag köpte på deras outlet. Haft en fallerande dropper post som direkt byttes på garantin. Även fått nya bultar på posten efter att ett par bultar gängade ur sig. Snabb och trevlig kundtjänst. Och de gör grymma cyklar och är prisvärda. Inga andra problem Just lagt en beställning på nya Spectral 27,5 för att få en modernare geo.

Ny Spectral, nu med 29"
Tyvärr verkar väl inte Canyon ha den mest pålitliga garantiåtgärdshanteringen om saker skulle gå sönder. Jag får uppfattningen att om ett kedje- eller sittstag spricker så är man i händerna på Canyons bedömning om det var en krasch, eller annat som inte inkluderas i garantin, som orsakade skadan. Lite roulette över det hela...
Ja, så bygger man inte ett bra varumärke. Särskilt inte med det track record canyon uppvisar på spräckta kedjestag.
Tips på tillverkare med generösa garantier? Gillar Canyons nya AL Spectral 5 och 6 men visst är det enklare att köpa en Giant Trance eller dylikt av LBS

Sneglar på att införskaffa en heldämpad cykel och support är en avvägning som måste göras gentemot specs/pris.

Har goda erfarenheter av Bikesters support men det har bara varit småsaker, aldrig spräckt ram eller dylikt.

Tillbaka
Topp